Ha a speciális effektekről van szó, rémálom együtt dolgozni a Marvel-moziverzummal

Ha a speciális effektekről van szó, rémálom együtt dolgozni a Marvel-moziverzummal

A vállalat például csak a szakembereknek nem mondta, hogy egy hónappal előre hozták a Végjáték premierjét. 

A Marvel erős felhozatallal készült a pár héttel ezelőtti San Diegoi Comic-Con rendezvényre, megmutatták például a negyedik fázis záródarabjának számító Fekete Párduc: Wakanda, légy áldott! előzetesét, továbbá felvázolták, hogyan is képzelik el a franchise jövőjét. A nagy költségvetésű filmek mellett azért a sorozatok is kaptak némi fókuszt, meggyőződhettünk mondjuk arról, hogy a hamarosan debütáló Amazon: Ügyvéd széria továbbra is borzasztóan néz ki, mivel a főszereplő szinte leesik a képernyőről. 

Mostanában egyébként egyre több támadás éri a Marvelt amiatt, hogy borzasztó speciális effekteket tolnak a nézők arcába, holott csodálatos és lélegzetelállító világokat teremtettek korábban. A jelenségre nem csak a nézők, de az újságírók is felfigyeltek és egyre több horror story látott napvilágot az elmúlt pár hónapban, melyek alapján egyáltalán nem leányálom a stúdiónak dolgozni, ha a speciális effektekről van szó. A rajongók nagyjából a Bosszuállók: Végtelen háború és Végjáték filmek idejére teszik a fordulópontot és a hanyatlás kezdetét, holott a frissen napvilágot látott információk alapján már ennél a két filmnél is gondok voltak. A Gizmodo nemrég meginterjúvolt egy David névre hallgató szakembert, aki az alábbiakat mondta a lapnak. 

„A legrosszabb az volt, amikor a Végtelen háború és a Végjáték megjelent, mivel utóbbinál egy hónappal előrehozták a megjelenést, csak nekünk nem szóltak. Miután erről konzultáltam a felettesemmel, megkerestük a stúdiót de azt a választ kaptuk, hogy szimplán elfelejtettek szólni nekünk."

Egy másik szakmabeli, Sam kicsit kevésbé fogalmazott finoman és nyíltan kritizálta a Marvelt, mint megrendelőt. Elmondása szerint volt olyan hónap, hogy egy szabadnapja sem volt és az ő szakmájukban nem 8 órából áll a munkaidő, hanem inkább 10-12-ből. 

„A stúdió a legjobb példa az iparágban jelen lévő problémákra. Az egy dolog, ha csak néha lenne nekik nagyon rossz dolgozni, de nem, a Marvel esetében minden egyes alkalommal ugyanaz a helyzet. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a legrosszabb elvárásaidat is alul tudják múlni."

A jelenség valószínűleg annak köszönhető, hogy a Marvel még az utolsó utáni pillanatban is változtat a forgatókönyvön, egyes tárgyak vagy helyszínek megjelenésén, akár még a premier előtti napokban is. Üzleti szempontból nem feltétlenül lenne ezzel baj, viszont a VFX iparágat erősen alul fizetik, plusz aki a nevét felvállalva egy rossz szót is mer szólni Kevin Feige álomgyára ellen, az nem csak az adott stúdiótól, de még a szakmából is repül. A gyanútlan mozinéző mindezt ki sem nézné a stúdióból, mondván van pénz lóvéra, a végén viszont rá kell jönnünk, hogy a nagy költségvetés ellenére ugyan azt a kizsákmányoló tematikát követik, mint a franchise termékeinek gyártásánál a kínai gyerekmunka gyárakban. Bocsi, most picit talán illúzióromboló voltam, de ez van. 

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!