Van, aki már most játszhatónak tartja a CS2-t, de olyan is, aki szerint kukába való az egész. Ti mit gondoltok?
Nyáron valamikor már a CS2-t fogjuk nyüstölni, hacsak a Valve nem a saját időzónájában tervezi kiadni a játékot. Bár a bétaváltozat elérhetősége igen limitált és szinte csak profi játékosok próbálhatták ki a játékot egyelőre. Tehát nem tudni pontosan, mennyire is érdemes izgatottnak lenni miatta. De szerencsére a HLTV munkatársai az RMR-ek alatt megkérdezte a profikat, hogy mit gondolnak az új játékról, így talán kicsit mi is közelebb tudjuk hozni az élményt azon hatalmas többséghez, akiket nem engedett be a Valve a bétára.
xertion: „Nehéz megmondani, nyilván van bétám, de csak DM-et és MM-et játszottunk. A tickrate egy kicsit furcsa, a játék furcsának érződik, de az lehet csak azért van, mert Izraelből játszottam 60-as pinggel. Talán a kettő nem működik jól együtt. Szerintem a füst elég menő. Én bírom a változásokat, hogy világosabbak a pályák és a látvány sokkal kellemesebb a szemnek. Emiatt igen izgatott vagyok, ami azt illeti. Idővel meglátjuk, mennyire lesz jó, addig is várom, hogy játszhassunk a rendes játékkal jó szervereken.”
STYKO: „Rövid leszek. Amint kijött a CS2, meg kellett értsük, hogy mi egy CS:GO Majorön fogunk játszani. Én nem töltöttem túl sok időt a CS2-vel, talán egy MM-et, ha játszottam rajta. Ennyi, 40 perc összesen. Nem vagyok elég magabiztos vagy kompetens ahhoz, hogy bíráljam. Annyit tudok elmondani róla, hogy tetszenek a változások, szeretem az innovációt. Tetszik, hogy így időzítették, nem is lehetne ennél jobb. Na jó, lehetne jobb, kiadhatták volna tegnap is. Jönnek az új ötletek és játékok, jó látni a fejlődést.”
juanflatroo: „Kipróbáltam párszor és tetszett, tetszett! Nagyon tetszett, a játék sokkal simább volt, kevesebbet lagolt érzésem szerint. Ez még mindig nem a végleges változat, de szerintem elég jó lesz a frissített CS. [Van-e bármi, amit javítanál vagy változtatnál benne?] Általában a balkezes modellel játszom és csak a jobbkezes parancs van benne, szóval remélem kijavítják ezt, különben kénytelen leszek korán visszavonulni.”
Snappi: „Igen, játszottam vele egy kicsit, három vagy négy meccset, plusz egyszer az EPL showmeccsen. Az első gondolatom, hogy még mindig ráfér a munka, de ez várható volt, ez egy bétaváltozat. A lövöldözés kicsit furának tűnt, de gondolom ez idővel fejlesztve lesz. Nem igazán aggódom emiatt. Amikor 2012-ben vagy 2011-ben kijött a CS:GO, abszolút a kukába való volt vagy még annál is rosszabb. Szerintem a legtöbb dolgot javítani fogják, ahogyan a CS:GO-val is tették a visszajelzések után.
Szerintem az sok, hogy a teljes füstöt el lehet távolítani gránáttal. Erre az volt a visszajelzésem, hogy inkább úgy kellene működjön, mint a lőtt lyukak, csak nagyobb méretben. Akkor sokkal taktikusabban lehetne használni, gránátot dobva a füstbe rést üthetsz az AWP-sednek vagy átláthatsz és információt szerezhetsz. De a teljes füst eltűnése elvesz a taktikai lehetőségekből, mert szerintem a csapatok azt fogják csinálni, hogy kigránátozzák a füstöt és flasheket fognak dobálni, mert ezek is sokkal erősebbek lettek, mint a CS:GO-ban voltak.
Szóval adtam nekik egy kis visszajelzést, ezt szeretném, ha változna. Szerintem ez egy szórakoztató dolog lehet, hogy eltűnteted a füstöt, például megállíthatod vele a nindzsa defuse-t is. Van benne potenciál, de még alakítaniuk kell rajta. Remélem, hogy megfogadják a tanácsomat.”
Twistzz: „Csak a megjelenés estéjén játszottam vele, MM-eztünk rainnel és ropzzal. Az első benyomásom az volt, hogy elég simának tűnt még úgy is, hogy a Valve szervereit használtuk. A lövések betaláltak. Az új füst dinamika elég menő, felfrissült tőle a Counter-Strike. Nem vártam el, hogy valami olyan hatalmas dologgal álljanak elő, mint amilyet az emberek vártak, anélkül, hogy ne változzon meg a játék alapjaiban. A Valve nyilván meg fogja tartani a CS mechanikáit, az alapokat – a nap végén ettől lesz ez a legjobb FPS játék.
Miután láttam, hogy mit mondtak róla az emberek és én magam is játszottam vele, véleményem szerint kellene dolgozni még rajta. A mozgás kicsit bugos, van pár apróság, ami hiányzik, például nem tudod nézegetni a fegyveredet, a késanimációk bugosak. Sok parancs hiányzik, a Source 2 kicsit megváltoztatta azt, ahogyan működik a parancs rendszer. Nem minden 1 vagy 0, van, ami true vagy false, ami gyanítom ugyanaz lényegében. Szerintem a Valve az elmúlt években elég jó döntéseket hozott, észrevehető, hogy figyelnek. A fejlesztők figyelnek, néznek és próbálnak kiegyensúlyozni mindent.”
FalleN: „Játszottam egy kicsit, úgy éreztem, hogy jó a játék ahhoz képest, mint amikor a CS:GO megjelent és még mindig élt az 1.6 és a Source is. A játék borzalmas volt akkor. Szerintem elképesztő, hogy már az első verzióban, az első bétában játszható a játék. Én azt várom, hogy a Valve sok frissítést fog kiadni a következő hónapokban és a játék még jobb lesz. Nagyon izgatott vagyok miatta.
De ugyanakkor talán ez ad egy lehetőséget nekem arra, hogy abbahagyjam. Még mindig elég vegyesek az érzéseim emiatt, mert elég nagy elköteleződés lenne egy új játékra váltani. Még akkor is, ha a dolgok 85%-ban egyezni fognak. Összeségében ugyanaz a játék lesz, áthoznak szinte mindent a másik játékból. De lehet az adja meg a lökést, hogy valami mást csináljak. Még mindig gondolkozom rajta, hogy mi legyen. Meglátjuk, nincs rajtam nyomás.”
Liazz: „Elég átlagos, hogy őszinte legyek. Tetszik az ötlet, hogy a Valve csinál valamit és változtat a játékon kicsit. A füst menőnek tűnik. A füstök gránátozása új és valami más. Tudom, hogy az embereknek nem tetszik, de a molotovot is utálták, amikor bekerült. Örülök, hogy változnak a dolgok, de sokat kell még fejlődnie.”
D0cC: „Nem tetszik jelenleg, de hiszem, hogy jobb lesz, remélem. Még mindig bétában van, szóval nyilván sok a bug és nem néz ki annyira jól egyelőre, de jobb lesz szerintem.”
INS: „Az első benyomásom az, hogy közel sem áll készen még, ilyen értelemben hasonlít a CS:GO bétához. Sok munka kell még ennek. A füst meta sokat fog változni a csapatoknál, de ezt elég gyakran hangoztatjuk. Első ránézésre nem győzött meg igazán, de szerintem jobb lesz.”
Lobanjica: „Ez egy vacak játék. Három évet dolgoztak, hogy kiadjanak egy 200-ra tekert digitális élénkségű játékot tele bugokkal, ami rosszabb, mint a CS:GO. 10 évet mentünk vissza. Szép munka, Valve.”
Borítókép: Valve, HLTV