LoL: Átalakítások, fontos nerfek, élesedett a 13.11-es patch

LoL: Átalakítások, fontos nerfek, élesedett a 13.11-es patch

Megérkezett a régóta várt mini-rework is több változtatás mellett.

Hajnalban élesedett a 13.11-es patch a League of Legendsben, ami ugyan nem lett akkora méretű, mint a 13.10 volt, de ennek ellenére több fontos változás érkezett, mid-scope módosítások, buffok, nerfek, lássuk, mivel is készült nekünk a Riot Games.

Először is, megérkezett a Rell mini-rework, amire már nagyon nagy szüksége volt a hősnek. A Vasszűznek majdnem az összes képessége megváltozott. Egy mobilisabb, jóval sokoldalúbban használható karaktert szeretnének beemelni az alsó ösvényre. Emellett törekednek arra a fejlesztők, hogy akár a dzsungelben is bevethető legyen az alapból támogató champ, ezért kapott a Q, a W és az E bónusz sebzésszorzót a szörnyek ellen.

Rell változtatásai:

ALAPÉRTÉKEK

  • Támadási sebesség: 0,55 ⇒ 0,625
  • Támadási sebesség növekedési értéke: 0,02 ⇒ 0,015
  • Páncél növekedési értéke: 4,2 ⇒ 3
  • Varázsellenállás növekedési értéke: 2,05 ⇒ 1
  • Mozgási sebesség: 335 ⇒ 330

PASSZÍV – FORMABONTÁS

  • Passzív képesség időtartama: 4 másodperc ⇒ 5 másodperc
  • Páncél- és varázsellenállás-csökkentés: 10% ⇒ 2,5%
  • ÚJ – Jelző jelző hátán: a páncél- és varázsellenállás-csökkentés mostantól célpontonként legfeljebb 5 alkalommal halmozódik. Emellett Rell minden képessége egy passzív jelzőt helyez a célpontra.
  • Minimális páncél- és varázsellenállás-lopás: 5–12 (szinttől függően) ⇒ 1,25–2,5 (szinttől függően)
  • ÚJ – Halálbiztos mágnesek: Rell a passzív erősítés teljes időtartamára megtartja az ellenállásokat, akkor is, ha a célpont meghal
  • ELTÁVOLÍTVA – Ellovagolt: a passzív képesség mostantól nem okoz bónusz találati varázssebzést
  • ELTÁVOLÍTVA – Lovaglás: az új célpont eltalálása mostantól nem frissíti a passzív képesség időtartamát az összes célponton.
  • ELTÁVOLÍTVA – A naplementébe: a passzív képesség mostantól nem hat a minionokra

Q – MORZSOLÓ CSAPÁS

  • Kábító csapás: a Q mostantól 0,75 másodpercre elkábítja az összes eltalált célpontot
  • ELTÁVOLÍTVA – Kinek kell egyáltalán gyógyítás?: a Q mostantól nem gyógyítja Rellt és a szövetségeseit
  • Hatótáv: 685 egység Rell előtt, 150 Rell mögött ⇒ 520 Rell előtt, 220 Rell mögött
  • Töltési idő: 9/8/7/6/5 másodperc ⇒ 11/10,5/10/9,5/9 másodperc
  • Varázssebzés: 70/115/160/205/250 (+50% varázserő) ⇒ 60/95/130/165/200 (+50% varázserő)
  • Elsütési idő: 0,35 másodperc ⇒ 0,5 másodperc
  • ÚJ – Dzsungelharcos Rell?: 250% sebzést okoz a dzsungeltáboroknak
  • ÚJ – Suhintás és (remélhetőleg) találat: amikor Rell elsüti a Q képességét, 100 egységgel előrébb ugrik a suhintáshoz
  • ELTÁVOLÍTVA – Az összes sebzés: a régi Rellnél a Q az első találat után csökkentett sebzést okozott az ellenfeleknek, és a passzívot csak az első eltalált ellenfélre alkalmazta. Mostantól teljes sebzést okoz, és az összes eltalált ellenfélre alkalmazza a passzívot

W – FÉMMÁGIA: LESÚJTÁS

  • ÚJ – Gyalogos alak bónusz támadási sebessége: 15/20/25/30/35%
  • ÚJ – Gyalogos alak bónusz támadási hatótávja: 75 egységnyi támadási hatótávot biztosít
  • Gyalogos alak bónusz páncélja és varázsellenállása: 10% ⇒ 12%
  • Gyalogos alak mozgási sebessége: fixen 280-ra csökken ⇒ 15%-kal csökken (Megjegyzés: ez a korai játékban gyengítés lesz, a végjátékban pedig erősítés.)
  • ELTÁVOLÍTVA – Megállíthatatlan: Rell mozgási sebességének mostantól nincs felső határa a gyalogos alakjában
  • Varázssebzés: 70/105/140/175/210 (+60% varázserő) ⇒ 70/100/130/160/190 (+60% varázserő)
    Pajzs ereje: 35/60/85/110/135 (+a maximális életerő 12%-a) ⇒ 30/55/80/105/130 (+a maximális életerő 10%-a)
  • Csúszás maximális távolsága: 375 ⇒ 320
  • Területi sebzés hatósugara: 200 ⇒ 180
  • Ugrás hatótávolsága: 500 ⇒ 400
  • Fellökés időtartama: 1 másodperc ⇒ 0,75 másodperc
  • Csúszási sebesség: az ugrási sebesség 85%-a ⇒ az ugrási sebesség 100%-a
  • ÚJ – Rell tényleg dzsungelharcos: mostantól 250% sebzést okoz a dzsungeltáboroknak

W – FÉMMÁGIA: NYEREGBE!

  • ELTÁVOLÍTVA – Lovas alak bónusz mozgási sebessége: Rell mostantól nem kap bónusz passzív mozgási sebességet a lovas alakjában.
  • Kezdeti bónusz mozgási sebesség: 25/30/45/40/45% 3,5 másodpercig ⇒ 30%, ami 1 másodperc alatt rohamosan elenyészik

E – VONZÁS ÉS TASZÍTÁS

  • ÚJ – Passzív – Fürge lovas: Rell 5/8/11/14/17/20/24/28/32/36/40/45/50 mozgási sebességet kap a hátasán ülve az 1–13. szinten, amely harcban 50%-kal csökken.
  • ÚJ – Aktív – Vad roham: Rell és egy szövetségese rohamot indítanak, és növekvő, legfeljebb 15/17,5/20/22,5/25%-os mozgási sebességre tesznek szert 3 másodpercen át. A sebesség az ellenfelek és egymás felé haladva megkétszereződik, és 30/35/40/45/50%-os lesz. Emellett Rell következő támadása vagy Morzsoló csapása felrobban, és 25/35/45/55/65 (+40% varázserő) (+2/2,5/3/3,5/4% maximális életerővel arányos) sebzést okoz egy területen.

Jinx változtatásai:

Jinx volt az egyik uralkodó ADC a profi mezőnyben, így muszáj volt a Riot Gamesnek valamit kezdeni vele, végül úgy döntöttek, egy kis támadási sebesség-csökkentés helyre rakja a hőst. Ezzel egy korábbi buffot vesznek el tőle, amit még a 13.5-ös frissítés során kapott.

Alapértékek

  • Támadási sebesség növekedési értéke: 1,36 ⇒ 1

Aphelios változtatásai:

A másik lövész, aki rengeteg borsot tört az ellenfelek orra alá, az Aphelios volt. Éppen ezért csökkentették a sebzését, hogy kicsit könnyebb legyen ellene játszani.

PASSZÍV – A GYILKOS ÉS A LÁTNOK

  • Bónusz sebzés: 5/10/15/20/25/30 ⇒ 4,5/9/13,5/18/22,5/27

Aurelion Sol változtatásai

A változtatások óta visszatért a szurdokba az űrsárkány, amiben általában az ellenfeleknek nem volt sok köszönet. Az előző patch során ráadásul a mágusok kaptak némi varázssebzést, így kicsit vissza kellett nyesni Aurelion Sol erejéből, amit a Riot az E-képessége gyengítésével ér el.

E – SZINGULARITÁS

  • Manaköltség: 60/70/80/90/100 ⇒ 80/85/90/95/100
  • Varázssebzés időegységenként (0,25 másodperc): 2,5/3,75/5/6,25/7,5 (a varázserő 6,25%-a) ⇒ 2,5/3,75/5/6,25/7,5 (a varázserő 5%-a)

A kék és piros erősítések nem sokat változtak a megjelenés óta. Sajnos sok súrlódáshoz vezet mindig, hogy a dzsungeles a saját kárára adja oda ezeket a buffokat a lövésznek vagy a mágusnak. Éppen ezért bevezetik az erősítésmegosztást. Ezzel könnyebbé válik a csapatjáték és senki nem kerül ezért hátrányba.

  • ÚJ – Erősítő lidércfények: amikor egy dzsungeles megöli a Vörös Szederhátat vagy a Kék Gólemet, és a Sújtása maximális szinten van, megkapja a tábor erősítését, és emellett egy erősítő lidércfény is megjelenik a tábor helyén. A szövetségesek úgy vehetik fel, hogy a tábor kiirtása utáni 1 percben belépnek a lidércfény hatókörébe, mielőtt még eltűnne. Megjegyzés: nem kell Sújtást alkalmazni a táborra ahhoz, hogy megjelenjen az erősítő lidércfény, de a Sújtásnak maximális szinten KELL lennie.
  • De hát én nem vagyok dzsungeles: ha nem dzsungeles játékos öli meg a Vörös Szederhátat vagy a Kék Gólemet, DE a dzsungeles Sújtása maximális szinten van, ugyanúgy megjelenik egy erősítő lidércfény, amelyet csak a szövetséges dzsungeles fog látni. Ebben az esetben is csak 1 percig lesz elérhető.

A teljes frissítés pontos részleteit itt tudjátok elolvasni.

Kövess Minket!



Gamer szótár