A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

Ruth Bram elmondása alapján lehet, hogy az áttörés csak a következő évtizedben valósul meg. 

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a virtuális valóság technológia még korántsem mondható tökéletesnek, az elmúlt néhány évben azonban egyre több cég kezdett el orientálódni a metaverzum felé. Az Epic Games például nemrég hatalmas lépést tett saját virtuális világának megteremtéséhez, ugyanis megszerezték befektetőnek a LEGO Group mögött álló KIRKBI vállalatot és a Sony Group Corporationt

Az Epic mellett Mark Zuckerberg is elkötelezett híve a metaverzumok létrejöttének, ezért is nevezte át a Facebook anyacégét Meta-ra, azonban a vállalat legutóbbi Meta Questes játékbemutató eseményén elismerték, hogy a világmegrengető áttörés még várat magára. A prezentáció alatt a produceri feladatokat is ellátó Ruth Bram úgy fogalmazott, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia még gyerekcipőben jár. 

„A játékoknak úttörő szerepük van a látásmódunk alapjául szolgáló elvekben, a virtuális és háromdimenziós terekben, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy teljesen új módokon kerüljenek kapcsolatba egymással. Úgy gondoljuk, hogy a metaverzum erre fog épülni a jövőben, így válhat az internet és a közösségi technológia következő evolúciós lépcsőfokává. Ettől függetlenül a hardver és a szoftver is további fejlesztést igényel és legalább öt, vagy tíz év kell ahhoz, hogy a technológia életre keljen."

A Meta saját fejlesztésű metaverzumának számító Horizon Worlds egyébként tavaly decemberben startolt el egy meghívásos bétateszttel és annak ellenére, hogy a vállalat februári jelentése szerint már több mint 300 ezer főnél jár a felhasználóbázis, a projekt nem feltétlenül nyerte el a közönség tetszését. Első körben a program rengeteg hibával és idegesítő buggal rendelkezik a tapasztalatok alapján, továbbá az emberi természet sötét oldala a virtuális világban is egyre inkább felbukkan. Egy nő februárban például azzal hozakodott elő, hogy első belépése után nem sokkal csoportosan „megerőszakolták" a Horizon Worldsban, a történet hatására pedig szépen földbe is álltak a Meta részvényei. 

A széles körben elterjedő metaverzumokban előreláthatólag mindennaposak lesznek a hasonló esetek és elképzelhető, hogy a Meta nagy kapcsolatteremtési mantrája idővel átalakul és már arra fognak elmenni a dollármilliók és milliárdok, hogy az embereket a virtuális térben is távol tartsák egymástól. Akárhogy is legyen, pillanatnyilag erősen megyünk a Ready Player One fikciós világa felé és csak remélni tudjuk, hogy Zuckerberg és csapata nem az IOI, hanem az Oasis lesz a mi történetünkben. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Titeket érdekel egyébként a metaverzum?

  • 33 %
  • 50 %
  • 17 %
Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Üzlet - A lábtörlő jelentősége otthonodban

Gondoltál már arra, hogy a lábtörlő milyen fontos szerepet játszhat a mindennapjaid során? Minden egyes belépésnél találkozunk vele. De hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbb darabot, és milyen szempontokat tartsunk szem előtt?

Közvetítések