Kiszivárgott egy újabb klasszikus FPS forráskódja

Kiszivárgott egy újabb klasszikus FPS forráskódja

Úgy tűnik, egyetlen Build Engine játék sincs biztonságban x0r_jmp miatt.

Néhány évtizede is születtek klasszikus videójátékok, melyeknek egy része már feledésbe merült. Szerencsére vagy nem, azonban akadnak olyanok, akik némi figyelemre vágynak vagy csak szimplán nem akarják, hogy elfelejtsük ezeket a címeket. Vajon X0r_jmp melyek közé tartozik? Aligha fog ez most kiderülni, viszont az általa kiszivárogtatott videójáték forráskódok annál inkább meghódítják az internetet. Tavaly a Duke Nukem, most pedig a Blood programkódjait osztotta meg a nagyközönséggel.

Január 4-én a nyilvánosság számára is elérhetővé tette a Blood egy évvel a megjelenése előtti állapotában lévő forráskódját. A játékot a 90-es évek középen hozták tető alá és éppen az a Monolith fejlesztette, akiknek legutóbb a Middle-earth: Shadow of Mordor és Shadow of War címeket köszönhettük. Kiderült, hogy Blood ugyanabban a Build Engine-ben készült, mint a Duke Nukem, így a két FPS egyfajta testvérjátéknak tekinthető. A Bloodra is jellemező a korabeli lövöldözős játékoknál megszokott villámgyors mozgás és a labirintusszerű pályadizájn, na meg persze az egyedi fegyverarzenál (mint például a hajlatt plusz öngyujtó kombó) sem hiányozhat.

Ellentétben a Year of Duke Nukem és a Duke Nukem-Adjacent Leaks korábbi kiadásaival, úgy tűnik, hogy a játékosok vagy a modderek számára ez a szivárogtatás semmi különöset nem jelent. Leginkább csak a nosztalgiára épít a dolog, hiszen a Blood kiváló portokkal rendelkezik, mint például az NBlood vagy a Raze. Ez tehát inkább csak betekintést nyújthat a Monolith kreatív és technikai folyamataiba a 90-es évekből. Például az archívumban található BLOOD.txt fájl tartalmazza a fejlesztés alatt álló játékhoz kiadott 1995. januári patchet is, megjegyzésekkel.

Bár tény, hogy amit x0r_jmp művel ezekkel a leakekkel, az nem teljesen etikus, hiszen ezek az alkotások lassan felbecsülhetetlen értékűek, mégis az a része, hogy bepillantást nyerhetünk a játéktörténelem legérdekesebb alkotásainak munkafolyamataiba, az szintén megér egy misét.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!