Itt a Total War: Warhammer III legújabb kiegészítője!
A Total War: Warhammer széria rajongói a 3. epizód megjelenése óta gyártották az elméleteket arról, hogy vajon mikor és a térképen egészen pontosan hova érkezhetnek majd a Káosz Törpök, ha valóban megérkeznek majd egyszer. A várakozásnak és találgatásoknak vége, ugyanis április 13-án a Forge of Chaos Dwarfs kiegészítővel megérkezik a várva várt törp faj, melyet az idők során átformált és a Káosz oldalára állított Hashut, a “Sötétség Atyja”, azaz a tűz, a kapzsiság és zsarnokság istene.
A Káosz szolgálatában
3 legendás Káosz Törp lord érkezik az új frakció élére:
- Astragoth Ironhand: Hashut főpapja, a legöregebb élő Varázsló-próféta. Testének mozgatásáért mechanikus szerkezete felel, és megállja helyét a közelharcban is, ám inkább varázslatai miatt félik.
- Drazhoath the Ashen: A Fekete Erőd ura és Azgorh légiójának parancsnoka. Hajdan száműzték, ám ereje minden tekintetben csak nőtt, baltája és varázslatai pedig egyformán megállják a helyüket a csatatéren, hű Bale Taurus-a, Cinderbreath nyergében.
- Zhatan the Black: Zharr tornyának parancsnoka. Leginkább a közelharcot kedveli, ebben pedig szárnyas Lammasuja válik legfőbb segítségére.
A játékmódtól függően változik a térképen a kezdőpozíciónk, no meg a játék végi célunk is:
- A Realm of Chaos kampánymódban a Great Drill (Óriási Fúró) megépítésén munkálkodunk, hogy a föld mélyén elérhessék Hashut birodalmát és felhasználhassuk vérét; ehhez 4 törp relikvia megszerzése szükséges.
- Az Immortal Empires módban pedig értelemszerűen a totál dominancia lehet egy végcél, kiegészülve a szokásos rövid és hosszú játékcélokkal.
Harder, better, faster, stronger: az ipar ereje
Mint minden fajnál, itt is specifikus gazdasági háttérrel és mozgatórugókkal rendelkezünk; hatalmunk kiterjesztéséhez egy masszív és erős ipart kell kiépítenünk, ezáltal pedig fejlettebb fegyverekhez is juthatunk. Magától viszont nincsen ipari termelés, így munkaerőt, azaz Labourt kell szereznünk, vagy során, vagy konvojok segítségével; Labour alatt pedig legtöbb esetben “bérmunkás” orkokat és hobgoblinokat értünk. No persze nem feltétlenül vannak a legjobban megfizetve, a munkahelyi védelmi szabályok nem a legerősebbek, így ahogy a csatatéren is, úgy a bányákban és kohókban is az ágyútöltelék szerepét töltik be. Fontos azonban jól menedzselnünk csodálatos munkaerőnket, hiszen nem csak azonnali bónuszokat tudnak olykor biztosítani, hanem sajnos el lehet felettük veszíteni az irányítást is.
Településeinket 3 típusba lehet sorolni:
- Tower: Tornyaink biztosítják a főbb épületeket és fejlesztéseinket.
- Factory: Gyáraink a kitermelt nyersanyagokat fegyverzetté és bevétellé alakítják át, továbbá fejlettebb egységeket toborozhatunk.
- Outpost:Előőrseink nyersanyagokat termelnek ki munkásainkkal, itt viszont csak Hobgoblin egységeket tudunk toborozni.
Érdemes ezeket jól elosztani, hiszen ha valamelyik túlsúlyba kerül, akkor bizony a gazdaságunk is féloldalas és alulteljesítő lesz, vagy akár recesszióba is fordulhatunk.
A kitermelt erőforrásokkal tehát építkezhetünk, felgyorsíthatjuk az építkezések menetét és technológiákat fejleszthetünk ki.
Körünkben szert tehetünk még Conclave befolyásra, melyet a Káosz Törpök tanácshelyeiért használhatunk fel Zharr tornyában. Minden egyes ilyen pozíció valamilyen bónuszt biztosít, és egy adott oszlopban többség esetén további extrákhoz juthatunk, így érdemes lehet megszerezni a számunkra legkedvezőbb tanácshelyeket.
Tűz és Vér
Az alábbi kép talán jól szemlélteti a Káosz Törpök harccal kapcsolatos mentalitását:
Két választható stratégia: mészárlás vagy vérfürdő
Az egységeket látva azonban teljesen érthető ez a hozzáállás: nem csak az elővédet képező ork és hobgoblin harcosokat tudjuk csatába küldeni, de a hadsereg fő tengelyét képező, vasdarabokat lövő blunderbuss egységekkel, taurusokkal, és egyéb pokoli és mechanikus egységekkel egy igazán félelmetes darálóval indulhatunk a csatába. Arra azonban érdemes figyelni, nehogy kereszttűzbe kerüljenek gyalogosaink: óriási pusztítást tudnak okozni lövészeink a saját sorainkban is, ők ugyanis nem válogatnak, ha nem muszáj, nem említve a Dreadquake Mortart, amely valószínűleg a játék legerősebb artillery egysége lett.
Rengeteg háborúban lehet majd részünk, hiszen ez eleme a Káosz Törpöknek és célja is (a szerk.: kevés baráti kapcsolatot sikerült kialakítani a kampányom során, mert nem igazán barátkoznak ezzel az agresszív fajjal, így folyamatosan ellenségek vettek körül, nem egyszer többfrontos háborút vívva).
Összesen 26 új egységgel bővül tehát a paletta, köztük az egészen félelmetes monstrummal, a K’daai Destroyerrel, ám a többi törp egységünk is elég táposra sikerült.
INTELligens játékmódok
Az Intel támogatásával további 2 játékmód kerül be ingyenesen az érkező frissítéssel:
- The Trials of Fate (A Végzet Próbái): Tzeentch démonhercegeként túl kell élnünk a folyamatosan özönlő ellenségek támadásait, mielőtt magával Kairos Fateweaverrel küzdenénk meg. A harcok során új képességekre tehetünk szert, sikerünk mértékétől függően pedig Daemon hercegünket az elérhető kampánymódokban új Tzeentch-testrészekkel ruházhatjuk fel.
- The Infinite Portal (A Végtelen Portál): Ez a mód egyfajta sandbox élményt ad: a játék beállításait teljesen a saját ízlésünkre formálhatjuk, így tehát például megnövelhetjük a sebzést, csökkenthetjük a gravitációt, vagy akár az egységek lélekszámát is növelhetjük, és ezenkívül még rengeteg opció áll rendelkezésünkre. Káosz a köbön!
Az új DLC tehát egy rendkívül izgalmas és összetett fajt hoz be a Total War Warhammer világába, amely a régi rajongók szívét azonnal megdobogtatja, ám nem feltétlenül ajánlanám kezdő játékosoknak: nem csak a gazdaság már-már mikromenedzselése lehet kihívás, de a több oldalról ránk törő ellenség is megkeserítheti kampányunk kezdetét. Ha viszont ráérzünk a Káosz Törpök életstílusára, akkor beindíthatjuk semmit nem kímélő hadigépezetünket.
Ti beszerzitek a DLC-t? Kipróbáljátok esetleg az új ingyenes játékmódokat?