Hirdetés

Roham 2022: A Rangsorolt rendszerről

A griffmadár szezonja során a játékosoknak értékelési pontokat kell gyűjteniük, hogy feljussanak a ranglistán, és elérjék a legenda rangot a legizgalmasabb jutalmakért.

Esport1 Podcast

Tekintsünk a jövőbe: 2023-as előszezon és LEC legizgalmasabb változtatásai

Három nagy területen történtek változtatások a League of Legends világában. Megérkezett a szerverekre a 2023-as előszezon, változik jövőre az LEC formátuma, valamint megnyitott az átigazolási piac!

Hirdetés

A Roham játékmód egy rendkívül kompetitív módként kerül be a játékba, ahol csak a legkiválóbb parancsnokok lesznek képesek helytállni.  Korábban már írtunk nektek a Roham játékmód alapjairól, így az alábbi pontok leginkább emlékeztető gyanánt funkcionálnak.

  • 7v7 csaták hasonló értékelésű szövetségesekkel és ellenségekkel.
  • Értékelési pontokat győzelmekkel szerezhetsz, és vereségekkel, döntetlenekkel és dezertálással veszíthetsz.
  • Előrehaladás 4 divízióban, az 5 fő rang mindegyikében, illetve 2 presztízs rangban.
  • 200 értékelési pont fő rangonként (50 pont, hogy az egyik divízióból a következőbe lépj).
  • Bajnok rang azoknak a játékosoknak, akik legalább 1 000 értékelési pontot szereztek.
  • Legenda rang a bajnok rang legjobb 10%-ának a szerzett értékelési pontok alapján.
  • Értékelési pontok elvesztése hosszan tartó inaktivitás esetén.

A Roham egy új, kompetitív játékmód a World of Tanks-ben. A normál csatákkal ellentétben, ahol a csapat összetétele a járműválasztástól függ, a Roham mód csatáit hasonló értékelésű parancsnokok vívják X-es szintű járművekkel.

Az értékelési rendszer és a Matchmaking

A matchmaker figyelembe veszi az egyes játékosok rangsorolt rendszerben elfoglalt pozícióját, hogy hasonló értékelésű ellenfeleket találjon. Az összeállított csapatok azonos erősségűek lesznek az értékelési pontjaik, divízióik és rangjaik szerint. Ennek eredményeként a játékosok kiélezett csatákban fognak összecsapni, egyenlő feltételek mellett harcolva, hogy eldöntsék, ki kerül ki győztesen.

  • Azok a játékosok, akik 10 vagy több divíziónyi távolságra vannak egymástól, nem vehetnek részt ugyanabban a csatában.
  • Az egyedüli játékosok és a kétfős szakaszok lehetőség szerint más szakaszok és egyedüli játékosok ellen játszanak.
  • Csapatonként legfeljebb egy 2-fős szakasz lehet, kivéve, ha szuper szakasz ellen játszanak.
  • A szuper szakaszok lehetőség szerint más szuper szakaszok ellen harcolnak.
  • Azokban a nagyon ritka esetekben, amikor egy egyedüli játékos vagy szakasz egy szuper szakasz ellen játszik, a győzelemért megnövelt mennyiségű értékelési pontot kap, vereség esetén pedig kevesebb pontot veszít.
  • Az egyedüli játékosokból és szakaszokból álló csapatok magasabb rangúak, mint az ellenük harcoló szuper szakasz átlagos rangja.
  • Az ellenfél csapatának összetétele nem befolyásolja a szuper szakasz által kapott vagy elvesztett értékelési pontok számát.

Értékelési pontok kiszámítása

A játékos által szerzett vagy elvesztett értékelési pontok száma a csata kimenetelétől és a csatában nyújtott teljesítményétől függ. A rendszer az egyes játékosok teljesítményét a megszerzett tekintély pontok alapján vizsgálja, és összehasonlítja a csapat átlagos teljesítményével. Tekintély pontokat a pozitív harci műveletekért kapsz.

Győztes csatákért:

  • A csapat átlagos teljesítményének kiszámítása a megszerzett tekintélypontok alapján
  • Az értékelési pontok elosztása a csapat átlagos teljesítményétől függ
  • Az átlag felett teljesítő játékosok több értékelési pontot kapnak
  • Az átlag alatt teljesítő játékosok kevesebb értékelési pontot kapnak

Vereségekért és döntetlenekért:

  • A csapat átlagos teljesítményének kiszámítása a megszerzett tekintélypontok alapján
  • Az elvesztett értékelési pontok száma a csapat átlagos teljesítményétől függ
  • Az átlag felett teljesítő játékosok kevesebb értékelési pontot veszítenek
  • Az átlag alatt teljesítő játékosok több értékelési pontot veszítenek

A játékosok dezertálás vagy a csatában való tétlenség esetén garantáltan jelentős számú értékelési pontot veszítenek, függetlenül a csata kimenetelétől. 

Presztízs rangok

A bajnok és legenda rangok nincsenek A–D divíziókra osztva, és nincs meghatározva az értékelési pontok száma, amely az egyik rangról a másikra való előléptetéshez szükséges. Ehelyett a bajnok rangot elérő játékosok legjobb 10%-a automatikusan megkapja a legenda rangot.

A legenda rangot elérő játékosok száma a bajnok rangú játékosok számától függően változik. A bajnok és legenda rangok 15 percenként frissülnek.

Ranglista

A játékosok aktivitását a bajnok és legenda rangokon egy dinamikus Roham ranglistában lehet nyomon követni a játékkliensben.

Egy játékos helyezése a ranglistán a megszerzett értékelési pontok számától függ. Ha több játékosnak ugyanannyi értékelési pontja van, akkor az a játékos kapja a jobb helyezést, aki több Roham mód csatát játszott le. A ranglista 15 percenként frissül.

Játékmód inaktivitás

Az ezüst vagy magasabb rangú játékosok értékelési pontokat veszítenek a hosszabb ideig tartó inaktivitás miatt. Ha egy játékos e négy rang valamelyikében helyezkedik el, minden csatában bizonyos számú aktivitás töltést kap jutalmul. Ezeket a jutalmakat a csatában elért bármilyen eredményért megkapják, de a dezertáló vagy tétlen játékosok nem kapják meg őket.

Egy játékos aktivitási sávjában legfeljebb 14 töltés tárolható, és ezek naponta –1 töltéssel fogyatkoznak. Ha egy játékosnak az eseménynap végén (01:00 CEST) nincs töltése, akkor az aktuális rangjától függően levonásra kerül valamennyi értékelési pont.

Csatánként szerzett aktivitás töltések:

Az inaktivitásért naponta elvesztett értékelési pontok:

  • Ezüst rang:5 töltés
  • Arany rang:5 töltés
  • Bajnok rang:1 töltés
  • Legenda rang:1 töltés
  • Ezüst rang: –3 pont
  • Arany rang: –5 pont
  • Bajnok rang: –25 pont
  • Legenda rang: –50 pont

A teljesen feltöltött aktivitási sávval rendelkező játékosnak 14 napja van arra, hogy folytassa a játékot, mielőtt elveszítené értékelési pontjai egy részét. A hosszabb ideig tartó inaktivitás a bronz A divízióba való visszaminősítést vonja maga után.

Ez a ranginaktivitási rendszer lehetővé teszi a játékosok számára, hogy szünetet tartsanak, de ugyanakkor biztosítja, hogy a játékmód a végéig kompetitív maradjon. A játékosoknak folyamatosan részt kell venniük játékmódban, hogy megtarthassák a legmagasabb rangokat és elnyerjék a legnagyobb jutalmakat.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Légy Te az első hozzászóló!
Lépj be, ha hozzá akarsz szólni!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közvetítések

Hirdetés

Kedves látogató!

Észleltük, hogy hirdetésblokkolót használsz, kérjük kapcsold ki, hogy problémamentesen böngészhesd a legújabb gaming és e-sport híreket!
Köszönjük!