Nem közvetlen támogatják a gamblinget a Robloxnál, de nem is tesznek azért, hogy a gyerekeket megvédjék ezektől a veszélyektől.
Az egyik amerikai kerületi bíróságon jelent meg Rachel Colvin és Danielle Sass, hogy közösen benyújtsanak egy panaszt, ugyanis a gyerekeik jelentős mennyiségű Robloxon belüli pénzt költöttek el egy harmadik féltől származó szerencsejátékos weboldalon. A vád szerint a Roblox pontosan tud arról, hogy gambling körökben profitot termelnek illegálisan a milliárdnyi Robuxból, ami átfolyik a játékosok számláin. Természetesen nem kellett sokat várni a világ egyik legnépszerűbb videójátékának válaszára az ügyben.
Ezeket olvastad már?
Mit állít a Roblox?
Naponta több mint 60 millióan csatlakoznak fel a világhálóra, hogy elmerüljenek a többjátékos kalandban. Ennek az elképesztő tömegnek a jelentős része tartozik a fiatalok közé, akik virtuális univerzumban egyedi dolgokat alkotnak és próbálnak ki, miközben társas interakcióban vannak az ugyanebben a világban található barátokkal és ismeretlenekkel. A Robux a Roblox saját fizetőeszköze, amelyből rengeteg mindent lehet vásárolni a játékon belül, de a játékon kívül is. 1 Robux nagyjából 0,0125 dollárt ér, vagyis jelentős mennyiséget kell felhalmozni, ha valaki pénzt szeretne keresni vele. A félillegális szerencsejátékra szakosodott oldalak közül több is elfogadja fizetőeszközként a Robuxot, amit utána egy tetemes átváltási költség fejében dollárrá konvertál. Itt kerülnek képbe a gyerekek, ugyanis a robuxos pénztárcához ők is hozzáférnek, vagyis nem akadályozza meg senki őket, hogy gamblingezni kezdjenek.
„Ezek harmadik féltől származó oldalak, így jogilag semmilyen módon nem köthetőek a Robloxhoz. Ezek a szereplők a Roblox szellemi tulajdonát és márkanevét használják, hogy üzemeltessék ezeket az oldalakat, amelyek megsértik a mi alapelveinket” - közölte a Roblox.
A vállalat kijelentette, hogy mindent megtesz azért, hogy segítsen az ilyen site-ok felszámolásában, de egyelőre úgy tűnik, hogy szélmalomharcot vívnak. A szülők a magyarázat ellenére folytatják a küzdelmet azért, hogy jogi úton megállapítsák a Roblox felelősségét. A játék kiadójának azzal is meg kell küzdenie, hogy a közösségi médiában folyamatosan reklámozzák ezeket az illegális (vagy szürke zónás) platformokat, ahol Robuxért cserében lehet virtuálisan kaszinózni. A Robloxnak és a szülőknek közösen kell dolgozniuk azon, hogy a gyermekek védve legyenek minden olyan veszélytől, amelyik lesben áll az interneten. Ez nem egyszerű feladat, de megfelelő odafigyeléssel és kommunikációval jelentősen csökkenthető az esélye annak, hogy valaki már 18 éves kora alatt aktívan bekapcsolódik például a szerencsejátékok világába.