Még csak január van, de már a második 2022-es játékhoz jelentettek be csúszást

Még csak január van, de már a második 2022-es játékhoz jelentettek be csúszást

Néha nem árt ha megpróbáljuk megérteni a fejlesztőket is, nem csak azt látjuk magunk előtt, hogy mi végre mikor játszhatunk az adott programmal.

Két hete robbant a hír, miszerint az évek óta várt S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl több hónapot csúszik, április helyett csak decemberben jelenhet majd meg. Ezek után félve várjuk az előttünk álló hónapokat, nem kell sok és decemberről könnyedén átcsusszanhat a játék akár 2023-ra is. Még feburáig sem jutottunk el, máris itt a következő játék és a következő csúszás.

Ezúttal a tavalyi év egyik legpozitívabb meglepetéséről, a Ghostrunnerről van szó. Aki nem találkozott a játékkal, annak ajánljuk a PCGURU tesztjét, szinte kötelező darab minden gamernek a tavalyi felhozatalból. A Project_Hel c. DLC január 28-án élesedett volna, de úgy tűnik, hogy várnunk kell még rá pár hetet. A Ghostrunner játékosai már kitalálhatták, hogy az új sztori DLC az alapjáték egyik ellenfelét, Helt teszi meg főhösnek, hogy pontosan miként az csak márciusban derül majd ki.

A Project_Hel ugyanis január végéről március elejére, egészen pontosan március 3-ra csúszott. Az ok persze ugyanaz, mint az utóbbi két évben bárkinél, tovább szeretnének dolgozni a játékon. Ez egyrészt érthető, az utóbbi években alaposan megnehezedett a fejlesztők munkája is. A koronavírus a játékfejlesztést is visszavetette, hiszen ha tombol a vírus, egyszerűen nem lehet minden nap biztonságban dolgozni, egy akár több száz fős irodából.

Ugyanakkor, nem lehet mindent a koronavírusra fogni. A COVID előtt is voltak csúszások, még ha talán nem is olyan sok. A vírus mellett nagyban nehezíti a fejlesztők munkáját a piac is. A fogyasztók, a gamerek oldaláról megnőtt az igény az információáramlásra. Mindenről, azonnal, hónapokkal, évekkel előre szeretnénk tudni, aminek sokszor eleget is tesznek a fejlesztők, talán feleslegesen. A túl korán bejelentett játékok azt is eredményezhetik - és eredményezik is - hogy túl sokat kell rá várnunk, túlságosan is türelmetlenek leszünk és túlságosan is hevesen reagálunk, ha nem kapjuk meg időben a programot.

2020 egyik legjobban várt játéka, a Cyberpunk 2077 négy alkalommal csúszott, a fejlesztők pedig már levélben kaptak halálos fenyegetéseket a "rajongóktól"

Másfelől pedig, ott van a kiadói nyomás és a verseny. A kiadók is hajlamosak túl korán izgalomba esni, akárcsak a játékosok, és túl hamar elindítani a reklámkampányokat, ami jól is elsülhet, ha tudják tartani a tempót, de ha véletlen csúszik a játék, akkor máris a visszájára fordulhat.

Ha mindez nem lenne elég, akkor a legnagyobb címek és azok sürgetése gyakorlatilag egy öngerjesztő folyamatba kerültek már évekkel ezelőtt. Mindenki azon verseng, hogy az év legértékesebb, gamer szempontból leginkább felkapott időszakában jelentesse meg a játékát. Ha ősszel jön az új CoD, akkor arra válaszolnia kell az új Battlefieldnek is, stb. Ez pedig ismételten csak a fejlesztőket sürgeti, gyakran átgondolatlan, elkapkodott lépésekbe kényszeríti őket.

Mennyivel másabb lehetne a BF2042-ről alkotott véleményünk, ha a DICE kapott volna még néhány hónapot az EA-től...

A kisebb csapatoknak ez már feltűnt és ők sokszor hangoztatják is, hogy majd bemutatjuk ha itt az ideje", de a nagyok, az AAA kategóriában még mindig a versenytársakat, a kiadói érdeket kell szemelőtt tartsák, nem a játékosok kívánságait. Így pedig ne is csodálkozzunk, ha csúszik valami. Amit mi, játékosok tehetünk, az az, hogy ne szedjünk szét egy csapatot, még akkor sem ha játékuk sokadjára csúszik odébb a naptárban. Nem tudhatjuk pontosan, hogy mi áll a döntésük hátterében, a támadásokkal pedig nem segítünk senkin. 

A S.T.A.L.KE.R. 2 bázisa törkéletes példa volt a pozitív hozzáállásra. Senki sem emlegette a fejlesztők szüleit, mindenki bizakodva állt a csúszás híre előtt, mondván csússzon amennyit kell, csak legyen jó a játék a megjelenéskor".

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések