A forgatókönyv azért a legtöbbnél adott: sok játékost sikerül bevonzani a megjelenés előtt, akik aztán később csalódnak a programban.
Nagyon sok olyan játék van, amelyre mai szemmel igazi klasszikusként tekintünk, és nem is véletlen, hogy több millióan mai napig szívesen emlékeznek vissza rájuk. Ez a cikk most nem is ezen játékokról szól, hanem azokról, amelyek ugyanúgy több millió példányban keltek el piacra kerülésük után, de maguk a játékok már közel se voltak olyan jó minőségűek.
Shadow the Hedgehog
Régóta a legismertebb platformer játékok között volt a Sonic the Hedgehog, azonban a népszerű kék sündisznó helyett ezúttal Shadow-t irányíthatjuk. Nem is maga az ötlet bizonyult rossznak, hanem a játék megvalósítása. Kritizálták többek között a nehézkes irányítást, a pályák kinézetét, valamint hogy a hagyományos Sonic-játékok stílusától meredeken eltértek a fejlesztők. Ettől függetlenül viszont 2007 márciusáig több, mint 2 millió példányt adtak el belőle.
Call of Duty: Ghosts
Bár az utóbbi időben a Warzone-ra egyre többen panaszkodnak, a múltban a Ghosts még több fejfájást volt képes okozni. A játékról ugyanis egyenesen érződik, hogy a fejlesztőknek fogalmuk se volt, mégis mit akartak a játékkal kezdeni. Előzetesen azt ígérték, hogy a lopakodás kerül előtérbe, ahhoz képest viszont már az első küldetésben elképesztően sok robbanás történik, a végén pedig már az űrben harcolunk. Mintha a játéknak nemcsak muszáj volt elkészülnie, hanem minél gyorsabban, ebből pedig végül egy katasztrofális össze-visszaság alakult ki – melyből 2014 februárjáig több, mint 19 millió példány talált gazdára.
Resident Evil 6
Nem nagyon kell bemutatni a Resident Evil-sorozatot, a horrorok kedvelőinek főleg nem. A hatodik rész viszont sokban hasonlít az előbb bemutatott CoD: Ghosthoz. Az ellenfelekbe keservesen sok golyót kell lőni, hogy végezz velük, a harcok is olykor reménytelennek tűnnek. Maga a sztori pedig bár négy kampányra van osztva, inkább érződik úgy, mintha kettő túl hosszúból állna csak – így is több tízmillió példányt adtak el a játékból.
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition
2020 decemberében szemtanúi lehettünk az egyik, ha nem a legnagyobb botránynak, amikor a Cyberpunk 2077 kijött – az első 3D-s GTA-részek felújított változatának pedig még ezt is sikerült felülmúlnia. A „Definitive" jelzőtől igen messze álló trilógia mind a három klasszikus sokkal rosszabb változata, ezt pedig sikerült grafikai, fizikai és működésbeli bugokkal is elérnie. Ehhez képest a Take Two szerint a játék túlszárnyalta az előzetes elképzeléseket, ugyanis a kiadó állítása szerint tíz millió példányt adtak el belőle.
FIFA - Legacy változatok
Ha rákeresel a FIFA 22-re Nintendo Switch-re, akkor ott nem egy sima változatot találsz a játékból, hanem egy Legacy Editiont, ami fel is veti a kérdést, hogy ez mit is nyújt extrában? Sajnos nem így van: míg más platformokon a játék motorja is kisebb-nagyobb javításokon esett át, addig az utóbbi években Switchen megjelent FIFA-játékok kivétel nélkül a FIFA 17 motorját használták. Ezen konzolon az újabb változatokban csak annyi a változás, hogy a csapatok keretei a valóshoz vannak igazítva, illetve a játékosok kinézetét is aktualizálják – mindezt több millióan vásárolták meg.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!