Egy kicsit mindig felvillan az a bizonyos piros lámpa, ha már előre mentegetőznek a szervezők.
Hat nap és itt van a 2023-as Gamescom, a világ talán legnagyobb gaming expója, ahol számtalan új bejelentésre számíthatunk. A legnagyobb stúdiók és kiadók teszik tiszteletüket és mutatják be, hogy milyen projekten dolgoznak és az hol tart. Ilyenkor várhatunk olyan játékokra, amelyeket már ismerünk ugyan, de most még több részlet derül ki és olyan meglepetésekre is, amelyekről most hallunk először. Mindkettő nagyon izgalmas, de Geoff Keighley szerint – aki az Opening Night Live házigazdája – a műsor kevésbé fog az új projektek bejelentésére koncentrálni, ehelyett a következő 12 hónapra tervezett, bejelentett játékokról szóló frissítésekre számíthatnak a nézők.
„Ez egy izgalmas műsor lesz, melyben számos bejelentett, hamarosan megjelenő játékra, például az Alan Wake 2-re és a Black Myth Wukongra vetünk új pillantást. Az idei ONL kevésbé szól a vadonatúj projektek bejelentéséről, és inkább arról, hogy a rajongók frissítéseket kapjanak a következő évben megjelenő legnagyobb játékokról” – nyilatkozta.
Ezeket olvastad már?
Öröm az ürömben, hogy ezzel két játékot már megerősített (Alan Wake 2-re és a Black Myth Wukong), és van sok olyan másik program, amelyről szívesen látnánk, hogy mennyi előrelépés történt az utolsó bejelentkezés óta. Ilyen például a Ubisoft oldaláról a Skull and Bones, a Prince of Persia: The Last Crown vagy éppen bármelyik Assassin's Creed-játék. De említhetnénk a Microsoft kötelékébe tartozó Forza Motorsportot vagy a Fable-t is. Viszont ez a nyilatkozat azt is sugallja, hogy kedden ne nagyon várjunk a GTA 6-ra, a Half-Life 3-ra, esetleg a PS5-ös Bloodborne-ra. A tavalyi show valamivel több mint két órán át tartott, és több mint 35 játékot mutatott be, legalább ennyire idén is számítunk.
Ezen túl Keighley beszélt magáról az Opening Night Live-ról is, mint műsorról. Szerinte az ONL egyedi kihívásokat jelent a többi éves rendezvényéhez, a The Game Awards-hoz és a Summer Game Festhez képest, nemcsak az európai helyszín miatt, hanem a Gamescomon kiállító partnerekhez való kötődés miatt is.
„Először is, ott vannak a logisztikai kihívások a Los Angeles-i csapatunk számára, hogy egy nagyszabású show-t készítsen a németországi Kölnben. Szerencsére a Gamescom és a Kolnemesse nagyszerű partnerek. A másik kihívás - de egyben lehetőség is -, hogy ez a kiállítás közvetlenül kötődik a Gamescomon kiállító partnerekhez és játékokhoz. Mindig próbáljuk megtalálni a módját annak, hogy szinergiát teremtsünk a kiállításon és az ONL-en belül zajló események között” – mondta, majd hozzátette: „A Gamescom közösségi érzése annyira egyedülálló és erőteljes - tényleg nincs semmi más ehhez fogható a világon. Még mielőtt részt vettem volna az ONL-ben, szerettem eljönni a Gamescomra, mert annyira a játékosokra és a közösségre összpontosít.”