Nálatok mi van a top 5 ben?
Úgy érzem, hogy 2022 egy átmeneti év volt a játékok világában. Nem érkezett olyan játék, ami hatalmasat mozdított volna a közösségen és a legtöbbször arról hallottunk, hogy ez meg az bizony nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ettől függetlenül lehetett gyöngyszemeket találni mind az indie világban, mind pedig a mainstream oldalon. Ha pedig itt az év vége, akkor én is elmondom, hogy nálam mi is pörgött sokat.
Dorfromantik
Első pillantásra a Dorfromatik nem tűnik bonyolult játéknak. Gyakorlatilag hatoldalú lapkákat kell egymás mellé pakolni és a játék egyetlen célja, hogy minél magasabb pontszámot érjen el az ember. Persze nem lehet csak szabályok nélkül lerakni a hexeket, hiszen csak olyan lehelyezésért kapunk pontot, amikor az élek egyeznek. Erdő mellé erdő, város mellé város, mező mellé mező kell kerüljön és ezzel a sor még nem ért véget. Minden egyes megegyező él 10 pontot jelent, azaz egy tökéletesen lerakott lapka összesen 60 pontot ér. Persze van a játékban egy korlátozó tényező is, miszerint a rendelkezésre álló lapkák száma véges, elvileg. Ha lerakunk egyet, akkor az nem jön vissza. Persze extra darabokat szerezhetünk. Küldetésenként öt, minden tökéletesen körbe építette hex pedig egy extra lapkát jelent. Ebben a pillanatban nagyjából 400 órám van ebben a játékban és ebből 100 az utolsó runomban van, amit még máig nem fejeztem be és nagy valószínűséggel nem is fogom, mert az már gyakorlatilag végtelen. A játékban van egy beépített rang számláló, ami a játékosokat a világ körül rangsorolja. Ebben most vagyok a 150. helyen. Nagyjából 750 000 pontom van és még 980 lapkát tudok lehelyezni (a kezdő stack 40). Ez pedig az, ami megfogott a játékban. Hiszen minden mechanika azt sugallja, hogy egy idő után véget ér a kör mert nem lehet, annyi lapkát szerezni a küldetésekkel, hogy elég legyen. De abban az esetben, ha gyakorlatilag minden lehelyezés tökéletes, akkor mindig jön a +1. Ez pedig azt jelenti, hogy a küldetések miatt mindig plusz lesz. Viszont ehhez matekozni kell és saját szabályokat kell hozni, a matek alapján. Ez annyit tesz, hogy csökkenteni kell a valószínűséget, sőt készülni kell arra, amit a gép dobhat. Ha pedig megvan a formula, akkor csak játszani kell, nagyon sokat. Ha valaki szereti a matematikai feladványokat, akkor a Dorf egy nagyszerű választás.
Valheim
Az Irongate játéka nem 2022-es, de a Hearth & Home és a Mistlands frissítések idén érkeztek és ezek minden megváltoztattak. Alapból is a szívem csücskei az ilyan stílusú játékok, de nem ugrottam egyből, mikor az első Early Access elindult. Vártam, amíg elég kontent került az éles verzióba. A Heart & Home és a Mountain frissítés volt az a pont, amikor nekikezdtem és egy pillanatra sem bántam meg. Az északi mondavilág és a viking kultúra nagyon is érdekessé teszi az egészet. A nyersanyag gyűjtés és a meglepően sok kihívást jelentő ellenfelek pedig nem hagyják ellaposodni a hangulatot. Erre is mondhatnám, hogy emiatt kaptam rá, de nálam a prímet az építési rendszer vitte. A szabadság, a lehetőségek száma borzasztóan erős. Körülbelül 300 órám van benne, de szép lassan felhúztam egy teljes falut és a végén megvolt az az igazi jóleső érzés, hogy ez én csináltam. Ha valaki szereti a Survival Builder műfajt, akkor a Valheim kötelező.
Teamfight Tactics: Dragonlands
Magával a stílussal a DotA Autochess modnál találkoztam először. Már az nagyon rendbe volt és a Riot csak rátett egy lapáttal, amikor kiadta a Teamfight Tactics játékát. Azóta minden egyes kiegészítőnél megmászom a ranglétrát és ez most a Dragonlands-él sem volt másképpen. Nyilván a mechanikák az évek során sokat nem változtak. Talán egyedül az Augment rendszer volt igazán forradalmi ötlet, de ettől függetlenül még mindig nagyon rendben van az egész. Számomra a sárkányok világa mindig is egy érdekes pontja a fantasy műfajnak, szóval én már nagyon vártam, hogy itt mit rak össze a fejlesztő gárda. Az egyszer biztos, nem csalódtam.
Cyberpunk 2077
Igen-igen, tisztában vagyok vele, hogy a CP 2077 nem idei játék. De nekem ebben az évben új volt. A Fallout 76 óta megtanultam, hogy semmit nem rendelek elő. Megvárom, hogy kijöjjenek az első frissítések, hogy a fejlesztőknek legyen még egy kis idejük arra hogy kijavítsák a hibákat. Ebben az esetben pedig nagyon örülök, hogy nem ugrottam egyből a vonatra. Mert a Cyberpunk 2077 egy jó játék, sőt azt is meg merem kockáztatni, hogy az egyik legjobb, amit valaha pörgettem. A játékmenet gyors, a sztori iszonyatosan érdekes, a karakterek gyorsan szívembe lopták magukat (3 óra játék után bőven megkönnyeztem Jackie halálát) és az egész nem vált ismétlődő küldetések és rejtélyek gyűjteményévé, mint mondjuk egy Assasin’s Creed. A szintrendszer rendben van, annyi lehetőség van benne, hogy mindenki megtalálja magának azt a buildet, ami neki kényelmes. A grafika gyönyörű, a világ színes és a sok vélemény ellenére egyáltalán nem üres. De mindentől függetlenül a játék legerősebb lába a történet. Sokszor úgy éreztem, hogy egy király Sci-Fi sorozatot nézek és többször küldtem el melegebb éghajlatra a játékot, mert várnom kellett egy napot a játékban, hogy tovább pörögjön a küldetés. Mindent egybevetve megéri beszerezni, főleg akkor, ha kap egy 50%-os leértékelést, ami a karácsonyi Steam Sale alatt igenis várható.
Darkest Dungeon 2
A Darkest Dungeon volt a legjobb dungeon-crawler, amivel valaha játszottam. A stílus, a hangulat, a feszültség keveréke egy olyan elegyet rakott az asztalra, amit nem tudtam, hogy felül lehet-e múlni valaha. Amikor nagyjából egy éve a DD2 Early Acces felkerült az Epic kínálatába, pár stream és videó után azt gondoltam, hogy a lehetőség nagy, de a játékban nincs elég content. Viszont ez az Altar of Hope frissítés mindent borított. Már az elején tudtuk, hogy a készítők bepakolták a Slay the Spire rendszerét és egy-egy körben nekünk kell eldönteni, hogy merre is megyünk a kis szekerünkkel. Az első részhez képest a grafika és művészeti stílus sokkal komolyabb és talán még komorabb lett. Az egész kicsavart és elfajzott világ talán még lehangolóbb és az egész még mindig arról szól, hogy egy rossz szituációból, hogy hozza ki az ember a legtöbbet. A karakterek új képességei és az új szereprendszer miatt az újrajászhatósági faktor bődületesen erős és az ígéretek alapján 2023-ban jön az 1.0.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!