Sam and Max: Beyond Time and Space (remastered) teszt – Váratlanul felújított folytatás

Sam and Max: Beyond Time and Space (remastered) teszt – Váratlanul felújított folytatás

A tavalyi felújítás sikere után a szabadúszó rendőrség tovább folytatja kalandjait, új köntösben és új platformokon.

A teszt eredetileg a PCGURU oldalán jelent meg, Zoo_Lee tollából.

A rengeteg felújítás és újrafeldolgozás dömpingjében tavaly egészen kellemes, sőt kis túlzással kiemelkedő élményt nyújtott a Sam & Max: Save the World, mely a Telltale Games ikonikus sorozata első évadának adott egy alapos és igencsak esedékes ráncfelvarrást, grafikai feljavításokkal, kontrollertámogatással, különböző finomhangolások, és csiszolások seregével. Ugyan a végeredményben akadt pár hiba, a Skunkape csapatának érezhető rajongása és persze az alapjáték mai napig időtálló zsenialitása elegendő volt ahhoz, hogy a mérleg nyelve meredeken a pozitív irányba dőljön. Már megjelenésekor beharangozták a Skunkape Games weboldalán, hogy ez bizony nem egyszeri eset, és hasonló bánásmódban tervezik majd részesíteni a második és harmadik szezont is. Ezt követően november végén, szinte teljesen váratlanul érkezett a bejelentés, hogy nem is kell sokat várnunk, hiszen már december elején befut a második évad felújítása.

Kis túlzással a Beyond Time and Space esetében a Skunkape-nek még könnyebb dolga is volt. A játék már alapból támogatta a Full HD felbontást, a Telltale pedig történet tekintetében az első évad sikerén felbuzdulva egy még elborultabb, még őrültebb kalandot költött, mely hőseinket a démoni megszállotságtól szenvedő, Télapó által igazgatott Északi-sarktól egy stuttgarti zombigyáron át egészen a pokol kénköves bugyráig kalauzolja. (Utóbbi bejárata természetesen hol máshol lenne, ha nem pont az irodájuk alatt). A játékmenet változatlan, mindössze néhány új minijátékkal egészült ki, így kis túlzással a csapat dolga tulajdonképpen annyi volt, hogy az első részen végzett varázslatot elvégezzék a második évadon is.

Újracsiszolt gyémánt

Az eredmény az elsőhöz hasonlóan látványosra sikerült, a felskálázott textúrák és a kissé képregényesebb, cel-shaded karaktermodellek mellett jelentősen javultak az árnyékok, a világítások, néhány jelenet esetében megváltozott a kameraállás, hogy könnyebben navigálható legyen az immár kontrollerrel is vezérelhető játék. Utóbbi miatt, mondjuk, kicsit veszítettek a helyszínek a látványukból, illetve egy-egy karakter és pályaelem a megkattinthatóságából. Emellett felvettek még pár ütős új zenét a visszatérő vezetős részekhez, és a rajongók nyomásának engedve visszahívták Bosco eredeti szinkronhangját, Ogie Bankst, és ügyeltek rá, hogy ezúttal egyetlen sor, egyetlen poén se változzon meg az eredetihez képest. A magyarítás minőségéről ezúttal sajnos nem tudok nyilatkozni, mivel az nem kapott helyet a játékban, a néha kissé furcsán, pixelesen renderelődő grafikák problémájába viszont időről-időre belefutottam.

A játék elsősorban a sorozat, valamint a tavalyi első felújítás rajongóinak ajánlott, hiszen humora még elborultabb, elvontabb. Feladványai és fejtörői azonban talán még kevesebb kihívást állítanak elénk, főleg, ha az első évadot már végigjátszottátuk és ráéreztünk a Telltale megoldásaira. Stílusa és minősége olyannyira hasonló elődjéhez, hogy pontosan ugyanazt a pontszámot érdemli, amit az kapott. Remélhetőleg nem fog csalódást okozni, és ezek után menetrendszerűen érkezik majd jövőre a trilógia lezárása is.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések