A platform hatalmas bevételektől esik el a jelenség miatt, ezért új funkciót tesztelnek.
Debütálása óta a világ vezető streaming szolgáltatójává nőtte ki magát a Netflix és több mint 222 millió előfizetője van jelenleg. A platform felhasználói száma ettől persze jóval magasabb, hiszen egy háztartásban általában többen használják, azonban nem szabad elfelejteni, hogy sokan nem csak családon belül, de ismerősi körben is megosztják hozzáférésüket. Számtalan olyan baráti vagy munkatársi összeállás van például, akik négyen fizetnek egy fiókot és minden szereplőnek saját profilja van, ezzel spórolva a nemrég jócskán megemelt díjon.
A nem családon belüli fiókmegosztást sokáig szó nélkül tűrte a Netflix, az elvárt előfizetői növekedés azonban csökkenni kezdett a globális pandémia alatt, köszönhetően a piacon megjelenő vagy feltörekvő más streaming szolgáltatóknak, mint például a Prime Video, a HBO Max, vagy a Paramount+ és a Disney+. A legfrissebb statisztikai előrejelzés szerint 2022 első negyedévében fennállása óta a legkisebb növekedést fogja produkálni a platform, ami hatalmas pofont jelent a cégnek és hosszú távon ez a tendencia csak ijesztőbb méreteket ölthet.
Éppen ezért a vállalat nemrég egy új funkciót jelentettek be, amivel külön díj fejében hivatalosan is alfiókokat hozhatunk létre ismerőseink számára, saját bevallásuk szerint igy biztonságosabbá téve a megosztást. A cég első körben Chilében, Costa Ricán, illetve Peruban kezdi tesztelni a szolgáltatást és helyi pénznemből átváltva nagyjából ezer forint felárért kínálják. Ha tippelnünk kéne, ez csak az első lépés lesz a szabad fiókmegosztás jelensége ellen és idővel komolyabb intézkedések is jöhetnek, mint például szigorúbb azonosítás vagy IP alapú belépés. Akárhogy is, a Netflix pénzből él és gyárt tartalmat, egy radikális korlátozás azonban a visszájára sülhet el és hiába küzdenek majd a népért, egyre kevesen fizethetik meg ennek a bérét.
Ti meg szoktátok osztani egyébként a streaming fiókotokat?
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!