Felső ösvényes kisokos, nem csak kezdők számára!

Felső ösvényes kisokos, nem csak kezdők számára!

A szezon kezdetén sokan váltanak más szerepkörre a League of Legendsben, a legnépszerűbb karakterosztályok ismeretével, segítséget nyújtunk a karakterosztályok megértéséhez.

Korábbi cikkünkben, már a dzsungeleresek láttuk el hasznos tippekkel a Dignitas játékosa River segítségével, jelenleg a felső ösvényt vesszük célkeresztbe és kifejtjük azon alosztályokat is, ami a pozíció alapvető tudását adhatja a megértésben. 

Top lane - Tankok, Harcosok és Párbajozók

A felső ösvény talán, a játék egyik legnehezebb pozíciója, hiszen rengeteg karakter osztállyal rendelkezik. Kezdésként a Tankokkal foglalkozunk majd, itt is két nagyobb alosztályról beszélünk, a Vanguardokról és Wardenekről. A Vanguardok agresszívan kezdeményezik a harcokat, míg a Wardenek képesek kontrollálni az ellenfelünk kezdeményezéseit és elegendő defenzivitást nyújtanak csapattársaik számára. A Vanguard alosztályba tartoznak olyan hősök mint, Malphite, Ornn és Sion. A Wardenek közé pedig, Shenhez és Poppyhoz hasonló karakterek. 

A tankok számára nem a sebzés kiosztása fogja meghatározni az eredményességüket a csapatharcok során, így az ösvény fázis során jóval passzívabb játékot érdemes használni. Helyezkedés tekintetében érdemes a minionok között védelmet keresni, ezzel elkerülve a felesleges cseréket és kizárólagosan csak azon last hitekre menni, ami elérhető így. Képességeik kihasználásával elkerülve a kiszolgáltatott pozíciókat a játék korai szakaszában ezzel elkerülve a korai magas statok hiányát. A tankok gyakran a tárgyak és a szintek által kapott power spike-ok körül játszanak, mint a Bramble Vest vagy a hatos szint meglépése. Weak side hősökként ritkán igényelnek erőforrásokat a dzsungelből és a csapat harcok során zúdítják rá magukat az ellenfelükre. Ezen fázisban már a frontvonalban helyezkednek és keresik azon elsődleges célpontjaikat, akiket védeniük vagy tömegirányító képességeik használatával fókuszálniuk kell. Legtöbb esetben a hősök határozzák meg, de a legtöbb kezdeményezéshez a Flash + elsődleges CC képességük szükségeltetik. A mérkőzés végső szakasza is képes meghatározni, hogyan játszunk a hősökkel és milyen megközelítésben álljunk a csapatunk carry karaktereihez. 

Ha több olyan karakter is van a csapatunknak, akik képesek nagyobb hatótávolságot megtenni rövid idő alatt mint, Hecarim, Zed, Kai’sa és Leona, akkor még Wardenként is a backline lesz a célpontunk a hősök miatt akik velünk vannak. Amennyiben az agresszív Vanguardot játszunk és egyetlen CC forrása mi vagyunk a csapatunknak, érdemes lehet a counter-engage stratégiát használni a teljes körű védelem biztosítása érdekében a csapatunk számára.

Következőleg a Harcosokról fogunk beszélni, itt is két alosztályt különböztetünk meg, a Juggernautok és a Diverek. A Juggernautok mint, Garen, Darius és Sett, alacsony mobilitással rendelkező titánjai a felső ösvénynek és elképesztően magas sebzés kiosztással rendelkeznek, ezenfelül defenzív eszközeik segítségével túlélik a harcokat vagy olyan CC képességük van amivel a saját hatótávolságukba rántják az ellenfelet. 

Diver hösők mint, Camille, Irelia és Wukong már kevésbé tankosak, viszont ezen hiányosságokat mobilitással pótolják, kifejezetten az ellenfelek körbe táncolására és a nyakukba mászására specializálódtak a hatalmas sebzés mellé. A Harcosok már a nevük miatt is, az ösvény fázis alatt folyamatos harcokra szeretnének erőltetni mindenkit. Képesek snowballozni és megfordítani mérkőzéseket a harcok során, az ösvényeken kifizetődő lehet az agresszivitás és gyakori csere, a minionok manipulálásával elősegíthetik a dzsungelerek érkezését és elő készíthetnek turret dive-okat rizikó nélkül. A csapat harcok során a középső és végső szakaszban, a Harcosok több eredményt is képesek produkálni. 

A Juggernautok, mobilitás hiányában, nem a legjobban a harcok kezdeményezésében, helyette szeretnének elkapni ellenfeleket, ezért érdemes a wardok takarításában asszisztálni és így kihasználva azt, hogy az ellenfelünk felsétál a vak területekre és itt büntetni őket. A Divereknek nem okoz nehézséget a kezdeményezés, viszont fontos észben tartani azt, hogy nem elég tankosak a Juggernautokhoz képest, így a frontvonalban lévő helyezkedés helyett, elképesztően fontos az ösvény fázis során megteremteni az előnyt és ha ez nem is sikerül elsőre, olyan lehetőségeket kell találnunk, ami nem frontális kezdeményezést enged, hanem flank poziciók kihasználásán alapul. 

A Párbajozók, a harmadik és egyben utolsó típusa a felső ösvényseknek. Ahogy a neve is utal rá, kizárolagosan csak a sebzésről szól. A Juggernautok és Diverek közti tökéletes hangsúly, szituációs képességeik jutalmazzák a használóját a megfelelő alkalmazás és időzítés esetén. A Párbajozók előnyben részesítik az elhúzódó harcokat és ezzel kihasználva a DPS centrikus játékstílust. Ennek köszönhetően, a Párbajozók a legjobb split-pusherek, akik kihasználják az ellenfelük visszatöltési idéjét vagy a saját defenzív képességük felhasználásával hárítják el a sebzést és CC mennyiségeket az ellenfelük oldaláról. Ezen karakterek győztes matchupok esetén agresszívan játszanak, könnyed cseréket és párbajokat kezdeményeznek, a nehezebb ösvény ellenfelek esetén, pedig a fontosabb power spike-ok kivárása kulcsfontosságú lehet.

A Párbajozók gyengén szerepelnek a csapat harcok során, CC hiányában nehezen találják meg a fogást az ellenfelükön és nem elég tankosak, hogy újra kezdeményezzenek, emellett nincs elég sebzésük azonnal felrobbantani egy-egy játékost. Ezen ismeretek tudatában ha mégis rákényszerülnek a csapat harcokra, meg kell találni a legjobb megközelítést ahol erősségeinket ráerőltethetjük az ellenfél csapatára. Tipikusan az oldalsó ösvényeken erősebben teljesítenek, ezért a tradicionális “sziget” megnevezést is használhatnánk rá, általánosságban egyedül a makró játékra hagyatkozva nyerik meg a középső és végső fázisát a mérkőzéseknek. 

A következő cikkben a középső ösvényseket látjuk majd el hasznos információkkal.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!