Hirdetés

Cégek már most dollármilliókat költenek virtuális ingatlanokra a Facebook Metaverzumában

Mert úgy tűnik a való világban szerzett profit, az már nem elegendő.

Hirdetés

Hallottál már a gonoszról? A csúf, kopasz Hókuszpókról? Mármint a Facebook Metaverzumról? Ez gyakorlatilag egy teljes egészében online világként működő felület, és az ide belépő felhasználók - talán némi tulzással (most még) - a Mátrixba jutnak, hiszen itt ténylegesen egy második életet kezdhetnek el. Itt ugyanúgy tudnak majd együtt játszani, dolgozni, beszélgetni, mint a valóságban. Ehhez pedig elég lesz egy virtuális valóságot futtatni képes VR szemüveg vagy headset. Zuckerberg az élményt úgy jellemezte, mint egy olyan „testet öltött” internetet, amiben nem csak egyszerűen tartalmat fogyaszthatunk, hanem valóban „benne lehetünk”.

Na most ennek az elindítása még azért várat magára - szerencsére -, de a hír olyannyira felkeltette egyesek érdeklődését, hogy máris dollár milliókat fektetnek ebbe a programba. Miközben a legtöbben még a valóságban sem engedhetik meg maguknak, hogy házat vásároljanak, ezek a befektetők temérdek összeget áldoznak arra, hogy virtuális házakat vegyenek.

A CNBC jelentése szerint amióta a Facebook bejelentette a Metaverzumot, a digitális telkek árai akár 500%-kal is emelkedtek. Az egyik vállalat több mint 2,5 millió dollárt költött "földre" Decentralandben. Ez egy olyan metaverzum, amely a kriptovalutákra épül, és saját valutával rendelkezik, ahol a játék minden tartalma teljesen autonóm módon a játékosok tulajdonában van. Egy másik cég arról számolt be, hogy 4,3 millió dollárt költött egy telek megvásárlására az Atari The Sandbox metaverzumában. Rajtuk kívül pedig a hírességek megjelenése és fellépése is sokat dob a latba, már csak azért is, mert például Snoop Doggnak és Paris Hiltonnak is van már birtoka ezekben a világokban. Ez szintén segít felhajtani az árat, hiszen a Snoopnak tervezett kastély melletti ház röpke 4,3 millió dollárba kerül.

A hírességek jelenléte mellett egyéb tényezők is befolyásolhatják az árakat. Azok a területek, ahol több ember fordul meg, szintén kívánatosabbakká válnak. Úgy tűnik, hogy a virtuális térben semmi köze nincs ahhoz, hogy mennyire jó helyen van egy-egy ilyen terület, inkább a láthatóságon és a hirdetők megjeleníthetőségén van a hangsúly. Hasonló felépítése van, mint egy MMO-nak, csak éppen sokkal részletesebben tartalmazza a mindennapi élet tevékenységeit, és bár elsőre furának és riasztónak tűnhet, magát a Facebookot is rengetegen használják, így valószínűleg ebbe a világba is rengetegen lépnek majd be. A kérdés már csak az, hogy aki egyszer oda belépett, az vajon visszatalál-e majd?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés