Szuperképességből valóság: ray tracing segítheti a siket gamereket!

Szuperképességből valóság: ray tracing segítheti a siket gamereket!

A renderelési technika egyedi felhasználása nagyban megkönnyítheti a hallásgyenge vagy siket játékosok dolgát!

Egy nagyon érdekes feature-ön dolgozik a Sector's Edge nevű indie játék fejlesztői csapata, a Vercidium: ray tracing segítségével oldják meg azt, hogy a siket és nagyothalló gamerek is lássák az egyébként hangok alapján kiszűrhető információkat.

A csapat Twitter oldalán közzétett tesztvideókban azt mutatják be, ahogy a Hősök című sorozat Emmájához hasonlóan látják a hangokat. Az egyik fejlesztő elmondása alapján teljesen hang nélkül tudott játszani a játékkal, és bár a rendszer még nincs befejezve, nem érezte, hogy nagyobb hátrányba lenne ahhoz képest, mint amikor hangokkal játszotta a Sector's Edge-t. A videóban az látható, hogy a lépéseknek és az egyéb "biztonságos" hangoknak zöld színt adtak, míg az ellenséges és a saját lövéseket, valamint a gránátokat piros színnel jelezték, így a nem tökéletes hallással rendelkező játékosok is tudják, hogy mitől kell tartaniuk.

A fejlesztőket többen zseninek nevezték a ray tracing ilyen módú felhasználása miatt. A Sector's Edge egyébként egy ingyenesen játszható multiplayer FPS, amelynek a legnagyobb feature-je az, hogy minden pályaelem Minecraft-szerű blokkokból épül fel, és minden rombolható, valamint rendes fizikával rendelkezik. Amellett, hogy ilyen kevésszer látott pályaalkotással rendelkezik, a ray tracinggel láthatóvá tett hangok tényleg egy egyedi játékot eredményeznek – ami a Steamen elérhető!

Bár pár fejlesztő külsőleg próbálkozott már olyan rendszerekkel, ahol ledek mutatják, hogy a hangok milyen erősséggel és melyik irányból érkeznek, a Vercidium egy teljesen új és korszakalkotó megoldást kínál – lehet, hogy ez lesz a siketek akadálymentesítésének jövője?

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések