Hirdetés

5 játék király sztorival, de felejthető játékmenettel

A legtöbbször ez fordítva szokott történni, de ilyen is előfordul, mikor inkább a történet a lenyűgöző.

NÉZD MOST AZ ESPORTGURUN!

Scheff Konyhája

Scheff Konyhája: World of Tanks

Esport1 Podcast

Mi lesz veled FIFA?

Hirdetés

Nehéz mindenkinek megfelelni, ez tény és való, így olyan játékot is készíteni, amely kivétel nélkül mindenkinek tetszik. Olyan is előfordulhat, hogy maga a játék a bevonzott rajongókat sem nyűgözi le teljesen: bizonyos elemei például dicséretet érdemelnek, míg másokkal kapcsolatban meg az a vélemény, hogy azokon lehetett volna talán még mit csiszolni.

Cikkünkben 5 ilyen játékot igyekeztünk összegyűjteni, ahol a legszórakoztatóbb részét pont a történet szolgáltatta, viszont „körülötte" a játék már nem feltétlen tudta hozni ugyanazt a szintet.

Brutal Legend

2009-ben készítette el a Double Fine a Brütal Legendet, amely egyfajta akció-kalandjáték volt, RTS-elemekkel vegyítve. A történet szerint Eddie Riggs-et irányítjuk, aki egy nap egy olyan világban találja magát, amelyben dominál a heavy metal. Feladatunk három eszköz segítségével harcolni és utazni, ezek között van a Clementine elnevezésű gitár is, ezzel pedig varázsolni is képes. Az ok viszont, ami miatt talán nem ismerik sokan, hogy talán a fejlesztők se tudták teljesen eldönteni, pontosan mit is akarnak a játékkal. Az első mondatban említett elemek nem igazán működnek együtt, emiatt néha olykor káoszba is fullad a játékmenet, ahogy a játékos épp próbálja kitalálni, mit is kellene csinálni.

Rule of Rose

Kisebb ismertségét talán annak is „köszönheti" a Rule of Rose, hogy PS2-exkluzív játékról beszélünk. Ez egy 2006-os túlélőhorror, amelyben Jennifernek, a főszereplőnek az a feladata, hogy különböző feladatokat teljesítve felfedezze környezetét, eközben viszont különböző ellenségekkel kell megküzdeni. A játékot a rendező egyfajta „interaktív filmnek" mutatta be, míg a producer úgy jellemezte Jennifert, mint egy „átlagos, sebezhető lány", aki csak közelharci eszközökkel, például késekkel tud csak harcolni. Sokan egy igazi klasszikusnak is tartják, a játékmenet azonban nem mindig tudott ennek megfelelni: az irányítás és a harc néha hagy kívánni valót maga után, és a történetet is lehet, hogy kétszer-háromszor újra kell játszani, hogy meg tudja velünk érttetni, miről is van szó.

The Order: 1886

2015-ben került a boltok polcaira a PS4-exkluzív The Order: 1886, amely a címnek megfelelően 1886-ba, Londonba kalauzolja a játékost – egészen pontosan annak egy alternatív változatába. A történetben megismerhetjük a Kerekasztal Lovagjait, akik a félvérűek, mint például vérfarkasok és vámpírok, valamint különböző szervezetek ellen harcolnak, akik lázadnak a kormány ellen. Sir Galahadot irányítva kell felvennünk a harcot az ellenséggel – már ha épp tudjuk. A külső nézetben ugyanis sokszor volt bugos, a történetet pedig nagyon rövidnek tartották a rajongók. A játék esetében viszont talán némileg kárpótolt az izgalmas történet és a korhoz képest szép grafika, folytatást viszont nem kapott, holott tervben volt, de a kiadó Sony ezt nem támogatta.

Assassin's Creed: Revelations

Mai napig népszerű az Assassin's Creed-sorozat, amelynek számtalan része látott már napvilágot az első rész 2007-es megjelenése óta. A 2011-ben megjelent Revelations azonban újított az elődökhöz képest, ez volt ugyanis az első olyan rész, amelyben nem csak egy assassint irányíthattunk: Ezio, Altair és Desmond (már öregekként) egy összeesküvést próbálnak felgöngyölíteni, amely nem csak a saját idejükben, hanem a jelenben is játszódik. A játékmenet hasonlít a korábbi részekhez, egy-két aprósággal kiegészítve, ezen rész esetében viszont sokan inkább a történetére emlékeznek vissza szívesen.

Spec-Ops: The Line

Ha bárki a Spec-Ops: The Line-t szóba hozza, szinte minden esetben csak a történetről fog beszélni, magáról a játékmenetről már nem feltétlen: maga játék ugyanis alap szinten hozza csak a külső nézetes lövöldözős játékokat, maga a sztori viszont már annál zseniálisabb. Dubai városára ugyanis lesújtott egy homokvihar, a vezető politikusok pedig magára hagyták a lakosságot a bajban. A játékban Martin Walker kapitányt irányítjuk, akinek az a feladata, hogy kimenekítsen egy amerikai katonát, aki szintén csapdába esett, a kapitány azonban az idő előrehaladtával egyre több morális és etikai határt kell átlépjen, ami miatt a józan ítélőképességét is lassan elveszíti. A történetet szépen építették fel a fejlesztők, a játék viszont olykor olyan benyomást kelt, mintha nem is szeretné, hogy a játékos jól szórakozzon, az irányítás pedig erről gondoskodik is. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
1 db hozzászólás
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés