Az egyedi megoldások eltűntek a kliensből, helyette vannak gömbök és zsetonok.
A League of Legends a világ legnépszerűbb MOBA-játékává nőtte ki magát az elmúlt években. A legnagyobb világversenyeket milliók követik (kínai statisztikák nélkül) élőben, a valódi legendák milliárdos összegeket tesznek zsebre minden évben. Világszerte tömegek rajonganak ezért a videójátékért, amely már tizenkét éve képes fenntartani az érdeklődést. Az ismétlődés problémája azonban egyre kiütközőbb, amely leginkább az időszakos és limitált eseményeken mutatkozik meg. Következzen egy gyorstalpaló arról, honnan indultak az eventek, és jelenleg milyen formában próbálja a fejlesztőcsapat megragadni az idézők fantáziáját.
A kezdetek kezdetei, avagy az első néhány év
Pixeles grafika, kevés karakter, AP Master Yi és Sion, Fnatic a világbajnoki trófea tulajdonosa. Így indult útjára a League of Legends, amelynek már korai időszakában voltak olyan húzásai, amelyeket imádtak a játékosok.
- Karácsonyi, halloweeni Idézők szurdoka
- Eseményekhez kapcsolódó rúnák (téli olimpia) és tárgyak (halloween)
A fentiek közül a téliesített Summoner's Rift maradt a legtovább az idézőkkel, 2017-ben még berakta a játékba a Riot ezt a választható funkciót.
Jönnek a játékmódok és az új térképek
A következő két évben megjelentek az LTM-ek, avagy a korlátozott ideig elérhető játékmódok (Snowdown Showdown). Felbukkantak az első küldetések (vegyél RP-t, küldj ajándékot az új Gift Center segítségével, játssz a Howling Abyssben és a Twisted Treeline-on egyedül és a barátaiddal, vásárolj eseményekhez kapcsolódó dolgokat), amelyek eseményekhez kapcsolódtak. Meg lehetett szerezni ünnepekhez kapcsolódó őrszemeket, sőt elkezdte a Riot komolyan építeni Runeterra világát (Frejlord esemény).
Játékmódok mindenhol
Mivel a játékosok imádták a klasszikus 5v5 és 3v3-tól eltérő újdonságokat, a Riot elkezdte spamelni az új játékmódokat.
- Legend of Poro King
- Ascension
- URF
- Hexakill
- Black Market Brawlers
- Butcher's Bridge, egy limitált ARAM-térkép
Emellett bevezették az announcer csomagokat, ikonok és finisherek, töltőképernyős keretek kerültek a játékba. Visszatértek az eseményekhez kapcsolódó minion kinézetek, amelyek újdonságot csempésztek a Riftbe.
A játékmódok közül az URF és ennek variációja, az ARURF tudta megvetni a lábát. Összességében ezt szerették meg a legjobban a játékosok, ezért viszonylag sokszor találkozhattok vele a mai napig.
Újabb módok, de egyre több bevétel a cél
2016 és 2018 között további limitált játékmódokkal (lásd lentebb) örvendeztette meg a Riot a LoL-osokat, azonban már érződött, hogy a profit növelése a csapat elsődleges célja. Bevezették az első Eseménybelépőket, megérkezett a Hextech-barkácsolás, egyre több és több hőskinézet került a játékba.
- Star Guardian: Invasion
- Hunt of the Blood Moon
- Dark Star: Singularity
- Doom Bots of Doom, amely bár 2014-ben jelent meg, csak ekkor csapták hozzá eseményhez
- PROJECT: OVERCHARGE
- Odyssey: Extraction
Újdonság kevés, a zsetonok és események egyre többször kerülnek elő
Gyakorlatilag az elmúlt négy évben nem tudta a Riot Games visszahozni azt az élményt, amelyet előtte átélhettek a veterán játékosok. Az extrán limitált események teljesen eltűntek, a Szurdok új skinjei a fiók mélyére kerültek, beköszöntött a gömbök, Prestige skinek és zsetonok korszaka.
Ez nem jelenti azt, hogy a fejlesztők figyelmen kívül hagyják a rajongói visszajelzéseket. A Spirit Blossom esemény, az Arcane-hez kapcsolódó ingyenes lootok, a nagyobb e-sportrendezvényekhez köthető dropok remek újításnak számítanak, de ezek eltörpülnek a folyamatos farmolást kikényszerítő küldetések, valamint az újabb és újabb Lux/Ahri/Ezreal/Kai'Sa hőskinézetek mellett.
A fentiekre reagált Riot Tryndamere (Marc Merrill, a Riot Games társalapítója) is, aki tréfásan (aztán sosem tudni, hogy tényleg komolyan gondolta-e) felajánlotta, hogy a poszt szerzője mehetne dolgozni a LoL kiadójához és fejlesztőjéhez. Elméletileg történt üzenetváltás Tryndamere és Lanaluse között, szóval reménykedhet a közösség, hogy egy újabb értékes alkalmazottal bővül a Riot csapata.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!