Elszaporodtak a kisállatok az Idézők szurdokában.
Hajnalban élesedett az idei év legnagyobb módosításait tartalmazó frissítése, a 12.22-es LoL-patch, amely elhozta az Idézők szurdokába a 2023-as League of Legends-előszezont. Az alábbiakban megismerhetitek azokat az újdonságokat, amellyel a Riot Games kifejezetten a dzsungeles szerepkörben tevékenykedő játékosoknak kedvezett.
Dzsungeles változtatások a 12.22-es LoL-frissítésben
Belenyúltak a táborok különböző mechanizmusaiba, az ezekből szerezhető arany- és tapasztalatmennyiségre, a különböző szörnyek statisztikáiba, valamint megjelentek a dzsungelbeli kísérőállatkák, avagy a petek. Végül módosítottak még a pórázhatótávon (leash) és a hatótávjelzőkön is, hogy mégy élvezetesebb legyen az erdészkedés.
Táborok mechanizmusai
- Új - Hullajelöltek: Ha egy nagyméretű szörny meghal, a táborában az összes kisebb szörny hullajelöltté válik. Ha a hullajelölt szörnyek zsinórban 10 másodperce nem állnak harcban egy hőssel, meghalnak.
- Új - Tisztogatási erő a saját oldalon: A dzsungelharcosok a saját oldaluk dzsungelében 20%-kal nagyobb sebzést okoznak minden nem tényleges sebzést okozó támadással. Ez a bónusz tehát nem érvényes az ellenfél táborainak megtámadásakor.
- Új - Búcsúajándék: Mostantól minden nagy szörny kiiktatása [27+3/szint (a hiányzó életerő alapján legfeljebb 2,25-tel megszorozva) életerőt és 15+2/szint (a hiányzó mana alapján legfeljebb 2,25-tel megszorozva) manát biztosít, ha van egy dzsungelbeli kísérőd. Ez az életerő- és manavisszatöltés egy lövedék formájában történik, amely 0,3 másodperces késleltetéssel indul el a végső csapást elérő hős felé.
Campekből szerezhető arany és XP
- Ösvényen harcoló minionok – tapasztalat: A dzsungelharcosok mostantól csak az ösvényen harcoló minionokért járó tapasztalati pontok 75%-át kapják meg a kísérőjük első fejlesztése előtt (kivéve, ha a dzsungelharcos szintje alacsonyabb a meccs átlagos hősszintjénél).
- Nagy szörnyek – arany: A nem dzsungelharcos hősök 15 arannyal kevesebbet kapnak a nagy szörnyekért.
- Nagy szörnyek – tapasztalat a nem dzsungelharcos hősöknek: A nem dzsungelharcos hősök 15 ponttal kevesebb tapasztalatot kapnak a nagy szörnyekért – kivétel az Ősi Krug, amelyért 12 ponttal kevesebb tapasztalatot kapnak.
- Nagy szörnyek – tapasztalat a dzsungelharcos hősöknek: Mostantól minden nagy szörnyért 15 ponttal több tapasztalat jár, ha van egy dzsungelbeli kísérőd.
A további dzsungeles változtatásokat a következő oldalon olvashatjátok el!
Szörnyeket érintő módosítások
- Krug
- Az Ősi Krug életereje: 1050-ről 1350-re növekedett
- Az Ősi Krug sebzése: 74-ről 57-re csökkent
- Új - Találati sebzés: Az Ősi Krug mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- A Krug életereje: 500-ről 650-re növekedett
- Az Ősi Krug és a Krugok halálanimációjának hossza/a kisebb Krugok megjelenési ideje: 1,3 másodpercről 1 másodpercre csökkent
- Eltávolítva - Szedd össze magad!: A legyőzött Ősi Krug után mostantól nem 2 Krug, hanem 4 mini-Krug marad hátra
- Új - 1 = 2: Az Ősi Krug 2 lényirtási pontot ér (Megjegyzés: A Krug-tábor továbbra is összesen 4 lényirtási pontot ér)
- Kék Gólem
- Életerő: 1850-ről 2300-ra növekedett
- Sebzés: 78-ról 66-ra csökkent
- ÚJ - Találati sebzés: A Kék Gólem mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- Gromp
- Életerő: 1650-ről 2200-ra növekedett
- Sebzés: 74-ről 70-re csökkent
- Támadási hatótáv: 200-ról 175-re csökkent
- Új - Találati sebzés: A Gromp mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- Eltávolítva - Búcsúajándék: A Gromp mostantól nem gyógyítja az őt megölő hőst.
- Éjfarkasok
- A Nagy Éjfarkas életereje: 1200-ról 1600-ra növekedett
- A Nagy Éjfarkas sebzése: 35-ről 30-ra csökkent
- Új - Találati sebzés: A Nagy Éjfarkas mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- Az Éjfarkasok életereje: 480-ról 630-ra növekedett
- A Szurdok Hírnöke
- Tapasztalat a 600 egységen belüli hősöknek: 200-ról 300-ra növekedett
- Az elsőként megjelent Szurdok Hírnöke rohama: 2000-ről 1500-ra csökkent (Megjegyzés: A tényleges sebzés magasabb lesz ennél az értéknél)
- Pengecsőrök
- A Vörös pengecsőr életereje: 800-ról 1100-ra növekedett
- A Vörös pengecsőr sebzése: 20-ról 17-re csökkent
- Új - Találati sebzés: A Vörös pengecsőr mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- A Pengecsőr életereje: 425-ről 500-ra növekedett
- A Pengecsőr sebzése: 10-ről 7-re csökkent
- Vörös Szederhát
- Sebzés: 78-ról 66-ra csökkent
- Életerő: 1850-ről 2300-ra növekedett
- Új - Találati sebzés: A Vörös Szederhát mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
- Suhanó sutyerák
- Megjelenés ideje: 3:15-ről 3:30-ra növekedett
- Életerő a 1. szinten: 1050-ről 1550-re növekedett
- Eltávolítva - Pápá, pajzs: A Suhanó sutyeráknak mostantól nincsen pajzsa.
Még mindig várnak rátok izgalmas újdonságok, lapozzatok érte a következő oldalra!
Dzsungelbeli kísérők, avagy petek mindenhol
A kísérők támadásai
- A kísérők 20 (plusz az alapéleterő 4%-a)(+15% varázserő)(+10% sebzés) sebzést okoznak a támadásaikkal, és másodpercenként 1-szer támadnak. Miután a gazdájuk befejezte a támadást, ők további két támadást hajtanak végre.
- A kísérők a fenti sebzés 70%-ával egyenlő életerőt töltenek vissza a gazdájuknak minden támadásukkal
- Ha távolsági támadás éri a hőst, a kísérő azonnal a tábor irányába ugrik, és ugyanannyi sebzést okoz
Kísérő mana-regenerálása
- A kísérők megnövelik a gazdájuk mana-regenerálódását, további [(8*a hiányzó mana százaléka) + (8*a hiányzó mana százaléka)*(szint/1,3)*0,1] manát töltenek vissza a dzsungelben (saját és ellenséges dzsungelben vagy a folyóban)
A jutalomfalatok gyűjtése
- A dzsungelbeli kísérők két alkalommal fejlődnek a meccs során, ehhez a következő módon lehet nekik jutalomfalatokat gyűjteni:
- 1 jutalomfalat minden nagy szörny vagy hős kiiktatása után
- 1 bónusz jutalomfalat tartalékolása 60 másodpercenként a kísérő végső alakjának elérése előtt
- 1 bónusz jutalomfalat tartalékolása 90 másodpercenként a kísérő végső alakjának elérése után
- Ha egy nagy szörny megölésekor van tartalékolt bónusz jutalomfalatod, 2 jutalomfalatot és 50 bónusz aranyat kapsz. Elveszítesz 1 bónusz jutalomfalat jelzőt.
A kísérő fejlődése
A dzsungelkísérők minden fejlődéskor a következő bónuszokat kapják:
Első fejlődés
- A Sújtás sebzése 900 tényleges sebzésre módosul szörnyek ellen
- A Sújtással hősöket is meg lehet célozni, ilyenkor 80–160 (szinttől függ) tényleges sebzést okoz, és 2 másodpercre 20%-kal lelassítja a célpontot.
- A dzsungeltárgy a fegyvertáradban marad
- A kísérő láthatóan átalakul
- A Sújtás ikonja megváltozik
Végső fejlődés
- A Sújtás sebzése 1200-ra nő a szörnyek ellen, és ennek 50%-át területre ható sebzésként a közeli szörnyek is elszenvedik
- A játékos a választott kísérőtől függően egy erősítő hatásra tesz szert
- A dzsungeltárgy eltűnik a fegyvertárból
- A kísérő megjelenése átalakul
- A Sújtás ikonja megváltozik
Mohatipró
- A Mohatipró bátorsága: 75–330 (szinttől függ) erejű pajzsot kapsz a szörnytáborok legyőzésekor vagy 10 másodperc harcon kívül töltött idő után. A pajzs korlátlan ideig megmarad. Amíg a pajzs aktív, és a megszűnése utáni 3 másodpercben a hős 20% kitartásra és lassítás-ellenállásra tesz szert.
- Védelmi erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.
Tűzkarom
- A Tűzkarom hasítása: A Tűzkarom Parázs jelzőket halmoz fel, 0,5 másodpercenként 3 jelzőt, és 100 jelzőt a nagy szörnyek megölésekor. 100 Parázs jelző elérésekor a következő ellenséges hős elleni támadásod 30%-kal lelassítja a 250 egységen belüli összes ellenfelet (a hatás 2 másodperc alatt fokozatosan megszűnik), és 4 másodperc alatt a célpont maximális életerejének 5%-ával egyenlő tényleges sebzést okoz az elsődleges célpontnak.
- Védő erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.
Szélvándor
- A Szélvándor léptei: 45% bónusz mozgási sebességet biztosít a bokorba lépéskor, amely 2 másodperc alatt fokozatosan megszűnik a bokor elhagyása után. A bónusz 60%-ra nő a nagy szörnyek megölése utáni 2 másodpercben.
- Védelmi erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.
Már csak néhány dolog maradt hátra, ezt az utolsó oldalon találjátok meg!
Leashelés művészete, avagy az újraalkotott pórázhatótáv és az eddig sosem látott hatótávjelzők
- Új - Fokozatos visszaállás: Ha elfogy az aggró, a szörny nem azonnal, hanem 6 másodpercen keresztül, „fokozatosan” áll vissza. Fokozatos visszaállás közben a szörny a tábora középpontja felé halad, másodpercenként a maximális életerejének 6%-át tölti vissza, és figyelmen kívül hagyja a pórázhatótávon kívüli támadókat. Ha a támadó a pórázhatótávon belül van, a fokozatos visszaállás megszakad, és az aggró részben helyreáll. Ha letelt a 6 másodperc, és a szörnyet nem érte támadás, bekövetkezik a „teljes visszaállás”, vagyis a szörny figyelmen kívül hagy minden támadót, gyors ütemben gyógyulni kezd, és visszatér a kezdőpozíciójába.
- Új - Sebesség fokozatos és teljes visszaállás közben: A szörnyek fokozatos visszaállás közben lassabban mozognak, majd a teljes visszaállás megkezdésekor felgyorsulnak.
- Új - A türelem szörnyet terem: Miután egy pórázhatótávon belüli hős megtámadja őket, a szörnyek 1,5 másodpercig nem fordulnak vissza.
- Új - Az aggró újratermelése: A táborok mostantól 2 másodperccel a pórázhatótávba való visszatérést követően kezdik el újratermelni az aggrót.
- Kis szörnyek aggrója: A kis szörnyekre a hozzájuk tartozó nagy szörnyek aggrója érvényes, amíg a nagy szörny életben van, és 700 mezőnyi távolságon belül található.
- Kék Gólem: 1000-ről 650-re csökkent
- Gromp: 700-ról 450-re csökkent
- Krugok: 900-ról 650-re csökkent
- Éjfarkasok: 800-ról 650-re csökkent
- Pengecsőrök: 800-ról 650-re csökkent
- Vörös Szederhát: 1000-ről 650-re csökkent
- A Szurdok Hírnöke: 1200-ról 1100-ra csökkent
Végül ne felejtsétek el, hogy a javasolt útvonalak segítségével még hatékonyabban tudjátok takarítani a táborokat, segíteni a csapatot a lehetséges rajtaütésekkel. Ezeket a riotos segítségeket nem kötelező minden esetben megfogadni, de a kezdőbb junglereknek kifejezetten hasznosak lehetnek ezek az extra információk.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!