Brit bombák és francia száguldozók: Kerekes járművek összehasonlítása

Brit bombák és francia száguldozók: Kerekes járművek összehasonlítása

Ne maradj ki a tesztelésből, vedd szemügyre a hamarosan bevezetésre kerülő X-es szintű Concept No. 5 harckocsit, és tudd meg, hogy miként használhatod fel a járművet a World of Tanksben.

Mivel ez a játék második, kerekes járműveket tartalmazó ága, így a brit csúcsmodellt a francia Panhard EBR 105-höz fogjuk hasonlítani.

Egy közepes tankkal szeretnél vadászatra indulni, vagy inkább lopakodva cserkésznéd be az ellenséget?

  • Brit kerekes közepes tankok: A brit fejlesztési fa új ága 6 járművet tartalmaz. Ezeket az agilis járműveket nem egy könnyű dolog megállítani, azonban a kiváló lövegük még a kerekeiknél is fontosabb szerepet játszanak a csatákban. A francia megfelelőikhez képest nagyobb mérettel rendelkeznek, illetve a sebességük is alacsonyabb. A különböző járműmódok helyett egy új mechanikával szereltük fel ezeket a tankokat: képesek egy helyben megfordulni, ami könnyebb irányítást tesz lehetővé. A harckocsik a csatatéren rövid idő alatt képesek tűztámogatást nyújtani; és a magas fajlagos teljesítményüknek, jó pontosságuknak, nagy látótávolságuknak, illetve a jó lövésenkénti sebzésüknek köszönhetően hatékonyan elő tudják segíteni a szövetségesek előrenyomulását.
  • Francia kerekes könnyű tankok: A francia kerekes könnyű tankokat az 1.4-es frissítés keretében mutattuk be 2019 februárjában, a játékosok körében a sebességük és a mozgékonyságuk miatt örvendenek nagy népszerűségnek. A fürge és egyben agilis felderítő szerepét töltik be a csatatéren: bármely irányból meglephetik az ellenséget, majd pillanatok alatt visszavonulhatnak. A fő céljuk, hogy információt gyűjtsenek a csapatuknak, kitérjenek a lövések elől és kicselezzék az ellenséges parancsnokokat.

Concept No. 5 VS Panhard EBR 105

Most hogy ismerjük már a harckocsikat, rátérhetünk a lényegre: meglehet, hogy a brit harckocsik más járműtípushoz tartoznak, azonban a francia tankokkal való összehasonlításukat egyszerűen nem kerülhetjük el: muszáj választ adnunk néhány fontos kérdésre. Megnéztük mindkét fejlesztési fa csúcsmodelljét, szembeállítottuk őket, majd kielemeztük az erősségeiket és gyengeségeiket. Összeségében elmondható, hogy nagyban különböznek ezek a járművek, amit a következő kategóriák szerinti összehasonlításunkkal szeretnénk bizonyítani.

Gyorsulási verseny

Az első dolog, ami az emberek eszébe jut, amikor a kerekes járművekről van szó: a sebesség. A Panhard EBR 105 70 km/h-s standard végsebességgel, 42,35 le/t-s fajlagos teljesítménnyel és egy 720 lóerős motorral rendelkezik, illetve a mozgékonysága is figyelemre méltó. A Concept No. 5 65 km/h-s végsebességgel, 25,2 le/t-s fajlagos teljesítménnyel és egy 580 lóerős motorral lép a csatatérre.

A gyors kezdés nem jellemző a legtöbb közepes tankra, és ez alól a brit kerekes közepes tankok se képeznek kivételt. Ne feledd, hogy a Panhard rendelkezik gyors és cirkáló móddal is, amely a brit kerekes járműveknél nem található meg.

Végsebesség terepen

A jó gyorsulási képesség igen hasznos lehet a csaták során, de melyik járgány képes a leggyorsabban átkelni egy trükkös, különböző terepviszonyokkal rendelkező csatatéren?

A brit újonc igyekezett lépést tartani, azonban az EBR 105 a gyors járműmódjának köszönhetően lehagyja a versenytársát. A Panhard 42.35 le/t-s teljesítmény-súly aránnyal, míg a Concept 25,2 le/t-s értékkel rendelkezik.

„Lánctalpat” érő sebzés

A többi tankhoz hasonlóan a kerekes járműveknek is sérülhetnek a felfüggesztéseik, ami alacsonyabb sebességet és ingatag gumiabroncsokat eredményezhet. Teszteltük mindkét alanyunkat, és megnéztük, hogy melyik harckocsi képes mozgásban maradni 1-2 lapos gumival.

A nyolckerekű francia könnyű harckocsi egy kicsit gyorsabban képes haladni, mint hatkerekű brit társa. Három próba után egyértelműen láthatjuk, hogy a könnyű harckocsik a könnyebb páncélzatuknak és más, az osztályukhoz igazított tulajdonságaiknak köszönhetően még a nehezebb körülmények között is mozgásképesek maradnak. Érdemes kiemelni, hogy a Panhard 19,25 mp-es javítási idő után képes ismét „rendes kerékvágásba” zökkenni, míg a Conceptnek ez 25,06 mp-ig tart.

360°-os fordulás

A szűk kanyarokban való manőverezés vagy a szűk átjárókon való közlekedés a kerekes járművek jól ismert gyenge pontja, mivel eddig nem voltak képesek helyben kanyarodni, mint a lánctalpas társaik. A britek azonban egy vadonatúj kerekes felfüggesztési mechanikát hoztak el a játékba.

A Concept előnyben van ebben a helyzetben, mivel gond nélkül veszi az akadályokat a városi térképek sikátoraiban és szűk utcáin, és a nehéz helyzetekben is gyorsan vissza tud vonulni. A jármű 180 fokban való megfordításához a francia könnyű tankoknak egy nehézkes többpontos fordulást kell végrehajtaniuk, vagy nagy ívben kell kanyarodniuk.

Összegzés

A tesztek alapján elmondhatjuk, hogy a francia könnyű tankok a sebességre és a mobilitásra specializálódtak. Az új brit közepes harckocsik azonban szilárd lábakon – vagy mondhatni inkább kerekeken – állnak a tűzerő és a kanyarodás tekintetében (köszönhetően a kerekes felfüggesztési mechanikának). A két járműág közül nehéz feladat választani, mivel nem elég csupán a harckocsik kerekeinek a teljesítményét figyelembe venni.

Kövess Minket!



Gamer szótár


World of Tanks - Ismerd meg a WZ-111 5A tankágát

Használd ki a normál járművekre szóló kedvezményeket, a küldetéseket és a különleges ajánlatokat, hogy meghódítsd a kiegyensúlyozott WZ-111 model 5A vezető kínai nehéztank-ágat.

Közvetítések