Veszélyben az új Dragon Age?

Veszélyben az új Dragon Age?

Nagyon sok ember találhatja magát az utcán, ami a jövőbeli projektekre is rányomhatja a bélyegét.

A Dragon Age és Mass Effect mögött állós túdió, a BioWare bejelentette, hogy körülbelül  50 ember elbocsátását tervezi. Gary McKay, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a csapatok átszervezésére azért van szükség, mert az Electronic Arts tulajdonában levő vállalat újragondolja a fejlesztéshez való hozzáállását.

„Annak érdekében, hogy megfelelhessünk a közelgő projektjeink igényeinek, továbbra is a legmagasabb minőségi színvonalhoz tartsuk magunkat, és biztosítsuk, hogy a BioWare továbbra is virágozhasson egy gyorsan fejlődő iparágban, egy agilisabb és koncentráltabb stúdió felé kell elmozdulnunk. Ez lehetővé teszi a fejlesztőink számára, hogy gyorsan iteráljanak, több kreativitást szabadítsanak fel, és még a fejlesztés felfutása előtt világos elképzelést alakítsanak ki arról, hogy mit építünk. Hosszas mérlegelés és gondos tervezés után egy olyan hosszú távú jövőképet építettünk fel, amely megőrzi a stúdió egészségét, és jobban lehetővé teszi számunkra, hogy azt tegyük, amihez a legjobban értünk: kivételes, történetvezérelt egyjátékos élményeket hozzunk létre, tele hatalmas világokkal és gazdag karakterekkel. Ez a jövőkép egyensúlyt teremt a stúdió jelenlegi igényei között - nevezetesen, hogy biztosítsuk a Dragon Age: Dreadwolf egy kiemelkedő játék legyen és a franchise-aink a jövőben is sikeresek lehessenek” – mondta.

Ezeket olvastad már?

Természetesen egy ekkora átszervezés a teljes stúdió életét felborítja, így ilyenkor mindig csak bizakodni tudunk abban, hogy ez nem megy a játékok rovására. Az elbocsátott dolgozóknak pedig még nehezebb, éppen ezért a hogy a vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy a kellő empátiával, tisztelettel és világos kommunikációval kezelje a kialakult helyzetet. McKay azt is elárulta, hogy azért lép most a BioWare, hogy a lehető legtöbb belső lehetőséget biztosítson az érintett kollégáknak. Ugyanis ezek a változások egybeesnek más stúdiók átszervezésével, ezért az EA többi leányvállalatában jelenleg számos pozíció áll rendelkezésre.

Ezt már néhány hónapja is láthattuk, amikor júniusban kiderült, hogy több alkalmazott a Star Wars: The Old Republic új fejlesztőstúdiójába kerül át. Ugyanis az MMORPG-t a Broadsword Online Gameshez helyezték át, amely az Ultima Online és a Dark Age of Camelot online fejlesztését és üzemeltetését is irányítja.

„Ha kíváncsiak vagytok, hogy mindez milyen hatással lesz a Dragon Age: Dreadwolf fejlesztésére, hadd tisztázzam, hogy a játék iránti elkötelezettségünk soha nem ingott meg. Elkötelezettségünk továbbra is töretlen, és mindannyian azon dolgozunk, hogy ez a játék méltó legyen a Dragon Age névhez. Bízunk benne, hogy lesz elég időnk ahhoz, hogy a Dreadwolf elérje a benne rejlő teljes potenciált. A Mike Gamble által vezetett veterán alapcsapat folytatja a következő Mass Effect előkészítő munkálatait. A minőség iránti elkötelezettségünk továbbra is az egyik legfontosabb értékünk marad” – fogalmazott.

Tavaly októberben azt is elárulta, hogy a Dragon Age: Dreadwolf elérte az alfa státuszt, és játszható az elejétől a végéig. Ebből már kaptunk is ízelítőt, amikor februárban kiszivárgott a játékmenet néhány részlete az internetre.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések