A THQ Nordic volt olyan jó fej, hogy hónapokkal a megjelenése előtt belekukkanthattunk a Piranha Bytes játékának folytatásába.
A cikk eredetileg a PCGURU oldalán jelent meg, Charlie_Firpo tollából.
Bő 4 éve nyitotta meg kapuit Magalan romokban heverő világa, ahol magunk is becsatlakozhattunk Jax szerepében a más-más jövőképet festő frakciók háborújába, ahogy mágiát idéző erőket biztosító anyagokért küzdenek. A többek között a Gothic- és a Risen-sorozat alkotója, a Piranha Bytes, 2017-ben debütált játékának folytatása ugyan csak 2022. március 1-én fog megérkezni – legalábbis a tervek szerint –, azonban volt olyan szerencsénk, hogy a fejlesztőknek és a THQ Nordicnak hála már több hónappal a megjelenés előtt belekóstolhattunk abba, hogy mivel vár minket jövőre az Elex 2.
Évekkel azután járunk, hogy Jax pontot tett a Hybrid fenyegetés végére, azonban hősünknek nincs sok ideje pihenni, ugyanis újabb veszély bukkan fel a horizonton, ami ismét az egész bolygó és összes lakója sorsát megpecsételheti. Jaxnek tehát nincs más választása, mint újra fegyvert ragadni, hogy otthona, no meg családja védelmére kelljen, de mivel egyedül nehezen boldogulna, így előbb meg kell győznie a bolygó frakcióit, hogy ellentéteiket félretéve egyetlen zászló alatt egyesüljenek a megszállók kiűzésére.
A stílusát tekintve kicsit a The Elder Scrolls és a Mass Effect keverékének ható játék látvány tekintetében abszolút korrekt, bár azért az állunkat közel sem ejtettük le tőle, viszont ehhez tegyük azt is hozzá, hogy ez nem a végleges verzió, így a megjelenésig még rengeteget változhat. Magalan vidékei roppant hangulatosra sikeredtek, még ha egyes részeken kicsit üresnek is érződnek, azonban sokat dobnak az élményen az olyan apró részletek, például a szélben lengedező fák.
Kalandunk kezdetén egy kis gyorstalpalót és bevezetést követően Jax máris az életéért rohan, nyomában idegen fenevadakkal, amikkel szemben végül elveszti a versenyt, és csak egy arra járó jóindulatának köszönhetően éli túl a találkozást. Azonban, mint kiderül, hiába ússza meg élve a támadást, a lények egy méreggel fertőzték meg, amire sajnos nem elég legurítani egy hagyományos semlegesítő főzetet, így to-do listánk egyik legfontosabb tétele rögtön az lesz, hogy valahogy kikaparjuk szervezetünkből ezt a kórságot.
A képességpontok és attribútumok pakolgatása, valamint a felszerelések cserélgetése számos lehetőséget rejt magában, a harcrendszer pedig egész élvezetesre sikerült, bár érezhető, hogy azért némi csiszolgatás még rászorul. A játék legszórakoztatóbb eleme azonban talán a derekunkra pattintott kis jetpack, amivel kedvünk szerint szelhetjük az eget, rövid idő alatt hatalmas távolságokat téve meg, bár ezt az élményt számos fejlesztés előzi meg, kezdetben ugyanis legfeljebb békaugrásokat tudunk produkálni vele. Tartalom terén az eddigiek alapján nem lesz panaszunk, a kezdeti küldetések között pedig rögtön egy igazán érdekes meglepetés is fogadott minket, de erről sajnos pont nem beszélhetünk.
Az Elex 2 ugyan még hónapokra van a megjelenésétől, de alapvetően már most is élvezhető állapotban van. Persze találkoztunk azért problémákkal, melyek inkább technikai jellegűek voltak, azonban ezeket remélhetőleg némi optimalizálással és finomhangolással kikalapálják a fejlesztők. Ugyan a bevillanó visszaemlékezések és az előzményeket összegző bevezető segít valamennyire képbe kerülni, azért mindenképp érdemes előtte az elődöt is bepótolni, bár ez talán minden folytatás esetében igaz. Aki egy nyílt világú sci-fi-fantasy elegyre vágyik, annak mindenképp érdemes felírni a listájára.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!