A legjobb módszerek arra, hogy bemutasd a League of Legends-et.

Pár egyszerű, de elég hatásos tanács, hogy rávegyél valakit a LoL-ozásra!

A barátod éppen most szólt neked arról, hogy szeretné kipróbálni a League of Legends-et, a fülbemászó K/DA dalok és a híres mozifilmek végre elcsábították őt is.
Szeretné a segítségedet kérni abban, hogy tanítsd meg neki az alapokat, de valószínűleg tapasztalatból tudod, hogy a LoL nem éppen a legegyszerűbb, kezdőknek való játék.
Sőt, elég elrettentő tud lenni az elején, hiszen a tanulási görbe hatalmas, több mint 150 hőssel, több ezer lehetséges meccsel és egy folyamatosan változó stratégiával bíró játékról beszélünk.
Ma megosztok veletek egy pár egyszerű módszert, amelyekkel élvezetessé tehetitek az első meccseiket:

Első lépések
Amennyiben a barátodnak nincs tapasztalata, elsősorban mindenképpen rá kell venni, hogy olvasson el egy LoL kezdő ismertetőt, mielőtt belemerülne a szurdokba.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy küldünk neki egy hosszú „minden, amit tudnod kell a LoL-ról” cikket és azt mondjuk, hogy olvassa el és tanulja meg, mivel így elég hamar elvesszük a kedvét a játéktól.
Viszont a barátodnak meg kell értenie az alapokat, mint például, hogy mi a játék célja, hogy működnek a tornyok, és milyen ösvények vannak, máskülönben a kezdetektől fogva össze lesz zavarodva és frusztrált lesz, amikor a tornyok között, és az ösvényeken kóborol majd egyedül.

Mi a megoldás?
Küldj neki egy 10 perces ismertetőt, ( https://www.techradar.com/uk/how-to/league-of-legends-a-beginners-guide) ami lefedi a lényeget, ez jó alapot ad a barátodnak, hogy miket kell tudnia mikor az első meccseit játssza.

Ne szabd meg neki, hogy melyik hőst válassza!

Garen a könnyű mechanikája miatt lehet pörgésével a legjobb hős egy kezdő számára, de ne feledd: a célod az, hogy a barátod jól érezze magát a játék közben, így hagyni kell, hogy ő válassza ki azt a bajnokot, aki neki tetszik.
Lehet, hogy Annie aranyosan néz ki és tetszeni fog neki az az ötlet, hogy egy túlméretezett plüssmacit irányítson, vagy talán beleszeret majd Darius kinézetébe és tekintetébe.

A lényeg az, hogy semmiképpen se állítsd meg, még akkor sem ha tudod, hogy rossz döntést fog hozni.
Engedd meg hogy játsszon, kísérletezzen mivel csak így tud majd ráérezni a játékra.
Semmiképpen se szabd meg neki, hogy melyik bajnokkal játszhat és melyikkel nem, mert ez frusztráló lehet a számára és elriasztja a játéktól.

Mit tehetsz akkor?
Kedvesen, segítőkészen irányíthatod a háttérből döntéseit.
Például ha tudod, hogy szeret más játékokban a támogató szerepben lenni, akkor rámutathatsz az összes támogató bajnokra. Így biztosan olyan hőssel fog játszani majd, akinek tetszik a megjelenése és a játékstílusa.

Bot játék:
Amikor a barátod eléri a 3. szintet, kísértést érezhetsz arra, hogy bemutasd neki a vakválasztást, hogy „igazi játékos” élményben lehessen része.
Viszont ha bedobod őt egy éles szituációba, nem tudhatod előre, hogy milyen ellenfelekkel kell szembenéznie majd.
Előfordulhat, hogy egy smurf ellen áll majd szemben egy ösvényen, és ha az első meccse 0/20-ra végződik, az valószínű összetöri a Liga iránti lelkesedését.
Ehhez képest a botok lehetővé teszik , hogy a saját tempójában haladjon és fokozatosan növelheted az ellenfelek nehézségét, amikor úgy érzed, hogy a barátod készen áll.

Adj elérhető célokat neki!
Amennyiben egy kis szórakozást szeretnél nyújtani a barátodnak, akkor a mini célokat javaslom.
Ezek a célok szórakoztatóak, motiválják arra, hogy még többet játsszon és segítenek abban, hogy a játék kifizetődő legyen.
Arra kell ügyelni, hogy a kitűzött célok elérhetőek legyenek, ne legyenek túl nehezek.

Inspiráció gyanánt, íme, pár ötlet:
Érj el 20 farmot a játék végére,
Szerezz elegendő kék esszenciát, hogy új bajnokot nyiss meg
Szerezz 4. mesteri címet egy bajnok ellen
Szerezd meg az első tornyot.

Lassú, és kitartó
Ne siettesd , hogy minél hamarabb érje el a 30. szintet és semmiképpen se mondd azt neki, hogy az igazi játék a 30. szint után jön, amikor már rangsorolt játékokban LP-ért harcolhat. Ha egyenesen a rangsorolásba merül, akkor valószínű, hogy nem kapnak olyan jó rangot és ez tönkre teheti a játék morálját.
Ahogy a mondás is tartja „ Slow and Steady”, azaz a lassú és kitartó játékos nyeri meg majd végül a versenyt.
Hagyd, hogy a barátod a saját tempójában haladhasson és ismerje meg a játékot.
Mindenképpen rá kell érezni a játékra és bővíteni a tudását mielőtt rangsorolt csatákba kezdene.

Maradj az alapoknál!
Ahogy korábban is említettem már, ha túl sok játéktudással árasztod el a barátod akkor az hamar katasztrófába torkollik.
Így amikor először kezd el játszani ne az legyen a célod, hogy egyből a lehető legjobb legyen , hanem hogy megtanítsd a játék alapjait és, hogy ráérezzen a játékra.
Természetesen, ha kérdése van közben, akkor arra nyugodtan válaszolj, de csak egyszerűen, kevés szakszóval.
Hogyha a barátod meghal a toronyba sétálva, akkor emlékeztesd rá, hogy csatlósok/minionok nélkül ez nem a legjobb ötlet.
Illetve ha elfelejt vásárolni, akkor mindenképpen szólj neki, hogy vásárolja meg az ajánlott tárgyakat.

Őrizd meg a pozitív hozzáállást!
Amikor egy új játékossal játszol, akkor tagadhatatlanul megdőlhet a pozitív hozzáállás.
Például, ha megmondod neki, hogy ne menjen a toronyba, de még is odamegy és ötször kivégzik. Vagy ha megtanítod neki, hogy csak akkor használja a heal-t ha hamarosan meghal, de ő mozgási sebességre használja, teljes életerővel.
Persze, ezek idegesítő dolgok, de ne feledd el, hogy a barátod még csak most tanulja a játékot és benne van, hogy hibázik.
A LoL nagyon összetett játék, ezért légy vele türelmes, ne becsüld le és semmiképp ne mutasd, hogy csalódott vagy, mert ez teljesen eltántoríthatja a játéktól.
A pozitív hozzáállás azt is jelenti, hogy soha ne húzd fel az ellenségeidet vagy a csapatod többi tagját. Ha toxicitást mutatsz, akkor elronthatod hosszú távon a barátod játékban való teljesítését.

Maradj nyugodt és gondold át a hibáidat.
Beszéld át a barátoddal az ő hibáit is, így mindketten sokkal többet tanulhattok meg a játékról és fejlődhettek.
Illetve megnyugtató lesz neki a tudat, hogy sokéves tapasztalattal még te is követhetsz el hibákat, ugyanúgy ahogyan ő is!

Dicséret, dicséret és dicséret!!
Mint ahogy az előző pontban is említettem fontos a pozitív hozzáállás és emellett pedig elkerülhetetlen a dicséret és a gratuláció.
Dicsérd meg a barátodat az összes kis győzelménél, vagy ha esetleg sikerül megölnie téged.
Hogyha sikeresen használja a Flash-t és sikerül megmenekülnie a biztos haláltól, gratulálj neki. Ezek a dicséretek elő fogják segíteni abban, hogy még jobb akarjon lenni a játékban.

Aram játékok
Amennyiben barátod készen áll, a PVP felé irányítod, hogy kezdjen el ARAM-ozni.
Az ARAM rengeteg újdonságot rejt magában: új hősök és harci helyzetek elé teszi ki a barátodat egy kevésbé elsöprő játékstílusban.
Így ez gyors és szórakoztató módja annak, hogy megtanulja, hogy melyik hős mit tud, és hova helyezze el őket magában, illetve ,hogy hogy játsszon csapatban.
Ráadásul mivel ez egy csoportos harc a barátod sose lesz 1vs1-ben senkivel.
Így ha a meccs vége esetleg 0/10 lesz, akkor sem veszi túlságosan magára ezt a vereséget.
Az ARAM inkább egy szórakoztató játékmód, nem pedig versenymód, a játékosok kevésbé toxikusok.
Ez egy nagyszerű módja annak, hogy a barátod megtapasztalja a PVP-t anélkül, hogy ki lenne téve a szurdok színes homlokzata alatt megbúvó zord sötétségnek.

Őszintén remélem, hogy a fenti tippek segítségül szolgálnak és sikerül átadni a barátodnak a League of Legends szépségeit és izgalmait.
Természetesen azt szem előtt kell tartanunk, hogy a LoL nem mindenki által választott játék, így sajnos előfordulhat, hogy a barátodat nem sikerül lenyűgözni vele, de semmiképp ne legyél emiatt csalódott.
Rengeteg más játék van még ahol együtt tudtok játszani, akár a TFT-t vagy a Valorant-ot is kipróbálhatja.
Aztán…. ki tudja?
Lehet, hogy a barátodnak megváltozhat a döntése a LoL kapcsán, amikor megjelennek a következő fantasztikus Arcane epizódok!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Gaming - Minden Kiberül: kattanj rá Te is!

A kiberbűnözők világszerte évente nagyjából 8000 ezer milliárd USD kárt képesek okozni a vállalatok és a felhasználók életében. Ez a szám évről-évre növekszik.