A válaszadók 91%-a úgy gondolja, hogy a játékosok általi játékfejlesztői zaklatás, problémát jelent az iparág számára.
Az idei State of the Game Industry felmérés – amit a GDC évente elvégez – kimutatta, hogy a játékfejlesztők nagy problémának érzik a játékosoldalról érkező visszaéléseket. A kérdőívet több mint 2300 fejlesztő töltötte ki, és a válaszadók 42%-a mondta azt, hogy a kérdésben szereplő „a játékosok mérgezése és a fejlesztők/stúdiók elleni zaklatás" komoly probléma. 36%-uk gondolja problémának, 13%-uk pedig apró gondnak. Csupán 4% mondta, hogy ezen a téren nincs gond, 5%-uknak pedig nem volt határozott véleménye a téma kapcsán.
Ebből világosan látszik, hogy erősen toxikus ez a terület, a kérdés pedig az, hogy mivel lehetne változtatni a helyzeten.
Az eredményekből az is kiderült, hogy rossz élményekkel főként a nők, és az LMBTQ+ közösség tagjai rendelkeznek – a férfiakat érinti legkevésbé a probléma. A válaszadóknak lehetőségük volt megoldási javaslatokkal előállni, melyek igencsak széles skálát lefedtek.
„Fogadd el, engedd el, menj tovább. A hangos kisebbség az emberi természet része." – írta egy kitöltő.
Az egyik fejlesztő – aki kutatást is végzett a témában – más megoldásra jutott. Szerinte fontos, hogy ilyen esetekben megtörténjen a megfelelő válaszlépés, ami akár lehet a játékos felfüggesztése is. Úgy véli fontos, hogy fel legyenek készülve az ilyen helyzetekre, és azonnali támogatásban tudják részesíteni az érintett kollégákat, emellett pedig kezeljék komoly és valós problémaként a játékosoktól érkező zaklatásokat.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!