Két karakter holtversenyben ugyanannyit bukott csak azért, mert a Riot lesújtott rájuk a nerfkalapáccsal.
A Riot Games már nagyban tervezgeti a jövő hét szerdán megjelenő 13.9-es LoL-frissítést, de ez most annyira nem releváns, ugyanis május 2-án elindul a 2023-as Mid-Season Invitational, az idei év legnagyobb nemzetközi versenye. A világ legjobb csapatai azon a patchen csapnak majd össze Londonban, amely most is éles az összes szerveren. Érdemes ezért kicsit jobban elmerülni abban, hogy mely karakter kapták a legnagyobb pofont a játékegyensúlyért felelős csapattól, avagy kik a legnagyobb vesztesei a 13.8-as módosításcsomagnak.
A legfontosabb láncszem, Malphite
Az elmúlt hetekben megkerülhetetlen szereplője volt a kompetitív metának a hatalmas kőszikla. Malphite képes volt arra, hogy látványosan ne kerüljön túl nagy hátrányba az ösvényfázisba, így mindig hasznos tagja lehetett tulajdonképpen az összes összeállításnak. Mivel armorból scale-el a sebzése, ezért full tankként lehetett eltűntetni a gyanútlan ADC-ket. Ez megváltozott a 13.8-ra, már nem annyira domináns a hős, de még mindig lehet vele számolni csak a statisztikák alapján. Az 52,48%-os győzelmi arány Platina rang felett mutatja, hogy a Thunderclap (W) nerf nem volt annyira romboló hatású.
A jungle királya, Jarvan IV
Elképesztően erős volt, talán még mindig az a hatalmas lándzsával bökdösődő herceg. Mind a választási, mind a tiltási aránya normalizálódott, de az 53% feletti win rate aggodalomra adhat okot. Az elburjánzó Kennenek ellen nem sok megbízhatóbb választás van jelenleg Jarvannal, mivel a Cataclysmával képes bezárni a villámokat szóró hörcsögöt, aki így szomorúan konstatálhatja, hogy nem tud igazán nagy sebzést kiosztani a fightokban. J4 mellett szól a flexibilitása is, toposként és supportként is bevethető, ha épp úgy kívánja a helyzet.
Kayn szintén 1,55%-ot veszített győzelmi arányából, de Malphite-tól eltérően maximum SQ-ban lehetett vele találkozni. Kíváncsian várhatjátok, hogy a világ legjobb játékosai mit szólnak majd a Malphite-ot és Jarvan IV-t érintő nerfekhez, mennyire változik meg ezeknek köszönhetően a topos és dzsungeles meta a kompetitív szinten.