A Netflix 200 ezer előfizetőt veszített 2022 első negyedévében

A Netflix 200 ezer előfizetőt veszített 2022 első negyedévében

A vállalat szerint a streaming platformok közti fokozódó verseny és az ukrajnai háború tehet a jelenségről. 

A koronavírus világjárvány hatására a nagyobb médiavállalatok úgy határoztak, hogy a Netflix babérjaira törnek és elindítják saját streaming platformjukat. Ennek köszönhetően olyan új szereplők léptek be a piacra, mint a Disney+ és Paramount+, vagy a Warner tulajdonában lévő HBO Max, de ne feledkezzünk meg az Amazon Prime Video-ról sem. A körülmények miatt a Netflix már számolt vele, hogy nem sok jóra számíthat idén és egy statisztikai előrejelzés szerint úgy kalkuláltak pár héttel ezelőtt, hogy fennállásuk óta a legkisebb növekedést produkálják majd 2022-ben. 

A szóban forgó prognózis igencsak finoman fogalmazott, ugyanis a Netflix nemrég közzétette negyedéves jelentését, ami alapján nemhogy növekedni nem tudtak, de több mint 200 ezer feliratkozót veszítettek 2022 első hónapjaiban. A tendenciát egyébként az ukrajnai háborúval magyarázza a cég, mivel néhány héttel ezelőtt minden tevékenységet felfüggesztettek Oroszországban, amivel nagyjából 700 ezer előfizetőtől búcsúztak el. Érdekesség, hogy a raportban úgy számolnak, hogy a következő negyedévben előreláthatólag további 2 millió felhasználó hagyhatja el a platformot. 

A hír hatására a Netflix részvényei hatalmasat zuhantak a tőzsdén és egyes elemzések szerint a cég 54 milliárd dollárt veszített az értékéből egyetlen nap alatt. A helyzeten még az sem segített, hogy megszólalt a vállalat vezérigazgatói pozícióját betöltő Reed Hastings, aki drasztikus változtatásokat lengetett be. 

„Azok, akik követik a Netflixet, biztosan tudják, hogy ellenzem a reklámozás bonyolultságát és nagy rajongója vagyok az előfizetési modell egyszerűségének. Ettől függetlenül a fogyasztói választásnak még nagyobb híve vagyok és logikusnak tűnik az a döntés, hogy alacsonyabb ár ellenében kiszolgáljuk a reklámokat toleráló felhasználókat. - nyilatkozta Hastings"

Mindemellett a cég továbbra is azt tervezi, hogy korlátozni fogja a fiókmegosztást,  becsléseik alapján ugyanis több mint 100 millió ember használja úgy a szolgáltatást, hogy nem fizet érte. Számításaik alapján az új rendszer globális bevezetése nagyjából egy évet vesz majd igénybe, arról azonban nem árultak el további információkat, hogy a potyázóknak külön díjat kellene-e fizetniük, vagy valamilyen extra azonosítási módszerrel gátolnák meg hozzáférésüket. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Ti elégedettek vagytok egyébként a Netflix szolgáltatásával?

  • 20 %
  • 40 %
  • 40 %