A játékmódban a csaták 7v7 formátumban, X-es szintű járművekkel és a Normál csaták szabályai szerint zajlanak, illetve a háború köde is engedélyezve lesz.
Itt az ideje, hogy kipróbáld a Manővereket, a limitált ideig elérhető, nagy jutalmakkal kecsegtető kísérleti eseményt, amely új játékmechanikákkal érkezik a World of Tanksbe augusztus 14. és augusztus 28. között. A játékmódban a csaták 7v7 formátumban, X-es szintű járművekkel és a Normál csaták szabályai szerint zajlanak, illetve a háború köde is engedélyezve lesz. A Manőverek-kampányban a játékkliensen keresztül lehet részt venni, hasonló módon, mint a X. divíziójú Erődítmény-csatározásokban.
A Manőverek esemény csak klántagok részére érhető el, az értékes megszerezhető jutalmak miatt azonban érdemes csatlakozni egy csapathoz. A személyeshírnév- és klánhírnévpontokra vonatkozó értékelések mellett egy Személyeshírnév-bolt is elérhető lesz, ahol rengeteg értékes tárgyat szerezhetsz, például ritka járműveket és remek stílusokat.
A harc szabályai
- 7v7-csaták X-es szintű járművekkel
- Szabályok: Normál csata
- Háború köde: Bekapcsolva
- Harci tartalékok klánszinten (Ösztönzés, Tüzérségi csapás, Nagy kapacitású szállítás): Kikapcsolva
- Légiósok: Kikapcsolva
- A csata maximális időtartama: 10 perc
- A megnyert csatáért járó ipari nyersanyag alapmennyisége: 1000 (mint a X. divíziójú csatározásokban)
Pályakészlet
- Himmelsdorf
- Prokhorovka
- Ensk
- Lakeville
- Mines
- Murovanka
- Siegfried Line
- Cliff
- Sand River
- El Halluf
- Airfield
- Redshire
- Fisherman's Bay
- Live Oaks
- Highway
- Serene Coast
- Tundra
Klánok kezdési ideje
A Manőverek esemény a fent jelzett kezdési időben mindennap elérhető lesz, azonban a klánoknak is ki kell választaniuk egy saját, 2 órás kezdési időt ezen belül. Személyeshírnév- és klánhírnévpontokat csak a klán kezdési idejét követően lehet szerezni, és csak az ezen időszak során megnyert csaták számítanak bele a klán előrehaladásába.
A Manőverek eseményen a jó eredményekhez nem szükséges sok időt áldozni a játékra – ha jól teljesítesz a klánod kezdési ideje során, akkor könnyedén feljebb kerülhetsz a ranglistán. A klánod kezdési idején kívül is részt vehetsz csatákban, ha gyakorolni szeretnél (azonban ezekért a csatákért nem fogsz kapni hírnévpontokat, és így a klánod előrehaladásához se járulsz hozzá). A klánok kezdési idejét a klánvezetőségek mindennap módosítani tudják.
Az esemény mechanikái
A Manőverek eseményen a győzelmek hatalmas jelentőséggel bírnak. A győztes csapat kapja meg szinte az összes zsákmányt. Továbbá a csapatok által megnyert csaták hozzájárulnak a klánok előrehaladásához. Egy bizony számú győzelem után a klánok a következő szakaszba léphetnek át, ahol minden egyes lejátszott csata több személyes- és klánhírnévpontot eredményez. Összességében 95 szakasz érhető el az esemény előrehaladásában: minél magasabb szakaszban van a klán, annál magasabb lesz a megszerezhető hírnévpontok száma.
Az elvesztett és döntetlen csaták nem járnak pontveszteséggel a szakasz-előrehaladásban. A vesztes csapat játékosai csak azon csaták alapján kapnak személyeshírnév-pontokat, amelyekben csapatuk legalább két ellenséges járművet megsemmisített.
Azonban itt jön a csavar: Ha a klánod egy csapata elveszít egy csatát, akkor az adott csatában az oldaladon részt vevő járművek szolgálaton kívüli állapotba kerülnek. Ezek a járművek továbbra is részt vehetnek a Manőverek esemény csatáiban, azonban korlátozások lépnek érvénybe rájuk.
- A szolgálaton kívüli járművekkel nem lehet személyeshírnév-pontokat szerezni.
- A szolgálaton kívüli járművek nem járulnak hozzá a klánhírnévpontokhoz (ha például egy csapatban a 7 tankból 2 jármű rendelkezik ezzel a státusszal, akkor csak 5 jármű után fog járni klánhírnévpont).
- Ha akár egyetlen jármű is szolgálaton kívül van a győztes csapatban, akkor a klán nem fog pontot kapni a szakasz-előrehaladásához az adott csatából.
A szolgálaton kívüli státusz azokra a győztes oldalon lévő járművekre is érvényes, amelyek egy Manőverek-csatában semmisültek meg.
Ha egy játékos a Manőverek esemény során csatlakozik egy klánhoz, akkor az adott játékos összes járműve szolgálaton kívüli állapotban lesz, amíg a klánja vissza nem állítja a klán-előrehaladást (lásd alább).
Hogyan lehet elérni a magasabb szintű szakaszokat, ha a legtöbb klán már az elején ki fog fogyni a szolgálatban lévő X-es szintű járművekből? Szerencsére a klántisztek vissza tudják állítani a klán előrehaladását. Egyetlen kattintással visszaállítható a klán eseménybeli előrehaladása az 1. szakaszra, ami egyben eltávolítja a szolgálaton kívüli státuszt is az összes járműről, és így visszaállítja őket a szolgálatba. Bármennyiszer visszaállítható az előrehaladás.
Miután a visszaállítás megtörtént, a klán egy bizonyos mennyiségű alkatrészt is kapni fog. Ezt a nyersanyagot a klántisztek használhatják fel, hogy az általuk fontosnak gondolt járműveket vissza tudják állítani a szolgálatba. Így minden visszaállítás után a klánod nagyobb eséllyel érheti el a magasabb szintű szakaszokat, és szerezhet nagyobb hírnévpontszorzókat. Figyelem: A klán tulajdonában lévő alkatrészek a visszaállítást követően el fognak tűnni, így az alkatrészeket nem tudod felhalmozni a körök között.
Nagy előnyt jelenthet a Manőverek eseményen, ha sokan vagytok a klánban, és ha több X-es szintű járművel is rendelkeztek, azonban a tankjaitok taktikus felhasználása még fontosabb lehet, mivel így sokkal több lehetőségetek lesz a csatatéren. Az előrehaladást akár sűrűn is visszaállíthatjátok, így mindig a kedvenc járműveitekkel játszhattok, vagy hosszú körökre is tervezhettek, hogy minél magasabb szintű szakaszokra jussatok el, és így még több személyes- és klánhírnévpontot szerezzetek.
Jutalmak
A Manőverek eseményt követően minden résztvevőt értékes jutalmak várnak majd. Személyeshírnév-pontra és klánhírnévpontra vonatkozó értékelés is lesz – az előbbi határozza majd meg, hogy mennyi kötvényben fogsz részesülni, az utóbbiban pedig a klánod helyezése alapján dől majd el, hogy mennyi aranyat fogtok kapni a klánkincstárba, illetve hogy mekkora kötvényszorzót szerezhetnek a klántagok.
A Manőverek esemény elérhető lesz a 3. nyílt teszt során. Próbáld ki az esemény mechanikáit!