Hirdetés

LoL: Mutatni vagy nem mutatni, ez a kérdés az MMR-ről

Még mindig egyik legmegosztóbb területe a LoL-nak, a rangsorolt mérkőzések csapatainak összesorsolása.

Esport1 Podcast

Londontól a Skorpióig, főszerepben Paplovag

Közel egy évtizede szórakoztatja már a nézőket Paplovag, aki beszélt a múltról, jelenről és jövőről.

Hirdetés

Az LEC-ben szerencsére nem kell azon aggódnia a játékosoknak, hogy teljesen ismeretlen turbósmurfök verik meg őket a mérkőzéseiken. Ezzel a jelenséggel csak azok találkozhatnak, akik rangsorolt mérkőzéseket játszanak Flexben, Solo Queue-ban és Duóban. Itt merül fel a kérdés, hogy miért sorsol össze téged az algoritmus egy olyan idézővel, aki látványosan nem a saját rangjának megfelelő szinten játszik. A válasz az MMR, avagy a matchmaking rating, az a szám, amely meghatározza, hogy valójában milyen szinten vagy a rendszer szerint. Ez a mutató régebben nyilvános volt, más játékokban még mindig az, de a League of Legendsből viszonylag hamar kivezették. A háttérben ott bujkál ez a mutató, de valójában egyetlen idéző sem tudja (csak becsülni lehet), hogy ő pontosan mekkora MMR-rel rendelkezik.

Miért lenne jó, ha mutatná a LoL mindenkinek az MMR-jét?

Senki nem lepődne meg azon, ha összekerülne egy olyan játékossal, aki alacsonyabb rangban játszik, de jobb a győzelmi aránya, vagy esetleg egy magasabb rangú, de rosszabb win rate-tel rendelkező csapattárs várna rá. Szintén segíthet abban az MMR, hogy megértsék a LoL-osok azt, miért kapnak egy győzelem után X LP-t és miért veszítenek egy vereség után Y LP-t. Ha az MMR látható, akkor a valódi rang sem lehet kérdés, mindenki tudja, hogy hova tartozik igazából a képességei alapján.

Miért lenne jó, ha maradna a rejtett MMR?

A jelen állapotok fenntartása főleg a Riot Gamesnek éri meg igazán. Mivel nem tudják az idézők, hogy elérték-e már azt az ELO-t, ahová tartozniuk kell az elért eredményeik alapján, így mindig motiválja őket a további meccsek elindítás, a győzelmek hajszolása. Senki sem tudja, hogy ott van-e, ahova szánja őt a ranked rendszer, így ez a "hamis érzet" mozgatja az egerét, amikor elindítja a következő meccskeresést. Nincs igazán hardstuckolás, mert nem lehet megállapítani, hogy abban az MMR-ben van-e a játékos, ahonnan a legtöbb energia kell az elmozdulásra. 

Egyelőre továbbra is az MMR határozza meg azt, hogy milyen mérkőzéseket játszol, nem a rangod. Ezt a tényt el kell fogadni, mivel a fejlesztőknek eszük ágában sincs ezen a helyzeten egyelőre változtatni. Minden mérkőzésen nyújtsd a lehető legjobb teljesítményt, akkor hosszabb távon biztosan magasabb szintre jutsz el.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
3

Kedves látogató!

Észleltük, hogy hirdetésblokkolót használsz, kérjük kapcsold ki, hogy problémamentesen böngészhesd a legújabb gaming és e-sport híreket!
Köszönjük!