Ezt a három dolgot másolhatná a LOL a SMITE-ból

Ezt a három dolgot másolhatná a LOL a SMITE-ból

A League of Legends jóval népszerűbb, mint az anno konkurenciának szánt harmadik nézetes SMITE, azonban a Riot Games MOBA-ja így is tanulhatna egy s mást a Titan Forge Games játékától.

A League of Legends nevű MOBA mára már akkora jelenséggé nőtt, hogy gyakorlatilag nem lehet megkerülni. A videójáték az internet minden szegletébe befolyt, legyen szó fanartokról, spinoffokról, fanficekről vagy videós tartalmakról. Emellett a mainstream közösséget is elérte 2021 november 6-a után, amikor megjelent az Arcane első része. A sorozatot azóta a valaha volt legjobb videójáték-adaptációnak kiáltották ki, ami mutatja, hogy mekkora is a Riot Games játéka.

2012-ben, a MOBA őrület csúcsán a Hi-Rez Studios kiadott egy LoL-konkurenciának szánt játékot, amelyet SMITE-nak kereszteltek el, és az volt benne az egyedi, hogy az izometrikus nézet helyett harmadik nézetből, az akció közepéről élvezhettük az eseményeket. Bár az elején a SMITE is nagy népszerűségnek örvendett, sosem érte be a LoL-t, és míg a Riot Games játéka folyamatosan növekedett, a SMITE megmaradt azon a szinten, ahol eredetileg volt, köszönhetően a Hi-Rez rossz döntéseinek. Ennek ellenére az akció-MOBA él és virül, de a legjóindulatúbb becslések szerint is több, mint háromszor annyian játszanak a League of Legendsszel mint a SMITE-tal.

Ennek ellenére még is van pár dolog, amit az egyik legnépszerűbb multiplayer játék átvehetne a kisebb ellenlábasától:

1. A VGS rendszer, ami az egyik legrészletesebb kommunikációs megoldás a multiplayer játékok között

A SMITE kommunikációs rendszere jóval részletesebb, mint bármely MOBA-játéké, sőt, rengeteg többjátékos címet leköröz a Titan Forge Games. Persze az Istenek Csatamezején szintén elérhető voice chatnél nincs nagyobb potenciállal rendelkező rendszer, a SMITE-ban található VGS nagyon közel ér hozzá.

Alapesetben a V billentyűvel érjük el ezt a menüt, majd 3-4 billentyűből álló kombinációkkal gyakorlatilag bármit el tudunk magyarázni a csapattársainknak anélkül, hogy meg kellene állni egy harc kellős közepén. Emellett többféle pint is van a játékban, amelyeket szintén a VGS rendszeren keresztül érünk el, így ezen a fronton sincs túlságosan lemaradva a SMITE a League of Legends nemrég részletessé váló rendszerétől.

2. A dzsungelszörnyek viselkedése, valamint a dzsungelben található erősítések diverzitása

Ez talán a legérdekesebb pont a három közül, ugyanis a League of Legends sokáig azt a módszert követte, amit a SMITE nemrég vezetett be. A LoLban szezonokon át ki lehetett húzni a dzsungelszörnyeket a táboraikból, és egyszerre leszedni őket, majd a 12. szezon vége után, az előszezonban változatott a Riot olyan módon, hogy csak egy-két tábort lehet egyszerre bontogatni, és azt is időzíteni kell. A SMITE-ban évekig úgy működtek a dzsungel mitikus lényei, hogyha a játékos kilépett a táborukat jelző kis körből, akkor azonnal reseteltek.

A Year 10 első patchében a Titan Forge Games viszont úgy döntött, szabadjára engedi a szörnyeket: szinte bármeddig el lehet őket húzni az eredeti helyüktől, ha fenntartjuk az aggrot, emellett egy-két helyre mászkáló campeket is helyeztek a dzsungelbe, ez pedig egy sokkal gördülékenyebb rendszert eredményezett, amire a LoL is visszaválthatna.

A SMITE dzsungelének másik előnye a sokféle buff: amíg a League of Legendsben csak Red és Blue buffok léteznek, addig a SMITE-ban van Blue, Red, Purple, Green és Speed buff, amiből a Year 10-től kezdve nem csak egy, hanem kettő érhető el oldalanként. Ez azt jelenti, hogy minden játékosnak van valami, amit csinálhat a meccsek üresjárataiban, a buffok cserélgetése pedig érdekes taktikákat is eredményezhet.

3. A személyre szabhatóság mértéke sokkal nagyobb az Istenek Csatamezején

A SMITE-ban elérhető karakterkinézetek sokkal részletesebbek és olykor ötletesebbek, mint a LoLosok, ráadásul sokkal több skinline is van, mint a Riot Games játékában. Persze ez bőven személyes preferencia is lehet,  a SMITE-ban rengeteg crossover skin is elérhető, ami a League of Legendsben maximum a divatcégekkel való együttműködések keretei között jön létre. A SMITE-ban ehhez képest zenészek, a Tini Nindzsa Teknőcök, a klasszikus RuneScape karakterei, Transformerek, Avatár Aang és barátai, nemrég pedig a világhírű kártyajáték, a Magic the Gathering népszerű Planeswalkerei is bekerültek.

Emellett jóval személyreszabhatóbb a játék kozmetikailag, mint a League of Legends. Különböző zenéket, töltőképernyőket, jump stampeket, global emote-okat állíthatunk be, emellett a fent említett VGS rendszer alaphangja helyett minden karakternek, és minden isten alternatív kinézetének külön hangja és szövegei vannak, így a játékosok kényükre-kedvükre alakíthatják a profiljukat a játékon belül és az on kívül is.

Bár a League of Legends kétséget kizáróan a jelenkor egyik legsikeresebb játéka, a SMITE-ban rengeteg olyan ötlet van, amit igazán megfogadhatna a Riot, és a LoLra lefordítva beépíthetnék az Idézők Szurdokába, az Ordító Szakadékba vagy csak a kliensbe. Szerintetek melyik változások szolgálnák a legjobban a játékot, és mit hiányoltok a League of Legendsből?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések