Ruth Bram elmondása alapján lehet, hogy az áttörés csak a következő évtizedben valósul meg.
Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a virtuális valóság technológia még korántsem mondható tökéletesnek, az elmúlt néhány évben azonban egyre több cég kezdett el orientálódni a metaverzum felé. Az Epic Games például nemrég hatalmas lépést tett saját virtuális világának megteremtéséhez, ugyanis megszerezték befektetőnek a LEGO Group mögött álló KIRKBI vállalatot és a Sony Group Corporationt.
Az Epic mellett Mark Zuckerberg is elkötelezett híve a metaverzumok létrejöttének, ezért is nevezte át a Facebook anyacégét Meta-ra, azonban a vállalat legutóbbi Meta Questes játékbemutató eseményén elismerték, hogy a világmegrengető áttörés még várat magára. A prezentáció alatt a produceri feladatokat is ellátó Ruth Bram úgy fogalmazott, hogy sok munka vár még rájuk, mivel a technológia még gyerekcipőben jár.
„A játékoknak úttörő szerepük van a látásmódunk alapjául szolgáló elvekben, a virtuális és háromdimenziós terekben, melyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy teljesen új módokon kerüljenek kapcsolatba egymással. Úgy gondoljuk, hogy a metaverzum erre fog épülni a jövőben, így válhat az internet és a közösségi technológia következő evolúciós lépcsőfokává. Ettől függetlenül a hardver és a szoftver is további fejlesztést igényel és legalább öt, vagy tíz év kell ahhoz, hogy a technológia életre keljen."
A Meta saját fejlesztésű metaverzumának számító Horizon Worlds egyébként tavaly decemberben startolt el egy meghívásos bétateszttel és annak ellenére, hogy a vállalat februári jelentése szerint már több mint 300 ezer főnél jár a felhasználóbázis, a projekt nem feltétlenül nyerte el a közönség tetszését. Első körben a program rengeteg hibával és idegesítő buggal rendelkezik a tapasztalatok alapján, továbbá az emberi természet sötét oldala a virtuális világban is egyre inkább felbukkan. Egy nő februárban például azzal hozakodott elő, hogy első belépése után nem sokkal csoportosan „megerőszakolták" a Horizon Worldsban, a történet hatására pedig szépen földbe is álltak a Meta részvényei.
A széles körben elterjedő metaverzumokban előreláthatólag mindennaposak lesznek a hasonló esetek és elképzelhető, hogy a Meta nagy kapcsolatteremtési mantrája idővel átalakul és már arra fognak elmenni a dollármilliók és milliárdok, hogy az embereket a virtuális térben is távol tartsák egymástól. Akárhogy is legyen, pillanatnyilag erősen megyünk a Ready Player One fikciós világa felé és csak remélni tudjuk, hogy Zuckerberg és csapata nem az IOI, hanem az Oasis lesz a mi történetünkben.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!