Atlas Fallen teszt: Nem egészen ezt ígérték az előzetesek

Atlas Fallen teszt: Nem egészen ezt ígérték az előzetesek

Alighanem én már kezdek öregedni 36 esztendősként, de egyre kevésbé tudom értékelni az x+1. variációt ebben műfajban, ami ráadásul számomra semmi extrát nem tartogatott a kaland során.

Ez a cím alapvetően egy félig nyitott világú, rejtélyekkel teli alkotás, amely alapvetően eléggé nagy hatással volt rám már az első előzetesek alkalmával is. Miután azonban belevetettem magamat elég hamar pofán csapott a valóság, mert egyrészt közel sem úgy néz ki, mint az előzetesekben, másrészt ez számomra egy roppant egyszerű hack 'n slash játék. De tényleg furcsa volt ezzel szembesülni, hogy igazán olyan nagyon sok skill nem is kell hozzá normal fokozaton, egyszerűen csak kitérek a támadások elől, ha kell és mellette püfölöm az egér gombját a "kombókhoz". Utóbbi annak függvényében erősödik, hogyha minél több ütést viszünk be az ellenfélnek, de akkor is komolyabb támadásokra van lehetőségünk, ha elszenvedünk némi sérülést.

Ezeket olvastad már?

Alapvetően három nehézségi fokozat van a játékban: könnyű, normál és nehéz. Nos, normálon nem tartogat olyan nagyon sok kihívást, így a repetitív harcok mellett lehet figyelni legalább a történetre, bár attól sem dob majd az ember egy hátast. Talán a legjobb dolog az egészben, hogy van benne co-op mód, így akár ketten is neki lehet vágni a kalandnak, egy jó társaság pedig mindenféle élethelyzetben meg tudja szépíteni a játékkal eltöltött órákat is.

Mi egy teljesen átlagos főszereplőt irányíthatunk – az elején egyébként egy egész korrekt kis karakterszerkesztővel alkothatjuk meg kalandorunkat –, aki persze, mint kiderül mégsem annyira átlagos, hiszen egyszer csak rábukkanunk egy különleges kesztyűre, amely hihetetlen hatalommal képes felruházni minket. Egyben rájövünk, hogy entitás is a kesztyű rabja, akivel időközben szép fokozatosan megismerkedünk és nekiindulunk, hogy kiderítsünk mi a helyzet vele, valamint a kiszabadítását is fontolóra vesszük. A harcok során leginkább ezt a kiegészítőnket fogjuk használni, de a jó hír az, hogy legalább többféleképpen lehet majd fejleszteni és egyszerre két fegyver is nálunk lehet majd – egy elsődleges és egy másodlagos. Utunk során belebotlunk majd egy csomó szörnybe, szánkázhatunk majd a homokon, a küzdelmek során 'légi csatákat is megvívhatunk' (ez annyit tesz, hogy a levegőben ugrálva kombózunk), és a fő sztorin kívül mellék küldetések is akadnak.

A játékban két fontos fülünk lesz a karaktermenüben a térképen kívül: az Armour és a Gauntlet. Előbbinél láthatjuk, hogy milyen felszerelésünk van, és alapvetően itt az egyes értékeket is elénk tár a program, úgy mint a Recovery (gyakorlatilag ez a regen), Offence (sebzés), Defense (védelem), Fortune (szerencse) vagy a Shatter. A páncél – melyet fejleszteni és módosítani is lehet – befolyásolja és javíthatja a játékos fő statisztikáit. Ezután lehetőség van beszerezni további stat bónuszokat, illetve feloldhatóak egyedi páncél tulajdonság is.

A játék talán igazi különlegességei az egyedi esszenciakövek (Essence Stones), melyekből több száz van elszórva a térképen. Ezek kulcsfontosságúak a harcok során, mivel passzív vagy aktív képességeket kínálnak. Az esszenciaköveket különböző módszerekkel lehet megszerezni, beleértve a fúziós rendszert, a lidércek legyőzését vagy az árust. A játékban 5 féle típusuk létezik:

  • Damage (Sebzés)
  • Tricks (Trükkök)
  • Momentum
  • Healing (Gyógyítás)
  • Survivability (Túlélőképesség)

Az esszenciakövek és a Momentum rendszer az Atlas Fallenben szorosan kapcsolódnak egymáshoz. A harcok során érdemes egyre több Momentumot gyűjteni és így erősebb támadásokra és képességekre teszünk szert. Ezért lesz elengedhetetlen kitapasztalni, hogy milyen köveket érdemes használni, na meg persze nem árt az sem, ha előtte a stratégiánkat és a stílusunkat is kialakítjuk hozzá.

Szóval egy szó mint száz, van benne érdekesség, és én szeretem a sztoriközpontú játékokat, de kicsit olyan érzésem volt, mintha egy Forspoken 2.0-át kaptam volna az Atlas Fallen képében. Egy próbát érdemes lehet vele tenni, főleg, ha valaki szereti ezt a zsánert, de azért egy Hogwarts Legacy, Kena: Bridge of Spirits vagy Immortals Fenyx Rising azért jobb szórakozást nyújt. Nekem mindenképpen, sőt, én szigorú leszek most, mert 2023-ban egy ilyen játék nálam a címhez hasonlóan 'elesett', de maradjunk csak az elhasaltnál.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések