FIFA 22: Így lehetne sokkal élvezetesebb a karrier mód

FIFA 22: Így lehetne sokkal élvezetesebb a karrier mód

Vehetne ihletet a modern RPG-ktől.

Az RPG-k a legnépszerűbb játékműfajok közé tartoznak a hatalmas nyitott világoknak, a magával ragadó történeteknek köszönhetően. Bár egy sikeres RPG létrehozása mögött sokkal több minden áll, néhány kulcsfontosságú jellemző igazán sokat segíthet az olyan játékoknak, mint a FIFA, amelyek küzdenek azért, hogy új és izgalmas tartalmakat adjanak ki a rajongóknak. Az évek során a FIFA nem tudott jelentős fejlesztéseket hozzáadni a játékosok karrier módjához, és ez azt eredményezte, hogy a játékosok gyakorlatilag két szezon alatt befejezték a játékmódot, így a fennmaradó tizenhárom szezon meglehetősen unalmassá vált.

A Player Career Mode, mint a legtöbb más offline mód csak grafikai fejlesztésekkel és frissített játékosértékelésekkel bővült. A változások hiánya miatt ezek az offline játékmódok erőtlenek és elavultak, így a rajongók kénytelenek szerencsét próbálni a mikro tranzakciókkal tűzdelt online játékmódokban, vagy pedig új élményt keresni az olyan játékokban, mint az eFootball. Ahhoz, hogy a FIFA továbbra is sikeres legyen, a következő játéknak új ötleteket kell hozzátennie, amelyek rengeteg izgalmas funkciót biztosítanak a rajongóknak az offline módokban, és ehhez a különböző RPG-játékokból meríthet inspirációt.

Kezd kicsiként

A FIFA-ban a játékosok karriermódját sújtó egyik legnagyobb probléma az, hogy nincs valódi fejlődés az újonc évtől a globális szupersztárrá válásig. Valójában ez a fejlődési rendszer annyira félrecsúszott, hogy a rajongók két szezon után úgy érezhetik, hogy mindent elértek, amit csak lehetett. Bár ez sok időnek tűnik, a Player Career Mode teljes hossza körülbelül 15 szezon, és ez azt jelenti, hogy 13 szezonon keresztül a rajongóknak nincs semmilyen elérhető céljuk, amit üldöznének.

A fejlődési rendszer kijavításának az EA számára a jövőbeli FIFA-címeknél elsődleges prioritásnak kellene lennie, hogy az offline játékmód nagyobb kihívást jelentsen. Ahelyett, hogy egy élvonalbeli csapatban kezdenénk remek statisztikákkal, a karriereknek egy akadémiai csapatban kellene kezdődniük, és a ranglétrán keresztül kellene felemelkedniük a ranglétrán a rangidős csapatig. Ez azt jelentené, hogy ahogy a játékosok egyre jobbak lesznek, úgy az ellenfelek is javulnak mind a besorolás, mind a nehézség tekintetében. Az olyan játékok, mint a Skyrim, ezt tökéletesen megvalósítják egy részletes fejlődési rendszerrel, amely időt és erőfeszítést igényel, és az ellenfelek egyre keményebbek lesznek, ahogy a játékos is.

Jobb játékoskészítési lehetőségek

Annak érdekében, hogy a rajongóknak még magával ragadóbb élményt nyújtsanak, ahol kapcsolatot köthetnek a játékosokkal, a FIFA-nak lehetővé kellene tennie, hogy a játékosok a kinézetükön kívül más módon is testre szabhassák a futballistákat. A FIFA jelenlegi lehetőségei nem rosszak, de hiányzik belőlük a sokszínűség. Továbbá, minden létrehozott játékos ugyanúgy viselkedik, sőt a menedzser karrier módban a menedzserek is. Valamilyen háttértörténettel és személyiséggel rendelkezhetnének, ami nagyban hozzájárulna ahhoz, hogy az offline FIFA játékmódok élvezetesebbé váljanak.

Az RPG-k mesterei a karakteralkotásnak, sokukban a rajongóknak lehetőségük van arra, hogy teljesen részletesen kidolgozzák a karakterüket, a történetüktől és a személyiségüktől kezdve a kinézetükön át a tulajdonságaikig. Minden egyes választás hatással lesz a játékban zajló beszélgetésekre és interakciókra is. Az olyan játékok, mint a Tiny Tina's Wonderlands és a Cyberpunk 2077 nagyszerű karakteralkotási lehetőségekkel rendelkeznek, amelyek minden egyes létrehozott karaktert egyedivé tesznek. A háttértörténetek hatással lehetnek a játék jövőbeli döntéseire, és segíthetnek jobb partneri kapcsolatokat kialakítani a csapat egyes játékosaival.

Jobb szintlépési rendszer

A FIFA 22 bevezetett egy új szintlépési rendszert, amely lehetőséget adott a játékosoknak, hogy egy képességfa segítségével fejlesszenek bizonyos statisztikákat. Ez egy lépés volt a jó irányba, de az elérhető képességek kis száma miatt a játékosok körülbelül egy-két szezon alatt érik el a legmagasabb szintet, ami emiatt nem sokáig szolgáltat élményt, mert hamar célját veszti a játékos. Ehelyett a szinteken való előrehaladásnak időigényesnek kellene lennie, és szigorú edzést kellene megkövetelnie, olyasmit, amit a játékosoknak a való világban is meg kell tenniük, hogy fejlesszék saját képességeiket.

Assassin's Creed: Valhalla egy átfogó képességfát tartalmaz, ahol minden egyes képesség kis mértékben, de észrevehetően növeli a statisztikákat. Ez a fajta képességfa remekül működne a FIFA-ban, mivel a játékosoknak időbe telne a képességek fejlesztése, és a minijátékokban rengeteg edzésre lenne szükségük a pontok összegyűjtéséhez. Ez a fajta szintlépési rendszer azt is biztosítaná, hogy a játékosok ne érjék el a legmagasabb szintet az első két szezonban, és a rajongóktól több játékidőt kérne ennek eléréséhez.

Jobb pályán kívüli élet

Fociszimulátorként a FIFA gyakran kihagy sok olyan valós élményt, amely mind a csapatok, mind a játékosok számára szerves részét képezi. Az egyik lehetne egy kifinomultabb interakciós rendszer a létrehozott játékos és a menedzsment között. Az új szerződések kérése, a több vagy akár kevesebb játékidő kérése, valamint a csapattársakkal való interakció olyan alapvető funkciók, amelyek nagyban javíthatnák a játékmódban való elmerülést.

A játékos-karrier mód sok bosszantó funkciója gyakran a játékos és a csapat közötti kommunikáció hiányából ered. Az olyan játékok, mint a Mass Effect, mély kommunikációs lehetőségekkel rendelkeznek, amelyek alakítják a karakterek közötti kapcsolatokat, és segíthetnek a játékosnak jobban megismerni a karaktert, akivel beszélget. Bár a FIFA-nak kicsit másképp kell majd csinálnia a dolgokat, a mélyebb kommunikációs lehetőségek alapötlete megnyitná a játékmódot, és több lehetőséget adna. Akár egy átigazolás kéréséről, akár a következő meccs kihagyásáról van szó, lehetne egy olyan beszélgetési jelenet, ahol a játékosnak meg kell indokolnia az álláspontját, mielőtt a menedzser elfogadja.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Szerinted mibe fejlődhetne a játékmód?

  • 17 %
  • 0 %
  • 67 %
  • 17 %