2023-as LoL-előszezon: Így változott meg hajnalban a dzsungel

2023-as LoL-előszezon: Így változott meg hajnalban a dzsungel

Elszaporodtak a kisállatok az Idézők szurdokában.

Hajnalban élesedett az idei év legnagyobb módosításait tartalmazó frissítése, a 12.22-es LoL-patch, amely elhozta az Idézők szurdokába a 2023-as League of Legends-előszezont. Az alábbiakban megismerhetitek azokat az újdonságokat, amellyel a Riot Games kifejezetten a dzsungeles szerepkörben tevékenykedő játékosoknak kedvezett.

Dzsungeles változtatások a 12.22-es LoL-frissítésben

Belenyúltak a táborok különböző mechanizmusaiba, az ezekből szerezhető arany- és tapasztalatmennyiségre, a különböző szörnyek statisztikáiba, valamint megjelentek a dzsungelbeli kísérőállatkák, avagy a petek. Végül módosítottak még a pórázhatótávon (leash) és a hatótávjelzőkön is, hogy mégy élvezetesebb legyen az erdészkedés.

Táborok mechanizmusai

  • Új - Hullajelöltek: Ha egy nagyméretű szörny meghal, a táborában az összes kisebb szörny hullajelöltté válik. Ha a hullajelölt szörnyek zsinórban 10 másodperce nem állnak harcban egy hőssel, meghalnak.
  • Új - Tisztogatási erő a saját oldalon: A dzsungelharcosok a saját oldaluk dzsungelében 20%-kal nagyobb sebzést okoznak minden nem tényleges sebzést okozó támadással. Ez a bónusz tehát nem érvényes az ellenfél táborainak megtámadásakor.
  • Új - Búcsúajándék: Mostantól minden nagy szörny kiiktatása [27+3/szint (a hiányzó életerő alapján legfeljebb 2,25-tel megszorozva) életerőt és 15+2/szint (a hiányzó mana alapján legfeljebb 2,25-tel megszorozva) manát biztosít, ha van egy dzsungelbeli kísérőd. Ez az életerő- és manavisszatöltés egy lövedék formájában történik, amely 0,3 másodperces késleltetéssel indul el a végső csapást elérő hős felé.

Campekből szerezhető arany és XP

  • Ösvényen harcoló minionok – tapasztalat: A dzsungelharcosok mostantól csak az ösvényen harcoló minionokért járó tapasztalati pontok 75%-át kapják meg a kísérőjük első fejlesztése előtt (kivéve, ha a dzsungelharcos szintje alacsonyabb a meccs átlagos hősszintjénél).
  • Nagy szörnyek – arany: A nem dzsungelharcos hősök 15 arannyal kevesebbet kapnak a nagy szörnyekért.
  • Nagy szörnyek – tapasztalat a nem dzsungelharcos hősöknek: A nem dzsungelharcos hősök 15 ponttal kevesebb tapasztalatot kapnak a nagy szörnyekért – kivétel az Ősi Krug, amelyért 12 ponttal kevesebb tapasztalatot kapnak.
  • Nagy szörnyek – tapasztalat a dzsungelharcos hősöknek: Mostantól minden nagy szörnyért 15 ponttal több tapasztalat jár, ha van egy dzsungelbeli kísérőd.

A további dzsungeles változtatásokat a következő oldalon olvashatjátok el!

Szörnyeket érintő módosítások

  • Krug
    • Az Ősi Krug életereje: 1050-ről 1350-re növekedett
    • Az Ősi Krug sebzése: 74-ről 57-re csökkent
    • Új - Találati sebzés: Az Ősi Krug mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
    • A Krug életereje: 500-ről 650-re növekedett
    • Az Ősi Krug és a Krugok halálanimációjának hossza/a kisebb Krugok megjelenési ideje: 1,3 másodpercről 1 másodpercre csökkent
    • Eltávolítva - Szedd össze magad!: A legyőzött Ősi Krug után mostantól nem 2 Krug, hanem 4 mini-Krug marad hátra
    • Új - 1 = 2: Az Ősi Krug 2 lényirtási pontot ér (Megjegyzés: A Krug-tábor továbbra is összesen 4 lényirtási pontot ér)
  • Kék Gólem
    • Életerő: 1850-ről 2300-ra növekedett
    • Sebzés: 78-ról 66-ra csökkent
    • ÚJ - Találati sebzés: A Kék Gólem mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
  • Gromp
    • Életerő: 1650-ről 2200-ra növekedett
    • Sebzés: 74-ről 70-re csökkent
    • Támadási hatótáv: 200-ról 175-re csökkent
    • Új - Találati sebzés: A Gromp mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
    • Eltávolítva - Búcsúajándék: A Gromp mostantól nem gyógyítja az őt megölő hőst.
  • Éjfarkasok
    • A Nagy Éjfarkas életereje: 1200-ról 1600-ra növekedett
    • A Nagy Éjfarkas sebzése: 35-ről 30-ra csökkent
    • Új - Találati sebzés: A Nagy Éjfarkas mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
    • Az Éjfarkasok életereje: 480-ról 630-ra növekedett

  • A Szurdok Hírnöke
    • Tapasztalat a 600 egységen belüli hősöknek: 200-ról 300-ra növekedett
    • Az elsőként megjelent Szurdok Hírnöke rohama: 2000-ről 1500-ra csökkent (Megjegyzés: A tényleges sebzés magasabb lesz ennél az értéknél)
  • Pengecsőrök
    • A Vörös pengecsőr életereje: 800-ról 1100-ra növekedett
    • A Vörös pengecsőr sebzése: 20-ról 17-re csökkent
    • Új - Találati sebzés: A Vörös pengecsőr mostantól a célpont aktuális életerejének 3%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
    • A Pengecsőr életereje: 425-ről 500-ra növekedett
    • A Pengecsőr sebzése: 10-ről 7-re csökkent
  • Vörös Szederhát
    • Sebzés: 78-ról 66-ra csökkent
    • Életerő: 1850-ről 2300-ra növekedett
    • Új - Találati sebzés: A Vörös Szederhát mostantól a célpont aktuális életerejének 5%-ával egyenlő találati sebzést okoz.
  • Suhanó sutyerák
    • Megjelenés ideje: 3:15-ről 3:30-ra növekedett
    • Életerő a 1. szinten: 1050-ről 1550-re növekedett
    • Eltávolítva - Pápá, pajzs: A Suhanó sutyeráknak mostantól nincsen pajzsa.

Még mindig várnak rátok izgalmas újdonságok, lapozzatok érte a következő oldalra!

Dzsungelbeli kísérők, avagy petek mindenhol

A kísérők támadásai

  • A kísérők 20 (plusz az alapéleterő 4%-a)(+15% varázserő)(+10% sebzés) sebzést okoznak a támadásaikkal, és másodpercenként 1-szer támadnak. Miután a gazdájuk befejezte a támadást, ők további két támadást hajtanak végre.
  • A kísérők a fenti sebzés 70%-ával egyenlő életerőt töltenek vissza a gazdájuknak minden támadásukkal
  • Ha távolsági támadás éri a hőst, a kísérő azonnal a tábor irányába ugrik, és ugyanannyi sebzést okoz

Kísérő mana-regenerálása

  • A kísérők megnövelik a gazdájuk mana-regenerálódását, további [(8*a hiányzó mana százaléka) + (8*a hiányzó mana százaléka)*(szint/1,3)*0,1] manát töltenek vissza a dzsungelben (saját és ellenséges dzsungelben vagy a folyóban)

A jutalomfalatok gyűjtése

  • A dzsungelbeli kísérők két alkalommal fejlődnek a meccs során, ehhez a következő módon lehet nekik jutalomfalatokat gyűjteni: 
    • 1 jutalomfalat minden nagy szörny vagy hős kiiktatása után
    • 1 bónusz jutalomfalat tartalékolása 60 másodpercenként a kísérő végső alakjának elérése előtt
    • 1 bónusz jutalomfalat tartalékolása 90 másodpercenként a kísérő végső alakjának elérése után
    • Ha egy nagy szörny megölésekor van tartalékolt bónusz jutalomfalatod, 2 jutalomfalatot és 50 bónusz aranyat kapsz. Elveszítesz 1 bónusz jutalomfalat jelzőt.

A kísérő fejlődése

A dzsungelkísérők minden fejlődéskor a következő bónuszokat kapják: 

Első fejlődés

  • A Sújtás sebzése 900 tényleges sebzésre módosul szörnyek ellen
  • A Sújtással hősöket is meg lehet célozni, ilyenkor 80–160 (szinttől függ) tényleges sebzést okoz, és 2 másodpercre 20%-kal lelassítja a célpontot.
  • A dzsungeltárgy a fegyvertáradban marad
  • A kísérő láthatóan átalakul
  • A Sújtás ikonja megváltozik

Végső fejlődés

  • A Sújtás sebzése 1200-ra nő a szörnyek ellen, és ennek 50%-át területre ható sebzésként a közeli szörnyek is elszenvedik
  • A játékos a választott kísérőtől függően egy erősítő hatásra tesz szert
  • A dzsungeltárgy eltűnik a fegyvertárból
  • A kísérő megjelenése átalakul
  • A Sújtás ikonja megváltozik

Mohatipró

  • A Mohatipró bátorsága: 75–330 (szinttől függ) erejű pajzsot kapsz a szörnytáborok legyőzésekor vagy 10 másodperc harcon kívül töltött idő után. A pajzs korlátlan ideig megmarad. Amíg a pajzs aktív, és a megszűnése utáni 3 másodpercben a hős 20% kitartásra és lassítás-ellenállásra tesz szert.
  • Védelmi erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.

Tűzkarom

  • A Tűzkarom hasítása: A Tűzkarom Parázs jelzőket halmoz fel, 0,5 másodpercenként 3 jelzőt, és 100 jelzőt a nagy szörnyek megölésekor. 100 Parázs jelző elérésekor a következő ellenséges hős elleni támadásod 30%-kal lelassítja a 250 egységen belüli összes ellenfelet (a hatás 2 másodperc alatt fokozatosan megszűnik), és 4 másodperc alatt a célpont maximális életerejének 5%-ával egyenlő tényleges sebzést okoz az elsődleges célpontnak.
  • Védő erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.

Szélvándor

  • A Szélvándor léptei: 45% bónusz mozgási sebességet biztosít a bokorba lépéskor, amely 2 másodperc alatt fokozatosan megszűnik a bokor elhagyása után. A bónusz 60%-ra nő a nagy szörnyek megölése utáni 2 másodpercben.
  • Védelmi erősítő hatás: 30%-kal kevesebb sebzést szenvedsz el szörnyektől, amíg legalább 2 szövetséges van 1300 egység távolságon belül.

Már csak néhány dolog maradt hátra, ezt az utolsó oldalon találjátok meg!

Leashelés művészete, avagy az újraalkotott pórázhatótáv és az eddig sosem látott hatótávjelzők

  • Új - Fokozatos visszaállás: Ha elfogy az aggró, a szörny nem azonnal, hanem 6 másodpercen keresztül, „fokozatosan” áll vissza. Fokozatos visszaállás közben a szörny a tábora középpontja felé halad, másodpercenként a maximális életerejének 6%-át tölti vissza, és figyelmen kívül hagyja a pórázhatótávon kívüli támadókat. Ha a támadó a pórázhatótávon belül van, a fokozatos visszaállás megszakad, és az aggró részben helyreáll. Ha letelt a 6 másodperc, és a szörnyet nem érte támadás, bekövetkezik a „teljes visszaállás”, vagyis a szörny figyelmen kívül hagy minden támadót, gyors ütemben gyógyulni kezd, és visszatér a kezdőpozíciójába.
  • Új - Sebesség fokozatos és teljes visszaállás közben: A szörnyek fokozatos visszaállás közben lassabban mozognak, majd a teljes visszaállás megkezdésekor felgyorsulnak.
  • Új - A türelem szörnyet terem: Miután egy pórázhatótávon belüli hős megtámadja őket, a szörnyek 1,5 másodpercig nem fordulnak vissza.
  • Új - Az aggró újratermelése: A táborok mostantól 2 másodperccel a pórázhatótávba való visszatérést követően kezdik el újratermelni az aggrót.
  • Kis szörnyek aggrója: A kis szörnyekre a hozzájuk tartozó nagy szörnyek aggrója érvényes, amíg a nagy szörny életben van, és 700 mezőnyi távolságon belül található.
  • Kék Gólem: 1000-ről 650-re csökkent
  • Gromp: 700-ról 450-re csökkent
  • Krugok: 900-ról 650-re csökkent
  • Éjfarkasok: 800-ról 650-re csökkent
  • Pengecsőrök: 800-ról 650-re csökkent
  • Vörös Szederhát: 1000-ről 650-re csökkent
  • A Szurdok Hírnöke: 1200-ról 1100-ra csökkent

Végül ne felejtsétek el, hogy a javasolt útvonalak segítségével még hatékonyabban tudjátok takarítani a táborokat, segíteni a csapatot a lehetséges rajtaütésekkel. Ezeket a riotos segítségeket nem kötelező minden esetben megfogadni, de a kezdőbb junglereknek kifejezetten hasznosak lehetnek ezek az extra információk.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Te jungle main voltál a 12. rangsorolt szezonban?

Közvetítések