Ismét telepeseknek állhatunk - The Settlers próbakör

Ismét telepeseknek állhatunk - The Settlers próbakör

A Settlers sok veterán PC-játékos szíve csücske. Az új epizód régóta fejlesztési fázisban van, és végre mi is ki tudtuk próbálni a legendás sorozat folytatását!

A bemutató eredetileg a PCGURU oldalán jelent meg, mcmacko tollából.

Settlers mindig is egy üdítő színfolt volt a stratégiai játékok palettáján. A hősidőkben még az Amiga/PC platformon induló klasszikus azóta rengeteg részt termelt, és a legfrissebb epizód, hosszú-hosszú fejlesztés után, végre nagyon úgy néz ki, hogy idén meg is fog jelenni. Előzetes próbakör során jártunk utána, hogy a The Settlers méltó lesz-e régi nagy hírnevéhez.

A próbakör előtt exkluzív betekintési lehetőséget kaptunk az Ubisofttól, a kiadónál pedig az eredeti Blue Byte csapatra építő düsszeldorfiakkal veselkedtek neki a harminc éves sorozat örökségének. A The Settlers még mindig stratégiai játék és még mindig a birodalom építgetésén van a hangsúly. Ahogy a készítők mondták, az RTS alapokat az infrastruktúra és a gazdaságmenedzsment viszi el a hátán. A The Settlers még nem 4X, de már valójában nem is sima RTS – hanem valahol félúton jár a kettő között. A gazdaság alapját az erőforrások feltárása és begyűjtése, azok effektív elhordása, logisztikája és adott esetben a termelése határozza meg. A birodalomépítést pedig még mindig a lassú terjeszkedés, az ezerarcú mérnökeink határbővítő munkája, vagy az érctelepek irányába induló terjeszkedési roham definiálja. Na meg a kutatás, a kereskedelem vagy a kaja, fa, kő és különböző földalatti kincsek iránti hajsza.

Ha origót akarunk keresni a friss iterációhoz, akkor a Settlers 3 az, amit a készítők megcéloztak, mint abszolút ihletforrás. Ez a három frakcióban tükröződik, és abban a tényben, hogy a kovács malacot termel a műhelyében. Természetesen most csak vicceltünk, de az mindenképp jó és igazoltnak látszó hír, hogy a fejlesztők a régi kedvenc epizódok felől közelítik a munkát. Fontos szempont volt, hogy a terep élőnek és belakottnak tűnjön, ne csak a pusztában terjeszkedjünk népünk apró, szorgos munkásaival. A pályákon régi birodalmak romjai, banditák és speciális látványosságok várják a hódítókat, gyakran kincsekkel és buffokkal megrakodva, hogy a felderítés is jutalommal kecsegtessen. A jutalomérzet pedig fontos egy olyan stratégiai játéknál, aminél azért kihívást rejt az ellenséges birodalmak intenzív terjeszkedési dinamikája.

The Settlers a bemutatója alapján nem volt alapvetően forradalmi, de a sorozat rebootjaként értelmezve érdekes és izgalmas iterációnak tűnik. Ezért volt külön remek móka ténylegesen ki is próbálni a játék bétáját. Sajnos a demóként is értelmezhető kiadásban az oktatómódok fele volt csupán elérhető (a komolyabb mélységek egy részéből így lehet, kimaradtunk), de a skirmishben azért előjöttek a régi Settlers-reflexek. Ha 2000 környékén játszottál utoljára Settlers-játékkal, nagyjából még akkor is gyorsan ráérzel a játékmenet csínjára-bínjára.

Egy kicsit féltem amúgy attól, hogy a haladás lassú lesz, vagy sokat kell bámulni a hordárok munkáját, amolyan íróasztal melletti idle módban. Szerencsére a tempó feszes és a mechanikák összjátéka sem érződik öregesnek. Gyorsan pörög a nyersanyag-biznisz, és hamar lehet építkezni. Tulajdonképp ez egy erős és markáns változás az ősi részekhez képest. Mire rápillantanál a kőtermelők meg favágók munkájára, addig tele a kamra, és lehet tolni tovább a falu bővítését. Mire észbe kapsz, már jönnek az AI katonái meg felderítői. Szóval nem lehet ráülni a birodalom nyugis megfigyelésére, és a harc is eléggé hangsúlyos a játékban. Jó, ha erre mindenki előre számít. A landmarkok behozása amúgy izgalmas addíció, remélhetőleg mélyebblore és vastag helyi sztori is épül ezen építmények mögé  nyilván a próbakörre kibocsájtott skirmish módból ez még nem látszódott.

Az effektív menedzseléshez jóféle kezelőfelület kell. A The Settlers ezt tudja, de a GUI inkább funkcionális, mint szép, vagy vizuálisan ihletett. A látvány összképe is csinos, de nem üti mellbe az embert. A stílus félkomoly, az olykor vicces ábrázolás viszont hoz egy laza, rajzfilmes könnyedséget. A Snowdrop motor amúgy furcsa kettősséggel bír. Ahogy fentebb is írom, a The Settlers nem néz ki olyan hű, de nagyon kiemelkedően, de egy RTX2060-as notebookkal, 1080p-ben hibátlanul szaladt a játék, még nagy birodalmi mozgolódás mellett is, ráadásul 4k-ban, moderált beállítások mellett is tudtam játszani. És azért az a látvány, mikor az ellenfél pörgős városi központját feldúlod a maroknyi seregeddel, a nép meg menekül… szóval lesznek emlékezetes pillanatok. A végső kiadásban három különböző vidék (biom), oktatómód, kampány, skirmish (akár 4v4 módban), és a szabadon beállítható skirmish, (más néven: onslaught) módok várják majd a játékosokat. A program zárt bétája január 20-24. között lesz esedékes, ahová a thesettlers.com-on keresztül történik a jelentkezés. A végső változat pedig elvileg március 17-én férkezik. Addig pedig hordjuk csak szorgosan a javakat a kamrába  ha egyszer belevágunk, jó ideig nem szabadulunk a The Settlers évtizedek óta lebilincselő játékmenetétől.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések