A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

A Meta szerint gyerekcipőben jár még a metaverzum és annak technológiája

Ruth Bram elmondása alapján lehet, hogy az áttörés csak a következő évtizedben valósul meg. 

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a virtuális valóság technológia még korántsem mondható tökéletesnek, az elmúlt néhány évben azonban egyre több cég kezdett el orientálódni a metaverzum felé. Az Epic Games például nemrég hatalmas lépést tett saját virtuális világának megteremtéséhez, ugyanis megszerezték befektetőnek a LEGO Group mögött álló KIRKBI vállalatot és a Sony Group Corporationt

Az Epic mellett Mark Zuckerberg is elkötelezett híve a metaverzumok létrejöttének, ezért is nevezte át a Facebook anyacégét Meta-ra, azonban a vállalat legutóbbi Meta Questes játékbemutató eseményén elismerték, hogy a világmegrengető áttörés még várat magára. A prezentáció alatt a produceri feladatokat is ellátó Ruth Bram úgy fogalmazott, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia még gyerekcipőben jár. 

„A játékoknak úttörő szerepük van a látásmódunk alapjául szolgáló elvekben, a virtuális és háromdimenziós terekben, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy teljesen új módokon kerüljenek kapcsolatba egymással. Úgy gondoljuk, hogy a metaverzum erre fog épülni a jövőben, így válhat az internet és a közösségi technológia következő evolúciós lépcsőfokává. Ettől függetlenül a hardver és a szoftver is további fejlesztést igényel és legalább öt, vagy tíz év kell ahhoz, hogy a technológia életre keljen."

A Meta saját fejlesztésű metaverzumának számító Horizon Worlds egyébként tavaly decemberben startolt el egy meghívásos bétateszttel és annak ellenére, hogy a vállalat februári jelentése szerint már több mint 300 ezer főnél jár a felhasználóbázis, a projekt nem feltétlenül nyerte el a közönség tetszését. Első körben a program rengeteg hibával és idegesítő buggal rendelkezik a tapasztalatok alapján, továbbá az emberi természet sötét oldala a virtuális világban is egyre inkább felbukkan. Egy nő februárban például azzal hozakodott elő, hogy első belépése után nem sokkal csoportosan „megerőszakolták" a Horizon Worldsban, a történet hatására pedig szépen földbe is álltak a Meta részvényei. 

A széles körben elterjedő metaverzumokban előreláthatólag mindennaposak lesznek a hasonló esetek és elképzelhető, hogy a Meta nagy kapcsolatteremtési mantrája idővel átalakul és már arra fognak elmenni a dollármilliók és milliárdok, hogy az embereket a virtuális térben is távol tartsák egymástól. Akárhogy is legyen, pillanatnyilag erősen megyünk a Ready Player One fikciós világa felé és csak remélni tudjuk, hogy Zuckerberg és csapata nem az IOI, hanem az Oasis lesz a mi történetünkben. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Titeket érdekel egyébként a metaverzum?

  • 33 %
  • 50 %
  • 17 %
Üzlet - A belső motiváció ereje

Sokan azt gondolják, hogy a fizetés a legerősebb motiváció a munkahelyen. De vajon miért van az, hogy egy jó csapat, izgalmas feladat vagy fejlődési lehetőség sokkal hosszabb távon tartja lelkesnek az embereket, mint bármilyen béremelés? Az agilis módszertan egyik legfontosabb tanulsága, hogy a belső hajtóerő sokkal erősebb lehet, mint az anyagi ösztönzés. Nézzük meg, hogy működik ez az agilitás terén!

Üzlet - A méz és annak glikémiás indexe: tények és félreértések

A méz hosszú idők óta fontos szerepet játszik az emberi táplálkozásban, de még ma is gyakran alakulnak ki félreértések vele kapcsolatban, főleg az egészségügy területén. Legutóbb például egy televíziós műsorban azt sugallták, hogy a méz glikémiás indexe miatt kerülnünk kellene. De valóban van valami igazság ebben, vagy csak félreértelmezett adatokra támaszkodnak az aggályok?

Közvetítések