Egyre jobban megy Mark Zuckerbergéknek a fotórealisztikus avatárok megalkotása

Egyre jobban megy Mark Zuckerbergéknek a fotórealisztikus avatárok megalkotása

A Meta néhány évvel ezelőtt indult Codec Avatars projektje kezd beérni. 

Mark Zuckerberg annyira komolyan gondolja a közösségi média virtuális kiterjesztését, hogy a Facebook anyacégét is átnevezte Meta-ra. Mindemellett a vállalat nagy energiát és tőkét fektet a metaverzumok fejlesztésébe, nemrég azonban a Meta Quest játékbemutató eseményén elismerték, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia gyerekcipőben jár és az áttörés csak nagyjából az előttünk álló öt vagy tíz évben fog megvalósulni. 

Egyelőre tehát bármennyire is szívás a valóság és akárhogy is szeretnénk menekülni belőle, nem kell attól tartanunk, hogy hamarosan sisakkal a fejünkön kell leélnünk az életünket. Ennek ellenére félelmetes látni, hol tart a technológia és a Meta nemrég megosztotta, hogy is áll a néhány éve indult Codec Avatars projekt, ami fotórealisztikus avatarok fejlesztésével foglalkozik. A folyamat alapvetően azzal indul, hogy a felhasználó arcát 171 kamerával beolvassák és legenerálják, az életre keltésben pedig egy különleges VR headset prototípus segít. 

A Meta jelenleg egyébként rajzfilmszerű avatarokat használ a saját fejlesztésű, Horizon Worlds nevű metaverzumában, viszont a fenti projekt is azt mutatja, hogy szeretnének eltolódni a valóság imitálása felé. Mark Zuckerberg korábbi nyilatkozata alapján úgy képzeli el a jövőt, hogy a felhasználók expresszionista kivetüléseket használnak a játékokban, realisztikusokat pedig a munka vagy egyéb közösségi események során. Mindez első körben nagyon jól hangzik, mégis hátborzongató belegondolni abba, hogy pár lépés választ minket el a Ready Player One csodálatos, vagy a Mátrix sötét világától. Egy biztos, el kell kezdenünk hinni a Cyberpunk disztópiákban, mivel lassan mi is abban élünk. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Üzlet - GPS-nyomkövetővel a család biztonságáért (x)

Mobiltelefonok, tabletek, okosórák - egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely a számítástechnikát apró, mobil formában teszi elérhetővé, hogy aztán megkönnyítse és biztonságosabbá tegye a mindennapi életünket.

Üzlet - Ezért vagyunk oda még felnőttként is a kisautókért (X)

A kisautók a gyerekek kedvenc játékai közé tartoznak. Azonban sok felnőtt szívében is különleges helyet foglalnak el. Sokan közülünk emlékeznek arra, hogy milyen örömmel játszottunk ezekkel a szépen kidolgozott játékokkal, és hogy mennyire büszkék voltunk a gyűjteményükre.