Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik ez az ötlet, így kérdés ki él majd ezzel az „akcióval”.
Egy startup cég különös módon igyekszik belopni magát a leendőbeli fogyasztói szívébe. A Telly ugyanis ingyenes 55 colos 4K tévéket osztogat az Egyesült Államokban, azonban van egy feltételük. A koncepció lényege, hogy egy másodlagos képernyő egy részén folyamatosan reklámokat jelenítenek meg. Amíg ezt hajlandó valaki elfogadni és megosztani a vállalattal az adatokat, addig egy petákot nem kell fizetnie a készülékért.
A Telly arról is beszámolt, hogy a kisebb kijelzőn hírek, sporteredmények és egyéb hasznos információk is megjelennek, tehát nem csak non-stop reklámokat zúdítanak az érdeklődőkre, és fontos, hogy ezek nem szakítanak meg semmiféle műsort sem. A készülék saját kamerával, mikrofonnal, szenzorokkal és hangasszisztenssel rendelkezik, ami lehetővé teszi a videóhívásokat és a mozgásérzékelős fitneszalkalmazásokat is. Továbbá nem ragaszkodik a vállalat a saját platformjához, hiszen három HDMI-portja is van a terméknek, amelyhez más médiaeszközöket lehet csatlakoztatni ezáltal.
A készlet sem korlátlan, ez az akció ugyanis csak az első 500 000 tévére vonatkozik, amelyeket várhatóan nyáron szállítanak ki. A Telly egyelőre még nem ismertette a tévék teljes specifikációját, de a becslések szerint 1000 dollár körül mozog az értékük.
A stratégia nem meglepő a Telly vezetését tekintve. A cég első számú embere, Ilya Pozin társalapítója volt a Pluto TV-nek is, a Paramount ingyenesen nézhető szolgáltatásának. Úgy látja, hogy az ingyenes tévézés és ez a fajta reklámozási rendszer egyensúlyt teremt a két oldal között – Pozin szerint a nézők ugyanúgy profitálnak belőle, mint a vállalatok.
Ettől függetlenül azért az egy jó kérdés, hogy a hirdetésekkel megtámogatott modell vajon elnyeri-e az esetlegesen a magánéletükre érzékenyebb nézők tetszését, tehát olyanokét, akik inkább nem osztanának meg információkat. Emellett a TV-ből csak egyetlen méret és konfiguráció létezik, így máshol kell keresgélni, ha nagyobb vagy jobb minőségű képernyőt szeretne valaki. Így ez inkább azoknak a nézőknek szól, akik nem fizetnének egy tévéért, és nem probléma nekik az adatmegosztás, de mégis szeretnének otthonra egy jobb minőségű készüléket.