Megszoríthatja valaha is valami a Blizzard játékát?
Az MMORPG-játékok világa már a 90-es években is meghatározó volt. A számítógépes technológia akkor olyan szintre került, hogy az asztali szerepjátékok a képernyőkre költözhettek és a rajongók tömegesen követték az új trendet. Az olyan címek, mint az Ultima Online, a Neverwinter Nights vagy a Runescape ugyan grafikailag még igencsak kezdetlegesek voltak, de máig vannak rajongóik. A népszerűség tehát megvolt, de a játékosok sok különböző univerzumban próbáltak érvényesülni. Azonban a 2000-es évek elején a Blizzard összerakta a World of Warcraft nevű játékát, ami minden MMO-rajongót egy fedél alá hozott. Azt a sikert azóta sem tudta semmi megismételni, pedig sok stúdió akart felülni a hype vonatra, viszont a legtöbb próbálkozás csúfos kudarcba fulladt.
Az utóbbi években viszont reneszánszát éli a műfaj, ami valamilyen szinten a világjárványnak köszönhető. A New World az Amazon jegye volt versenybe, a Genshin Impact az anime rajongókat célozta meg, a Lost Ark a keleti modellt akarta meghonosítani nyugaton és persze a Blizzard is belengett a következő WoW kiegészítőt.
Az eheti podcast epizódban arról beszélgettünk, hogy van-e olyan, aminek sikerült beírni magát az MMO-történelembe vagy megint strigulákat kell húznunk a futottak még kategóriába? Vendégeink pedig Kalocsai “Beltazor” Márti, streamer és Péter “Ben” Zoltán, az Esport1 szerkesztője voltak.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!