Egyre jobban megy Mark Zuckerbergéknek a fotórealisztikus avatárok megalkotása

Egyre jobban megy Mark Zuckerbergéknek a fotórealisztikus avatárok megalkotása

A Meta néhány évvel ezelőtt indult Codec Avatars projektje kezd beérni. 

Mark Zuckerberg annyira komolyan gondolja a közösségi média virtuális kiterjesztését, hogy a Facebook anyacégét is átnevezte Meta-ra. Mindemellett a vállalat nagy energiát és tőkét fektet a metaverzumok fejlesztésébe, nemrég azonban a Meta Quest játékbemutató eseményén elismerték, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia gyerekcipőben jár és az áttörés csak nagyjából az előttünk álló öt vagy tíz évben fog megvalósulni. 

Egyelőre tehát bármennyire is szívás a valóság és akárhogy is szeretnénk menekülni belőle, nem kell attól tartanunk, hogy hamarosan sisakkal a fejünkön kell leélnünk az életünket. Ennek ellenére félelmetes látni, hol tart a technológia és a Meta nemrég megosztotta, hogy is áll a néhány éve indult Codec Avatars projekt, ami fotórealisztikus avatarok fejlesztésével foglalkozik. A folyamat alapvetően azzal indul, hogy a felhasználó arcát 171 kamerával beolvassák és legenerálják, az életre keltésben pedig egy különleges VR headset prototípus segít. 

A Meta jelenleg egyébként rajzfilmszerű avatarokat használ a saját fejlesztésű, Horizon Worlds nevű metaverzumában, viszont a fenti projekt is azt mutatja, hogy szeretnének eltolódni a valóság imitálása felé. Mark Zuckerberg korábbi nyilatkozata alapján úgy képzeli el a jövőt, hogy a felhasználók expresszionista kivetüléseket használnak a játékokban, realisztikusokat pedig a munka vagy egyéb közösségi események során. Mindez első körben nagyon jól hangzik, mégis hátborzongató belegondolni abba, hogy pár lépés választ minket el a Ready Player One csodálatos, vagy a Mátrix sötét világától. Egy biztos, el kell kezdenünk hinni a Cyberpunk disztópiákban, mivel lassan mi is abban élünk. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - Amit a hőpapír címkékről tudni kell

Lehet, hogy nem is tudatosul bennünk, de a mindennapokban gyakran találkozhatunk az öntapadós etikett címkékkel. Például amikor vásárolunk a boltban és elolvassuk az élelmiszerek adatait, amik rendszerint ilyen címkéken szerepelnek, vagy amikor a zöldségekre, gyümölcsökre címkét ragasztunk, miután lemértük őket. Ez utóbbi a sportos és egészségtudatos emberek számára biztosan nem ismeretlen!

Üzlet - Ami a sportolónak az erőnlét, az a szerszámgépnek az akkumulátor!

Ahogy egy sportoló sem vághat neki felkészületlenül egy versenynek, úgy egy szerszámgép sem hozhatja ki magából a maximumot, ha nincs megfelelően feltöltve az akkumulátora. A sportban és a szerelésben is kulcsszerepet játszik az energiaszint – előbbinél az izomerő, utóbbinál a feszültség és az üzemidő számít.

Közvetítések