Egy AI, aki influenszernek áll! - Esport 1 Podcast

Egy AI, aki influenszernek áll! - Esport 1 Podcast

A jövő már holnap itt lehet.

Az influenszer szakma elsőre egy vonzó karriernek tűnik, de belülről az egész nagyon bonyolultnak tűnik. Fiatalon imponáló lehet, hiszen gyakorlatilag abból él az ember, hogy képeket oszt meg, alapvetően azt dokumentálja, amit minden nap csinál, esetleg valamilyen terméket reklámoz és persze követőket gyűjt. Ez pedig azért fontos, mert minél magasabb a rajongók száma, egy-egy márkának annál értékesebb az influenszer. Persze csak akkor, ha a közössége a termék célcsoportja. De ez azért nem ilyen egyszerű. Azzal, hogy az ember gyakorlatilag a közösségi média hasábjain éli az életét, sok mindent felad. A munka nem 8 óra lesz naponta, mert a sikerhez gyakorlatilag 24/7 résen kell lenni. Posztolni valamit instán, aztán jöhet egy FB Live és végül még a Tik-Tok is pöröghet. Lehet, hogy mindez vonzó, sőt a legnagyobbak még bőven meg is gazdagodnak belőle, de a legtöbben, akik bele kezdenek, bele is buknak.

De mi a helyzet akkor, ha valakit vagy valamit arra terveznek, hogy ebben a szakmában legyen a legjobb. Akire vagy amire nem hatnak a trollok megjegyzései, akár napi 24 órában is tud dolgozni és gyakorlatilag megcsinál mindent, amit mondanak neki. A Krafton cég nemrég bejelentette, hogy saját maguk raknak össze egy influenszert, aki majd az ANA nevet kapja.


Ezzel kapcsolatban az Esport1 Podcast keretein belül egy szakértőt hívtunk meg, hogy megvitassuk a témát. Balogh "Rka" Réka műsorvezetésével, Trapp Henci és Keleti Arthur beszélgetnek arról, hogy meddig juthat el ANA.

Sokan gondolják azt, hogy a világunk túl gyorsan fejlődik. Az öregebb generáció nehezen követi a technológiai fejlődést és számukra az influenszer fogalom a legtöbb esetben nem jelent semmit. Viszont a fiataloknak ez a szakma természetes, hiszen digitális nomádként az internet lapjain nőttek fel. Ezzel együtt az AI által irányított ANA még nekik is újdonság lesz. Az Animék világában a mesterséges intelligencia gyakorlatilag képes arra, amire az egyszerű emberek és sokszor még felül is tudja múlni azokat. Köztük vannak olyan karakterek, akik meglepő népszerűségnek örvendenek. Erre jó példa Yuna, a Sword Art Online: Ordinal Scale filmből.

Ha egy szereplő egy mesterséges világban népszerű lehet, akkor az a Krafton cégnek is jó hír, hiszen ez azt vetíti elő, hogy ANA is jól indíthat. Hogy mi lesz a személyiségével, hogy miként tud majd kommunikálni a rajongókkal vagy mi is lesz az alapvető profilja, egyelőre még nem tudjuk. De nagyon valószínű, hogy sokan kíváncsiak lesznek rá.

A K&H MNEB kiemelt támogatója az MI Kihívás.

Végezd el Te is az MI Kihívás ingyenes kurzusát és nyerj PlayStation 5-öt!

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!