Ezekkel az apró trükökkel használhatod ki a hősödben rejlő összes potenciált!
Ahhoz, hogy elsajátíthass egy hőst, nagy tudásra lesz szükséged a határait és képességeit illetően. De mielőtt ideérnénk, először tisztába kell lennünk az alapokkal. Rendkívül fontos megérteni, hogy egy adott hős miért pont azt az adott rúnát vagy tárgyat használja, az erőkiugrásokat (power spike) és a képességek megfelelő használatát, mint például a kombók és az alapvető trade-elési minták. Az alapok leszögezése lehetővé teszi, hogy szilárd talajra építkezhessünk a továbbiakban.
Rúnák és tárgyak
A rúnákat és tárgyakat gyakran figyelmen kívül hagyják a játékosok, amikor megpróbálnak megtanulni és elsajátítani egy számukra új hőst. Gyakran előfordul, hogy a játékosok népszerű buildeket használnak, vagy más emberek buildjeit másolják anélkül, hogy megértenék a rúna vagy az elem célját. Rendkívül gyakori hiba, hogy minden játékban ugyanazt a rúnaoldalt hozzuk, és ugyanazokat az elemeket építjük fel. A játékosok végül minden egyes játékban páncélrúnákat használnak, még akkor is, ha egyes meccsek mágusok ellen zajlanak. Hasonlóképpen, pontosan ugyanazokat a tárgyakat építik meg, még akkor is, ha az ellenséges csapat összetétele teljesen eltér a korábbi játékoktól. A népszerű rúnaoldalak használata nem jelentene különösebb problémát, de szánjunk időt arra, hogy megértsük az egyes rúnák hatásait, és változtassuk meg az összetételüket, az adott meccs felállás illeszkedésének megfelelően. Az Aftershock és a Guardian a tankos támogatók két legnépszerűbb választása, de gyakran látni fogja, hogy a játékosok kizárólag az egyiket vagy a másikat használják, függetlenül a mérkőzéstől. Például, ha Alistarral játszunk, az Aftershock jobb választás lenne ha egyszerű matchup-ot kapunk, mert az általa nyújtott ellenállások és extra sebzések nagyobb túlélőképességet és ölési potenciált tesznek lehetővé, amikor beindulunk egy harcba. Másrészt a Guardian jobb lenne a keményebb meccseken, mert nem valószínű, hogy folyamatosan keresni fogod azokat a lehetőségeket, hogy harcolj. A Guardian pajzsa nagyobb biztonságot nyújt magának a támogatónak, és az ADC-nek az ösvényes szakaszban (laning phase).
Ugyanez az elv vonatkozik a tárgyak kiépítésére, és választására is, a népszerű buildekkel érdemes kezdeni, és az egyes tárgyak okának megértése, hogy miért kell azt választani, és ez milyen hatást eredményez a változó játékstílusra. A megfelelő tárgy kiválasztása, egy adott szituációban rendkívül fontos! Ha éppen bruisert, vagy tankot játszunk, és az ellenséges csapatból valaki hihetetlenül el van feedelve, az Anathema’s Chains egy jó választás lehet, amely megkönnyíti az egész csapatunknak, hogy lefogjuk, és kontroll alatt tartsuk hordozóját, miközben csökkenti a rajtuk elszenvedett sebzés mértékét. Olyan helyzetekben, amikor az ellenfél csapatának sok hőse támadási sebességre épül, a Frozen Heart sok hasznot hoz azáltal, hogy csökkenti ezt támadási sebesség értéket a közelében lévő ellenfeleknek. Ha megnézzük az aktuális mérkőzéseink állapotát, és ennek megfelelően építjük fel rúnáinkat és tárgyainkat, lehetővé tesszük, hogy a maximumot hozzuk ki a választott hősünk teljes potenciáljából, és jobb játékosokká váljunk.
Power spike-ok
A hősünk, és annak power spike-jának megértése kulcsfontosságú, mert ennek az ismerete készít fel minket arra, hogy mikor vagyunk a legerősebbek, szóval mikor érdemes kockáztatnunk, és harcolnunk. Power spike több különböző dolog lehet, például egy bizonyos tárgy, szint, vagy a játék időbeli állása. A power spike-ok meglehetősen egyszerűek, és a legtöbb játékos érti a koncepciót, de azt is fontos tudni róluk, hogy hogyan tudják kibontakoztatni a hős potenciálját. Azon tárgyak, mint a Galeforce, olyan aktív képességeket biztosítanak a hősöknek, amelyek rendkívül erősek lehetnek, ha megfelelően használjuk őket. Amennyiben szánunk időt a tanulásra és az aktív tárgyakkal való kísérletezésre, az segíteni fog tovább növelni hőseink jártasságát is.
Power spike-ok szintek lépésével is elérhetőek, hiszen ilyenkor egy képességet oldunk fel, vagy erősítünk. Az ösvényi fázis korai szakaszában rendkívül fontos a második szint elérése, és, hogy azt ki teszi meg előbb, mert azonnali előnyhöz juttatja magát ellenfelével szemben, és lehetővé teszi, hogy átvegye az ösvény feletti irányítást. Alapvetően minden bajnok elér egy power spike-ot a második, harmadik és hatodik szinten; A harmadik szint elérése feloldja a hős alapkombinációit, a hatodik szint elérése pedig a végső és a teljes kombót. A hatodik szinten túl a karakterek különböző szinteken kezdik el elérni a power spike-jaikat, a képességeik maximalizálása, valamint a szintemelkedések során szerzett statisztikák miatt. A szintugrások időpontjának ismerete lehetővé teszi, hogy előre tervezzünk; felállíthatjuk a minion hullámot a szintünk előrehaladtával, hogy maximalizálhassuk az esélyét a gyilkosság megszerzésének.
A különböző hősök a játék más-más fázisaiban válnak erősebbé. Ha tudjuk, hogy a karakterünk melyik fázisban a legerősebb, az segít növelni a hősismeretet, mert minden meccsbe úgy fogunk belekezdeni, hogy legalább elképzelésünk van arról, hogy mit is kell tennünk a játék folyamán. Egyes bajnokok a tárgykészletüknek köszönhetően lesznek erősebbek a különböző fázisokban. Például Azir rendkívül erős a késői játékban, mert a végső képessége és képességei, hogy a homok katonáival leküzdje ellenfeleit. Zed erős a játék középső szakaszában, mert mobilitása és sebzése lehetővé teszi, hogy gyilkosságokat zsebeljen be az oldalsó ösvényekről. Ha megtudjuk, mikor és miért erős a hősünk a játék különböző fázisaiban, az segít növelni a jártasságot, és az eredményességet.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!