A győzelem eszköztárának egyik legfontosabb eleme a látótávolság, amit cikkünkben részletesen kivesézünk.
Ha látótávolság, akkor a legtöbben leragadnak annál, hogy 445 métertől nincs értelme tovább növelni, -de ettől nagyobbat nem is tévedhetnének. Ha a láthatósági rendszerről beszélünk, akkor külön kell választanunk a kirajzolási, az észlelési és a látótávolságot. A láthatósági rendszerről már a Wargaming is készített egy rövid áttekintőt, amit a feliratsáv aktiválása után magyar felirattal is megtekinthettek.
KIRAJZOLÁSI, ÉSZLELÉSI ÉS LÁTÓTÁVOLSÁG
KIRAJZOLÁSI TÁVOLSÁG
Kezdetben a World of Tanks kirajzolási távolsága négyzet alakú volt, így akár 707 méterre is elláthattál, -míg rosszabb esetben csak 500 méterig. Később kör alakúra változtatták, ami minden irányból 564 méterre limitálta a kirajzolási távolságot. A kirajzolási távolságon belül fizikailag is látod a felderített egységet, -míg azon túl nem jelenik meg előtted.
LÁTÓTÁVOLSÁG
A látótávolság egy fix érték, ami egyik feltétele annak, hogy az észlelési távolság létrejöjjön. A látótávolságnak nincs korlátja. Ha rendelkezésedre állnak a megfelelő legénységi képességek, modulok és harci utasítások, akkor érdemes addig növelni a látótávolságot, amíg csak lehet.
A fenti ábrán bal oldalt a World of Tanks korai felderítő mechanizmusa, és jobb oldalt a jelenlegi látható. Ahhoz, hogy észlelhesd az ellenséget, minél magasabb látótávolságra van szükséged.
ÉSZLELÉSI TÁVOLSÁG
Egy folyamatosan változó érték, ami az észlelni kívánt jármű álcázási értékétől függően 50 és 445 méter között változik. Az észlelési távolságnak tehát van minimum és maximum értéke. A minimum értékét kihasználva úgynevezett "proxy" felderítést hajtunk végre, -de természetesen mindig a maximum értékének elérésére kell törekednünk.
Az észlelési távolságnál számít, hogy mennyi a látótávolságunk, illetve mennyi ellenfelünk álcázási értéke. Megannyi következtetést le lehet szűrni ebből a képletből.
- Ha az ellenfél álcázási értéke közel 100%-os, akkor csak 50 méterről lehet észrevenni. Ezt játékon belül egy kis kék kör jelzi.
- Ha az ellenfél álcázási értéke 0%-os, akkor legfeljebb 445 méterről lehet észrevenni. (A játékmotor 450 méter helyett 445 métert kezelt.)
- Ha az ellenfél álcázási értéke 0-100% között mozog, akkor minél magasabb a látótávolságod, annál messzebbről fogod észrevenni.
Vegyük alapul, hogy az első parancsnok megállt 450 méternél, de a második egészen 550 méterig növelte a látótávolságát. Ha egy olyan ellenféllel akadnak össze, amelyik 40%-os álcázási faktorral rendelkezik, akkor a képlet alapján az első parancsnok 290 méterről, a második parancsnok pedig 350 méterről fogja észlelni az ellenséges járművet. Ha nem szeretnél vesződni a számolgatással, akkor az alábbi linken keresztül egyszerűen utána nézhetsz a pontos észlelési távolságnak.
ÖSSZEADÓDIK AZ OPTIKA ÉS A PERISZKÓP ÉRTÉKE?
Nem. Ugyanakkor optikát és periszkópot egyszerre is lehet használni, így elérve, hogy mozgás közben 10%-kal, álló helyzetben pedig 25%-kal legyen nagyobb az alap látótávolság. A két érték sosem adódik össze, így megállás után az előző értékhez képest 15%-kal nő a látótávolság.
A legfontosabb minden esetben az, hogy használj ki minden eszközt, amivel a látótávolságodat a maximumra növelheted, de tartsd észben, hogy 445 méternél távolabbi célpontot semmiképp sem deríthetsz fel, és a mások által észlelt egységet csupán 564 méterig látod.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!