Egy sor feltételnek kell teljesülnie, hogy az Ubisoft lenyomja a törlés gombot.
Pár nappal ezelőtt röppent fel a hír, hogy az Ubisoft törölheti felhasználóik fiókjait, ha azok inaktívak. Mindez még akkor is előfordulhat, ha vannak rajta olyan játékotok, amiért fizettetek. Ezt az is alátámasztotta, hogy a kiadó által küldött e-mailben pontosan az szerepel, ha a felhasználó 30 napon belül nem lép be, akkor a fiók megy a levesbe. Az egész olyan szürreális volt első blikkre, hogy sokan azt hitték, hogy ez egy scam. Pedig ez a valóság, az Ubi megerősítette, hogy a leveleket ők küldték, viszont nem olyan fekete-fehér a történet, mint azt elsőre hitte a fél internet.
Több oldal is megkereste a kiadót, hogy adjanak magyarázatot arra, hogy mi is történik éppen. Ebből kiderült, hogy a cég már évek óta töröl teljesen inaktív fiókokat. Elmondásuk alapján mindezen lépésekre azért van szükség, mert az EU GDPR előírásai megkövetelik. Viszont a Delete gomb nem minden esetben csap le. Erre megvannak a cég direktívái, amit az ilyen esetekben figyelembe vesznek:
- Az utolsó UPlay alkalmázásból indított játék óta eltelt idő
- Azok a fiókok, ahova a felhasználók pénzért vettek játékokat, nem törölhetőek
- Az utolsó UPlay bejelentkezés óta eltelt idő
- Ebben a pillanatban csak olyan fiókokat törölnek, amire már négy éve nem léptek be
- Ha a fiókon van aktív feliratkozás, akkor szintén nem törölhető
Azért így már nagyon más a fekvése a sztorinak. A fenti kritériumoknak azért nem olyan könnyű megfelelni. Szóval annyira nem kell attól tartani, hogy egyszer csak jön a kalapács és volt-nincs felhasználói fiók. Ha pedig a fenti dolgok miatt úgy érzitek, hogy van félnivalótok, akkor indítsatok el valamilyen játékot és a következő négy évre biztonságban lesztek.