Ne feledjétek, a túlzott önbizalom lassú és alattomos gyilkos.
Most, hogy a Darkest Dungeon 2 másfél év után ledobta magáról az Early Acces láncait, a dungeon crawler műfaj szerelmesei egy igazi gyöngyszemet kaptak. Az új epizódban megvan minden, amit a rajongók vártak. A világ még mindig sötét és nyomasztó. Wayne még mindig vészjósló és hátborzongató. A helyzet a legtöbbször kilátástalan és a sikerért keményen meg kell dolgozni. Egyszerre talán sok is az töménytelen mennyiségű információ, amit a játék a nyakunkba dob, ezért ebben a cikkben pár tippet adunk arról, hogy mire érdemes költeni a kínkeservesen megszerzett gyertyákat.
Altar of Hope
Ha most kezditek a Darkest Dungeon 2 kalandjaitokat, még akkor is, ha pörgettétek az első részt, a Remény Oltára lehet picit sok. Viszont gyertyából olyan keveset ad a játék, hogy kétszer is érdemes meggondolni, hogy mibe invesztálunk. Lehet valaki kíváncsi a trinketekre vagy fel akarja oldani az összes lehetséges karaktert vagy egyből emlékeket akar adni a karaktereinek. Mégis a kulcsszó a mértékletesség, meg kell találni az egyensúlyt. Persze vannak fontos mérföldkövek, amire érdemes koncentrálni egy kicsit jobban.
The Living City
Itt a karakterek kerülnek a fókuszba, főleg azért, mert a kezdetekkor csak négy érhető el. Nem mondom azt, hogy ne próbáljatok feloldani másokat, mint az alap, de ne az legyen a fő csapásirány, hogy mindegyiket megszerzitek. Húzzatok ki párat a kezdők mellé, de álljatok meg 6-7 körül. Ennek az oka pedig, hogy nem csak a hőst, de a képességeit is fel kell oldani. Azokat pedig csak játék közben lehet, erre valók a Hero Shrine-ok. Ugyan minden képességnek van haszna, de azért vannak olyanok is, amik hatékonyabbak a többinél, ha jól használják. A meglévő karaktereket pedig érdemes fejleszteni. A flat bónuszok mellett (+5% death door resist, +10% bleed resist stb) fontosak az ösvények (Hero Path). Ezek olyan alkasztok gyakorlatilag, amik erősítik és gyengítik egyszerre a hőseinket. Elsőre legyinthetnétek, hogy egy kicsit mindenhez értő csapat tök jól szerepelhet, de ez koránt sincs így.
Erre tökéletes példa Plague Doctor, aki alapból a healer, a support és az off-DPS szerepét tölti be. Nem rossz, de nem is kiemelkedő. Viszont a Surgeon ösvény nagyot dob rajta. Ha ezt választjátok, akkor kap +25% életerőt, a melee támadásai 50%-kal nagyobbat sebeznek és 33%-kal többet gyógyít. Ezért pedig összesen annyit ad fel, hogy a támadásai kevesebb eséllyel pakolják fel a Mételyt (Blight). Iszonyatosan megéri. Ez pedig a többi hősnél is így van. A Highwayman Rogue ösvénye még több sebzést hordoz magában. A Deadeye Grave Robber ranged képességei kapnak erős figyelmet. Ha pedig tank kell, akkor a Ravager Hellion vagy egy Sergeant Man-at-Arms csodákra képes.
Sőt, ha ez nem győzött meg, akkor egy kis extra, hogy az ösvények még különleges trinketeket is feoldanak. Dismas Rat Skull-ja a játék korai szakaszában nagyon rendben van, csak a mellette lévő adjon neki egy kis gyorsaságot és már osztogatja is a criteket.
Persze fontos más karakterek elérése, hiszen a játék ugyanazokkal könnyen unalmas lehet. A Leper és a Hellion tanknak mindig nagyszerű, a Jester a stressz csökkentés és az extra sebzés miatt lehet érdekes, az Occultist pedig kiváló backup healer és back line sebzés.
Intrepid Coast
A hősök mellett, talán ide érdemes még kiemelt figyelmet fordítani. Kezdésnek a kis lovaskocsink egy törékeny kis lélekvesztő. Kevés az armor, a kerekek gyorsan kopnak, összesen egy Stagecoach Item slotja van és az inventory nagyon limitált. Ezért érdemes a Journey-nél ezekre pakolni.
De talán még ennél is fontosabb a Resourcefulness első pontja, ami +24 Relicet és +20 Baublet ad, amikor először megérkezünk a völgybe. Ha valamivel érdemes kezdeni, akkor az ez. Később jöhet a Bartering (+Relic a Hoardernél) meg a Sanctuary (+ HP és stress heal a kórházaknál), de a Wealth egyszerűen túl jó.
A Companionship dolgok közül egy-kettőt be lehet húzni korán, akár egész jó bónuszokat adhatnak, de sokszor nem tudjuk kihasználni őket. Viszont nagyon cuki a kis ketrecük. Ha haladni akartok, akkor a Renown az utolsók között van. Nem ad mást csak skineket, technikailag értéktelen. Végül pedig ott van az Infernal Flame. Ha kezdők vagytok akkor hagyjátok a fenébe. Lehet, hogy megpörgeti a gyertya gyártást, de olyan negatív dolgokat von maga után, ami bőven megtörheti a runt. Persze a veteránok vihetik egyből, ha akarják, de alapból nem prió.
The Working Fields
Ha sorrendet kell állítani, akkor ez a harmadik helyre kerül. Nem azért mert nem fontos, hanem mert nincs rá hely. Itt lehet feloldani a trinketeket, a combat cuccokat, a stagecoach felszerelést meg az inn exkluzív dolgokat. Ugyan egy-egy unlock pár gyertyát emészt csak fel, de amikor valamit kikapsz, akkor azt egyből meg is szerzed. Mivel az elején csak egy vagy két slot van a kocsin így az idevaló itemekből nem érdemes egyszerre négyet kipattintani, mert úgyse tudjátok felpakolni. Ez vonatkozik a trinketekre és a combat itemekre is. Ugyan ezekre több hely van, de a játékban folyamatosan kapjuk őket és egy szignifikáns részük sokszor használhatatlan. Végül pedig az inn exkluzív cuccokat addig érdemes tolni, amíg legalább egy kaja ki nem jön (Bread, Cheese, Steak), mert ugyan a Slime Mold is laktat, de belőle kapott betegségek már nem olyan viccesek.
Timeless Wood
Ez a hely, ahol a túlélő karakterek emlékeket kaphatnak. Ezek adhatnak extra sebzést, esélyt a jobb kapcsolati dolgokra, több életerőt vagy akármi mást. Viszont, ha a hős meghal, akkor az emlékek és az abba invesztált gyertyák is mennek a levesbe. A halál pedig Damoklész Kardjaként mindig felettünk lebeg, egy rossz döntés és minden összeomolhat. Szóval, amíg nem az a cél, hogy egy csapattal megverjétek az összes bosst, addig ide nem érdemes költeni.
Ezek hát a mi tanácsaink, viszont ez sem jelent biztos sikert. A Darkest Dungeon mindig is híres volt arról, hogy pillanatok alatt fordulhat a kocka. Lehet, hogy minden úgy tűnik hogy rendben van, de aztán jön egy alattomos shuffle és a csapat fele fekszik. Persze ez visszafelé is igaz. Mindenki haldoklik, de jön egy resolute check és egyből miénk a győzelem. Az örök kérdés pedig a következő: “Kitartotok vagy feladjátok?”