Hihetetlen mennyire különbözik a látásmódja a többi rendezőétől.
Ha valami elmondható Christopher Nolanről, akkor az az, hogy a nagyszabású filmeket tényleg nagyban szereti elkészíteni. Nagy vászon, nagy ötletek, nagy díszletek – minél nagyobb, annál jobb. Az IMAX filmkészítés úttörőjeként Nolan az egyik leghangosabb rendező az iparágban, aki épp azért hangoztatja véleményét erről a technológiáról is oly sűrűn, mert meg akarja őrizni azt a varázslatot és erőt, amelyet egy mozilátogatás képes kiváltani, és a forgatások folyamatában kulcsfontosságú számára, hogy a történetben való elmerülés legyen az egyik elsődleges élménye a nézőknek.
Cillian Murphy, a főszereplő szerint Oppenheimer esetén sincs ez másképp.
„Szerintem ez egy igazán fantasztikus filmes élmény. És tudom, hogy ezt kellene mondanom, hiszen ez a stúdió szövege. De ezt tényleg a moziban kell látni, a lehető legnagyobb k*b*sz*tt vásznon. Vannak benne olyan pillanatok, amiktől az embereknek leesik az álluk.” – mondta az Empirenek adott nyilatkozatában.
De az Oppenheimer nem csak a vásznon látottak miatt nagyszabású. Ha a valódi élet oldaláról közelítjük meg, akkor nem is nagyon lehet lehet sokkal nagyobb és fontosabb dolog, mint a világ első atombombájának megalkotása, és ezáltal bolygó potenciális elpusztítása.
„Nézze, minden nagy blockbuster végső tétje a világ túlélése. És ez a sztori is erről szól. Nem ismerek olyan történetet, amelynek nagyobb tétje lenne, mint Oppenheimer története. Ez az igazság. Trükkös egy olyan szót használni, mint a szórakoztatás, amikor ennyire komoly dologról beszélünk, de persze a szórakoztatásnak a filmekben sokféle formája van. Ez egy olyan magával ragadó, lenyűgöző történet, amely nekünk adatott meg, hogy elmesélhessük.” – mondta Nolan az Empire-nek.
Nolan nem csak filmszerűen akarta elkápráztatni az embereket, hanem ezt a hatást szó szerint is el akarta érni, ezért az új-mexikói sivatagban, CGI használata nélkül forgatta le Oppenheimer bombájának a Trinity-kísérletét.
Christopher Nolan explains why he didn’t use CGI for the nuclear explosion in ‘OPPENHEIMER’.
— DiscussingFilm (@DiscussingFilm) June 6, 2023
“I find CGI rarely is able to grab you. It tends to feel safe. Even if it's impressive and beautiful, it's difficult to make you feel danger.”
(Source: https://t.co/Uc4N9sO6Kh) pic.twitter.com/J7ZVDgf0aT
„Sok robbanást csináltam már sok filmben. De van valami nagyon egyedi és különleges abban, amikor az éjszaka közepén a sivatagban vagyunk egy nagy stábbal, és tényleg csak hatalmas robbanásokat idézünk elő, és ezt megörökítjük. Nem lehetett nem visszagondolni arra a pillanatra, amikor már az utolsó stádiumban kísérleteztek ezzel, miközben a szívük mélyén tudták, hogy fennáll a lehetősége annak is, hogy lángba borítják a légkört. Elég elképesztő volt részt venni ebben a fajta feszültségben. Úgy gondolom, hogy a CGI ritkán képes megragadni az embert. Inkább biztonságosnak tűnik. Még ha lenyűgöző és gyönyörű is, nehéz valódi veszélyt éreztetni vele.”
Július 21-én pedig végre befut a mozikba is az Oppenheimer és remélhetőleg tényleg egy örök élménnyel gazdagodik majd az ember, ha nagyvásznon nézi meg.