Néha nem árt ha megpróbáljuk megérteni a fejlesztőket is, nem csak azt látjuk magunk előtt, hogy mi végre mikor játszhatunk az adott programmal.
Két hete robbant a hír, miszerint az évek óta várt S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl több hónapot csúszik, április helyett csak decemberben jelenhet majd meg. Ezek után félve várjuk az előttünk álló hónapokat, nem kell sok és decemberről könnyedén átcsusszanhat a játék akár 2023-ra is. Még feburáig sem jutottunk el, máris itt a következő játék és a következő csúszás.
Ezúttal a tavalyi év egyik legpozitívabb meglepetéséről, a Ghostrunnerről van szó. Aki nem találkozott a játékkal, annak ajánljuk a PCGURU tesztjét, szinte kötelező darab minden gamernek a tavalyi felhozatalból. A Project_Hel c. DLC január 28-án élesedett volna, de úgy tűnik, hogy várnunk kell még rá pár hetet. A Ghostrunner játékosai már kitalálhatták, hogy az új sztori DLC az alapjáték egyik ellenfelét, Helt teszi meg főhösnek, hogy pontosan miként az csak márciusban derül majd ki.
A Project_Hel ugyanis január végéről március elejére, egészen pontosan március 3-ra csúszott. Az ok persze ugyanaz, mint az utóbbi két évben bárkinél, tovább szeretnének dolgozni a játékon. Ez egyrészt érthető, az utóbbi években alaposan megnehezedett a fejlesztők munkája is. A koronavírus a játékfejlesztést is visszavetette, hiszen ha tombol a vírus, egyszerűen nem lehet minden nap biztonságban dolgozni, egy akár több száz fős irodából.
The global release of the Project_Hel DLC will be delayed to March 3rd. We appreciate your understanding and want all our fans to know that we will use this bonus time to make even more worthwhile improvements while ensuring the health & safety of our team and global partners. pic.twitter.com/NAf4Zvbo6K
— Ghostrunner (@GhostrunnerGame) January 19, 2022
Ugyanakkor, nem lehet mindent a koronavírusra fogni. A COVID előtt is voltak csúszások, még ha talán nem is olyan sok. A vírus mellett nagyban nehezíti a fejlesztők munkáját a piac is. A fogyasztók, a gamerek oldaláról megnőtt az igény az információáramlásra. Mindenről, azonnal, hónapokkal, évekkel előre szeretnénk tudni, aminek sokszor eleget is tesznek a fejlesztők, talán feleslegesen. A túl korán bejelentett játékok azt is eredményezhetik - és eredményezik is - hogy túl sokat kell rá várnunk, túlságosan is türelmetlenek leszünk és túlságosan is hevesen reagálunk, ha nem kapjuk meg időben a programot.
2020 egyik legjobban várt játéka, a Cyberpunk 2077 négy alkalommal csúszott, a fejlesztők pedig már levélben kaptak halálos fenyegetéseket a "rajongóktól"
Másfelől pedig, ott van a kiadói nyomás és a verseny. A kiadók is hajlamosak túl korán izgalomba esni, akárcsak a játékosok, és túl hamar elindítani a reklámkampányokat, ami jól is elsülhet, ha tudják tartani a tempót, de ha véletlen csúszik a játék, akkor máris a visszájára fordulhat.
Ha mindez nem lenne elég, akkor a legnagyobb címek és azok sürgetése gyakorlatilag egy öngerjesztő folyamatba kerültek már évekkel ezelőtt. Mindenki azon verseng, hogy az év legértékesebb, gamer szempontból leginkább felkapott időszakában jelentesse meg a játékát. Ha ősszel jön az új CoD, akkor arra válaszolnia kell az új Battlefieldnek is, stb. Ez pedig ismételten csak a fejlesztőket sürgeti, gyakran átgondolatlan, elkapkodott lépésekbe kényszeríti őket.
Mennyivel másabb lehetne a BF2042-ről alkotott véleményünk, ha a DICE kapott volna még néhány hónapot az EA-től...
A kisebb csapatoknak ez már feltűnt és ők sokszor hangoztatják is, hogy „majd bemutatjuk ha itt az ideje", de a nagyok, az AAA kategóriában még mindig a versenytársakat, a kiadói érdeket kell szemelőtt tartsák, nem a játékosok kívánságait. Így pedig ne is csodálkozzunk, ha csúszik valami. Amit mi, játékosok tehetünk, az az, hogy ne szedjünk szét egy csapatot, még akkor sem ha játékuk sokadjára csúszik odébb a naptárban. Nem tudhatjuk pontosan, hogy mi áll a döntésük hátterében, a támadásokkal pedig nem segítünk senkin.
A S.T.A.L.KE.R. 2 bázisa törkéletes példa volt a pozitív hozzáállásra. Senki sem emlegette a fejlesztők szüleit, mindenki bizakodva állt a csúszás híre előtt, mondván „csússzon amennyit kell, csak legyen jó a játék a megjelenéskor".
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!