Ő a második játékfejlesztő, aki elnyerte a Japán Képzőművészeti Miniszter díjat.
Hideo Kojima játékokkal kapcsolatos karrierje 1986-ban kezdődött, amikor a Penguin Adventure nevű játékon dolgozott a Konaminál. Ezután kezdte el tervezni a Lost Warldot, amit töröltek, mielőtt áttért a Metal Gear játékra. A harci hardver korlátozottsága miatt Kojima rájött, hogy érdemes lehet a rendszerrel az ellenségek elkerülésére fókuszálni – ezzel megszületett a lopakodó műfaj, a többi pedig már történelem.
1/2
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) March 15, 2022
I received the 72nd Minister of Education Award for Fine Arts from the Agency of Cultural Affairs, Government of Japan. Thank you very much. I have been creating games for 36 years. pic.twitter.com/Gj9aUpbFkR
Kojima a héten kapta meg az évente kiosztásra kerülő Japán Képzőművészeti Miniszter díjat médiaművészet kategóriában. A díjat olyan személyek kaphatják meg, akik „kiemelkedő eredményeket értek el az egyes művészeti területeken, vagy akik új határokat nyitottak meg".
„Nagyon örülök, hogy a játékok még éretlen közegét a „kifejezés" kulturális művészeti formájaként magasra értékelték". – írta Kojima. „Továbbra is a digitális szórakoztatás megteremtésének fogom szentelni az életem. Nagyon köszönöm a folyamatos támogatást."
Hideo Kojima immár a második játékfejlesztő – a Nintendo sztárja, Shigeru Miyamoto után – aki megkapta ezt a díjat.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!