2023-as Felderítő küldetés: Próbáld ki a véletlenszerű eseményeket és a dinamikus fedezékeket

2023-as Felderítő küldetés: Próbáld ki a véletlenszerű eseményeket és a dinamikus fedezékeket

A pályák környezetével történő interakció mindig is a World of Tanks játékmenetének egyik sarokköve volt, azonban most minden eddiginél nagyobbat csavart ezen a Wargaming fejlesztőcsapata.

A pályák környezetével történő interakció mindig is a World of Tanks játékmenetének egyik sarokköve volt. A fák kidöntésével jobban elrejtőzhetsz az ellenfelek elől, míg a meredek domboldalon való lecsúszás segíthet hátba támadni az ellenséget, és így tovább. Mindig is keményen dolgoztunk azon, hogy folyamatosan bővítsük a csatában bevethető, környezettel kapcsolatos trükkök tárházát. A 9.13-as frissítéssel lehetővé vált, hogy épületek belsejében harcolj, ahol biztonságban vagy a tüzérség lövései elől. Később, az 1.0-s frissítéssel megjelentek az első rombolható tárgyak, amelyek egyszer használatos fedezékként szolgáltak.

Most eljött az idő, hogy a játékosok kipróbálhassanak két új pályaelemet, amelyek elsőként az 1.20.1-es frissítés nyílt tesztjének résztvevői számára érhetőek el: a véletlenszerű eseményeket és a dinamikus fedezékeket. Május 15-től játssz a 2023-as Felderítő küldetés módban (elérhető a csatamódválasztón keresztül), és oszd meg velünk a véleményedet a frissített kérdőívekben!

A véletlenszerű események és a dinamikus fedezék bevezetése gazdagabbá és változatosabbá teszi a játékmenetet, miközben a játék hű marad az alapjaihoz. A véletlenszerű események új és érdekes lehetőségeket teremtenek, amelyek egytől egyig képesek átbillenteni a mérleg nyelvét a csatában, a dinamikus fedezékek (amelyeket mozgathatsz a csatatéren) pedig improvizációra ösztönöznek. Ezekkel az új elemekkel a taktikai tudatosság és a leleményesség minden eddiginél jobban kifizetődik a játékosoknak. Fontos, hogy a 2023-as Felderítő küldetésben kipróbálható játékmenet-fejlesztések csak azokat az elemeket tartalmazzák, amelyek készen állnak a tesztelésre – és ez még csak a kezdet!

Véletlenszerű események: A pályák részei és területei

A véletlenszerű események jelentősen befolyásolják a térkép egy-egy nagyobb területét, új utakat hozva létre a járművek számára és/vagy elzárva a meglévőket, új fedezékeket és lőállásokat teremtve. A véletlenszerű események egyik fő célja, hogy felrázza a csatatéren kialakult helyzetet. A helyszíneiket (az alábbi widgetben láthatóak) valószínűleg jól ismered: ezek olyan területek, ahol a harcok gyakran patthelyzetbe torkollanak. A véletlenszerű események feloldhatják ezeket a holtpontokat azáltal, hogy mindkét félnek új taktikai lehetőségeket kínálnak.

A véletlenszerű eseményeket úgy terveztük, hogy azok szerves részét képezzék azoknak a helyszíneknek, ahol megtörténnek, és kapcsolódjanak a környezetükhöz. Az egyik véletlenszerű esemény például a Safe Haven pályán található kikötőnél következik be: itt egy méretes teherhajó ütközik neki a dokknak. A 2023-as Felderítő küldetésben a véletlenszerű események négy pályán érhetők el: Himmelsdorf, Ruinberg, Prokhorovka és Safe Haven.

Véletlenszerű események: Aktuális állapot és mechanikák

Az új 2023-as Felderítő küldetés módban játszva biztosan nem maradsz majd le a véletlenszerű eseményekről. Az esemény kezdete előtt egy figyelmeztető hangot hallhatsz, ekkor az eseményzóna körül egy piros keret jelenik meg a térképen és a kistérképen, majd elindul a visszaszámlálás. Érdemes elhagynod az eseményzónát a járműveddel, mielőtt a számláló eléri a nullát. Ha ezt nem teszed meg időben, akkor a járműved meg fog semmisülni, azonban ezen a funkción még a jövőben változtathatunk.

A 2023-as Felderítő küldetés csak az egyik szakasza a véletlenszerű események éppen zajló fejlesztésének. Egyes funkciók csak tesztelési célokat szolgálnak, és nem kerülnek majd át a végleges verzióba. Például az összes lehetséges véletlenszerű esemény (pályánként kettő vagy három) automatikusan be fog következni az egyes csaták során, mindegyik egy meghatározott szűk időkereten belül. Valószínűleg ez változni fog mire a véletlenszerű események megérkeznek a Normál csatákba – véletlenszerűbb időpontokban fognak bekövetkezni (vagy néha egyáltalán nem is fognak bekövetkezni), és esetleg bizonyos játéktényezők fogják kiváltani őket.

Mivel a véletlenszerű események nagyon fontosak a helyszíneik szempontjából (hiszen a csata közben drasztikusan megváltoztatják a környezetet), különös figyelmet fordítunk majd a pályák egyensúlyára gyakorolt hatásukra. A Felderítő küldetés során gyűjtött adatokat és visszajelzéseket felhasználjuk majd a meglévő események finomhangolására, illetve az új események megtervezésére.

A véletlenszerű események időzítése ugyan véletlenszerű, de ha egy esemény elindul, akkor az egyedi forgatókönyve szerint bontakozik majd ki. Az egyes események sorrendje, a veszélyzónák elhelyezkedése és mérete, valamint az új fedezékek és átjárók formája mindig ugyanaz lesz. Ezért már most megtanulhatod, hogyan játszódik le egy-egy esemény, hogy a jövőben kihasználhasd az általuk kínált taktikai előnyöket.

A Felderítő küldetésben a véletlenszerű események látványvilága még nem végleges, a jelenlegi minőségük azonban elegendő a játékmenet teszteléséhez. Amikor a véletlenszerű események bekerülnek a Normál csatákba bizonyos pályákon, a robbanások sokkal látványosabbak lesznek, a tüzek fényesebben fognak égni és így tovább.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a véletlenszerű események nagy terhelést róhatnak az alacsonyabb teljesítményű rendszerekre. Mire megjelennek a Normál csatákban, ezt úgy kívánjuk megoldani, hogy optimalizáljuk a rendszererőforrás-felhasználásukat minden hardveren, és megtervezzük a kisebb teljesítményű rendszerekre szánt változataikat, amelyek kisebb teljesítményigényűek, de a játékmenet szempontjából ugyanolyanok lesznek.

Dinamikus fedezék

A Felderítő küldetés valamennyi helyszínén dinamikus fedezékek is lesznek: olyan tereptárgyak, amelyeket mozgathatsz a járműveddel, további védelmet biztosítva magadnak. Ezeket a tárgyakat a legkülönfélébb taktikai helyzetekben használhatod, és fontos megkülönböztetni a dinamikus fedezékek két típusát: az elpusztíthatatlan és a megsemmisíthető fedezékeket.

  • Az elpusztíthatatlan dinamikus fedezék jelenleg a vasúti kocsikat és a tankok roncsait jelenti (toronnyal vagy akár anélkül). Ezeket a tárgyakat ugyan nehéz lehet a járműveddel elmozdítani, de nem kell attól tartanod, hogy az ellenséges lövések szétszedik őket.
  • A megsemmisíthető dinamikus fedezékek közé tartoznak a teherkonténerek, valamint a kisebb és nagyobb betontömbök. Ezek a tárgyak rendelkeznek életerőpontokkal, amelyek néhány lövéssel eltüntethetők. Az ellenfél dinamikus fedezékének megsemmisítéséhez szükséges lövések pontos száma a fedezék megmaradt életerejétől és a löveged sebzésétől függ.

A jövőben további dinamikus fedezékeket is be fogunk mutatni. Jelenleg a számuk korlátozott, mivel még csak teszteljük a mechanikát, és szeretnénk megkönnyíteni a mozgatható és elpusztítható tárgyak azonosítását.

2023-as Felderítő küldetés: Az előrehaladás

Ha a Felderítő küldetés csatáiban a legjobb 12 játékos közé kerülsz (a csapatodban) a szerzett alap XP alapján, akkor az beleszámít az előrehaladási sávodba. Az esemény előrehaladásának teljesítéséhez 50 csatában kell teljesítened ezeket a feltételeket. A jutalmak között, amelyeket bizonyos fejlődési szintek eléréséért kapsz, találsz WoT prémiumfiók-napokat, személyes tartalékokat, direktívákat, medálokat és egy különleges 2D-stílust!

A kérdőív

Az általános kérdőívet akkor töltheted ki, ha lejátszottál 20 olyan csatát a Felderítő küldetésben, amelyekben a legjobb 12 játékos között voltál a csapatodban a szerzett alap XP alapján. Négy pályaspecifikus kérdőív is van, amelyeket az adott pályán megvívott nyolcadik csata után oldasz fel (melyekben szintén a legjobb 12 játékos között végeztél a csapatodban a szerzett alap XP alapján).

Az előző Felderítő küldetéshez képest megváltoztattuk és kibővítettük a megválaszolható kérdések körét. Ezekben nemcsak a véletlenszerű események és a dinamikus fedezékek megvalósításáról mondhatod el a véleményed az elérhető pályákon, hanem a funkciók játékmechanikájáról is, például a véletlenszerűségükről, az időzítésükről, a kiváltó okokról, a veszélyzónákat időben elhagyni nem tudó járművek büntetéséről és még sok minden másról.

Kövess Minket!



World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.

Közvetítések