Így teljesít Beckham e-sport csapata

Így teljesít Beckham e-sport csapata

Beckham e-sport csapata, a Guild Esports nehéz helyzetben van.

Az e-sport az idő múlásával egyre elismertebb, és az exponenciális növekedés miatt, egyre többen látják benne az üzleti lehetőséget. Ennek a folyamatnak a következtében több sportoló is saját e-sport csapatot indított, és így tett Gareth Bale – Ellevens Esports – és David Beckham is – Guild Esports.

Az utóbbi egyesületnek nemrég jelent meg a 2022. szeptemberében végződő évére vonatkozó éves jelentése, ennek apropóján pedig érdemes megvizsgálni, hogy jelenleg hogyan is állnak.

 Anyagi helyzet 

Ha már Beckham a sztori főszereplője, kezdjük vele. A Guild Esports nem dúskál a pénzben, sőt, veszteséget veszteségre halmoznak, ezért faragniuk kellett a költségvetésükből. Ennek apropóján csökkentették a ex-futballista felé való tartozásukat, mely következtében a sztárnak jóval kisebb % fog becsorogni az elkövetkezendő években, de ez nélkülözhetetlen volt a Guild számára, hogy életképes maradjon az üzleti modelljük. Emellett kisebb létszámleépítést is eszközöltek, így ezentúl a 41 fő helyett csupán 31 embert foglalkoztatnak. 

„A Daviddel folytatott újratárgyalások kölcsönös előnyökkel jártak – rövid távon hatékonyabbá teszik a céget a kimenő költségek csökkentésével, és mivel a Davidnek fizetett díj a Guild szponzorálási és kereskedelmi bevételeihez kötődik, ez teszi a mi sikerünket az ő sikerévé is.” – nyilatkozta a Guild.

 Szponzoráció 

A szponzorációból származó bevételük a 2022-es évben kiemelkedően magas volt – 3,2 millió font, az előzőévi 1,2 millióhoz képest. Továbbá szeptemberben bejelentettek egy három éves megállapodást a Sky-val, ami évi 2 millió fontot jelent, egy 4,5 millió fontos dealt a Bitstap céggel, de a Coca-Cola és a Hyperice és támogatni fogja őket, az eddig is mellettük álló Samsungon túl.

 Közönség 

A közösségépítésnél már nem ennyire rózsás a helyzet. Annak ellenére, hogy szerintük jelentősen nőtt a közösségük 2020 óta, a valóságban követőik száma 26 ezerrel csökkent, így nem érték el az 1,1 milliót. Céljuk, hogy ezt közel megduplázzák, és év végére 2 milliós közönséggel rendelkezzenek a saját platformjaikon. Hiába érkeznek a csapatba híres játékosok, a népszerűségüket nem sikerült követésre váltaniuk. 

 Teljesítmény 

A Guild Esports VALORANT-ban, FIFA-ban, Rocket League-ben és Fortnite-ban versenyez. A női VALORANT csapata kimondottan erős, azonban férfi ágon nem jeleskednek. FIFA-ban és Fortnite-ban jó eredményeket érnek el, de az utóbbiban tartják magukat a legsikeresebbnek. Állításuk szerint bent vannak az öt legerősebb csapat között, viszont más forrásokból kiindulva, csak a top 10 közelébe férnek oda.

Összességében elmondható, hogy pénzügyi oldalról rossz helyzetben vannak, de az utóbbi év szponzorációs eredményei, egy számukra kedvezőbb jövőt vetíthetnek előre. Ha sikerül a rendelkezésükre álló nem túl nagy pénzmennyiséget megfelelően felhasználniuk, és további forrásokat is szereznek, akkor stabilizálódhat a helyzetük, és tovább menetelhetnek az e-sportok világában.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Szoktad követni a Guild Esports valamelyik csapatát?

  • 17 %
  • 83 %