A Valve szándékosan tette ezt?
A CS:GO-ban található játékosmodellek, avagy ügynökök fejhitboxának térfogata 16,75%-kal eltérhet a különböző frakciók között. A problémát felfedező Ansimist a CT-oldali SAS és a T-oldali Professionals modellek fejét hasonlította össze, majd egy videóban be is mutatta, hogy vannak olyan részek, amelyek vizuálisan a fejhez tartoznak, azonban nem minősül találatnak, ha odacélzunk és lövünk.
In the video below you can see how I’m shooting with bullet spread disabled, aiming in one place, missing the head of the professionals and then shooting in the same place and hitting the head of the SAS.
— Ansimist (@ansimist) September 12, 2022
2/5 pic.twitter.com/wyEmGUQGdX
Ansimist egy táblázatot is megosztott, amiben az összes létező ügynökmodellt összehasonlította, beleértve az alapmodelleket és az operationök alatt vásárolhatóakat is. Ebből kiderül, hogy az említett Professionals frakció fejének a hitboxa a legkisebb mindközül, a SAS a legnagyobb, a többi pedig frakcióról frakcióra eltér és a két véglet között helyezkedik el. Továbbá fontos kiemelni a felfedezésből, hogy a CT-oldali modellek között 10,32% az eltérés a legkisebb és a legnagyobb között, míg T-oldalon 16,75%. Valamint a nyakhitboxokban is komoly eltérés van, 26,77% a legkisebb és a legnagyobb között. Bár ez annak az eredménye, hogy egyes ügynököknek szinte nincs is látható nyaka szemből.
Mielőtt bárki is a kaszája kiegyenesítésébe kezdene a hír miatt, érdemes felhozni azt az egyáltalán nem kizárható magyarázatot is, miszerint a Valve tudatosan készíthetett eltérő méretű hitboxokat az ügynököknek. Ugyanis egyes modellek feje sokkal könnyebb célpont vizuálisan. Vagyis, ha a hitbox egyezne a látható fejjel, sokkal könnyebb lenne eltalálni azokat bizonyos szögekből, amelyeknek nagyobb feje vagy relatíve szabályos formája.
Továbbá vannak olyan ügynökök, amelyek feje részben takarásban van egy másik testrész által vagy más szögben áll a többi ügynökéhez képest. Ezért kiegyensúlyozottabb játékot eredményezhet, ha – az ügynöktől függetlenül – ugyanazt a szöget tartva találatot eredményez egy lövés. Arról nem is beszélve, hogy a játék a vélt 3D ellenére 2D. Tehát két játékos eltérő szögekből nézve más méretűnek láthatja ugyanazt a fejet egyidőben, hiába állandó a fejek térfogata. A Valve pedig az összes felmerülő probléma megoldására ezzel a kompromisszummal állhatott elő.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!