A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

Ruth Bram elmondása alapján lehet, hogy az áttörés csak a következő évtizedben valósul meg. 

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a virtuális valóság technológia még korántsem mondható tökéletesnek, az elmúlt néhány évben azonban egyre több cég kezdett el orientálódni a metaverzum felé. Az Epic Games például nemrég hatalmas lépést tett saját virtuális világának megteremtéséhez, ugyanis megszerezték befektetőnek a LEGO Group mögött álló KIRKBI vállalatot és a Sony Group Corporationt

Az Epic mellett Mark Zuckerberg is elkötelezett híve a metaverzumok létrejöttének, ezért is nevezte át a Facebook anyacégét Meta-ra, azonban a vállalat legutóbbi Meta Questes játékbemutató eseményén elismerték, hogy a világmegrengető áttörés még várat magára. A prezentáció alatt a produceri feladatokat is ellátó Ruth Bram úgy fogalmazott, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia még gyerekcipőben jár. 

„A játékoknak úttörő szerepük van a látásmódunk alapjául szolgáló elvekben, a virtuális és háromdimenziós terekben, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy teljesen új módokon kerüljenek kapcsolatba egymással. Úgy gondoljuk, hogy a metaverzum erre fog épülni a jövőben, így válhat az internet és a közösségi technológia következő evolúciós lépcsőfokává. Ettől függetlenül a hardver és a szoftver is további fejlesztést igényel és legalább öt, vagy tíz év kell ahhoz, hogy a technológia életre keljen."

A Meta saját fejlesztésű metaverzumának számító Horizon Worlds egyébként tavaly decemberben startolt el egy meghívásos bétateszttel és annak ellenére, hogy a vállalat februári jelentése szerint már több mint 300 ezer főnél jár a felhasználóbázis, a projekt nem feltétlenül nyerte el a közönség tetszését. Első körben a program rengeteg hibával és idegesítő buggal rendelkezik a tapasztalatok alapján, továbbá az emberi természet sötét oldala a virtuális világban is egyre inkább felbukkan. Egy nő februárban például azzal hozakodott elő, hogy első belépése után nem sokkal csoportosan „megerőszakolták" a Horizon Worldsban, a történet hatására pedig szépen földbe is álltak a Meta részvényei. 

A széles körben elterjedő metaverzumokban előreláthatólag mindennaposak lesznek a hasonló esetek és elképzelhető, hogy a Meta nagy kapcsolatteremtési mantrája idővel átalakul és már arra fognak elmenni a dollármilliók és milliárdok, hogy az embereket a virtuális térben is távol tartsák egymástól. Akárhogy is legyen, pillanatnyilag erősen megyünk a Ready Player One fikciós világa felé és csak remélni tudjuk, hogy Zuckerberg és csapata nem az IOI, hanem az Oasis lesz a mi történetünkben. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Titeket érdekel egyébként a metaverzum?

  • 33 %
  • 50 %
  • 17 %
Üzlet - Ipari épületek tervezése – pontosság, kitartás, stratégia

Akárcsak a sportsikerek, az ipari ingatlanok tervezésének hatékonysága is a stratégiai gondolkodáson, a precizitáson és az állandó alkalmazkodóképességen múlik. Még az egyéni sportolók felkészítése is professzionális szinten ma már komoly csapatmunka, amelyben minden tag egy-egy fontos részfeladatért, a felkészítés egy-egy fontos aspektusáért felel.

Üzlet - Minőségi olasz cipők a sport szerelmeseinek

Aki rendszeresen sportol, az tisztában van azzal, hogy a teljesítmény nem kizárólag a teremben vagy az utcán dől el. Az élet minden területén számít az, hogyan lépünk, és ezt nyugodtan lehet szó szerint érteni.

Közvetítések