Egy kis plusz infó sosem árt.
50 óra játék után biztonsággal ki tudom jelenteni, hogy a Baldur's Gate 3 egy mestermű. Klasszikus asztali szerepjáték rajongóként imádom ahogy csörögnek a húsz oldalú kockák, hogy a játékban hozott döntéseknek súlya és következménye van, hogy állandóan random és a legtöbbször vicces dolgokba botlok és a sort még nagyon sokáig folytathatnám. Persze azért nem tökéletes, megvannak a maga hibái. Kezdésnek ott vannak a teljesen agyhalott idézett szörnyetegek, akik ha beakadnak egy kanyarba, akkor sokszor úgy döntenek, hogy "akkor én most nem keresek másik utat, hanem itt maradok, örökre!". Amikor teljesen indokolatlanul bebugolnak küldetések, mert nem abban a sorrendben csináltam meg azokat, ahogy azt a fejlesztők gondolták. Illetve a játék elviselne egy kicsit részletesebb tutorial funkciót is. A BG3 bonyolult. Nem kicsit, nagyon. Ugyan az alapokara megtanít minket, de a finomabb részletek azért bőven kimaradnak. Ebben a cikkben olyan dolgokat veszünk sorra, amiket már bánok, hogy nem így használtam a játék eleje óta. Nagyon sok fejfájástól kíméltem volna meg magam.
Combat Log
Sokszor fordul elő, hogy csatában vagy egyszerűen csak kalandozás közben a játék dob helyettünk egy próbát. Ezek lehetnek mentő dobások amikor mondjuk megmérgeznek minket, de egy barlangban arra is dobhatunk, hogy megtaláljuk a csapdákat vagy a titkos ajtót. Ilyenkor a képernyőn annyi jelenik meg, hogy sikerült vagy sem. Viszont a toolbar fölött jobbra ott van a log. Ha arra rámentek és a kurzort ráviszitek a próbára, akkor azt is ki lehet nézni, hogy hányas volt a célszám.
Guidance
Shadowheart nem a legjobb karakter a játékban, de van egy képessége, ami miatt majdnem kötelező. A Guidance minden dobásunkhoz ad egy D4 kockát, amit automatikusan hozzáad az értékhez. Ez a képesség cantrip, azaz erőforrás és spell slot nélkül el lehet tolni. Szóval, amikor feljön egy próba, akkor rakjátok hozzá mindig, semmibe sem kerül. Ne legyetek olyanok mint én, aki azt hitte, hogy ez egy LvL 1 spell.
A végtelen hátizsákok világa
Amikor megyünk körbe a térképeken számtalan dologba ütközünk, amit ki lehet lootolni. De a tárolók nem kötött dolgok, szinte mindent magunkkal lehet vinni. Csak meg kell nyomni rajta jobb gombot, Pick up és már ott is figyel az inventoryban. A különböző hátizsákok meg szütyők segítségével megkönnyíthetitek az életeteket. Egybe mehetnek a tekercsek, egybe a különleges nyílvesszők és a persze a potikat meg az elixíreket is érdemes külön pakolni.
Toolbar unlock
Azt minden bizonnyal megtaláltátok, hogy az eszköztárunkhoz lehet plusz sort adni vagy el is lehet azt venni. Viszont a kis lakatról ugyanott fogalmam sem volt eleinte, hogy mit csinál. Nos annak a segítségével minden képességet oda lehet pakolni, ahova akarjátok. Ez vonatkozik a tárgyakra is. Sőt akár a zsákokat is ki lehet pattintani és egy-egy csatában és onnan is ki lehet húzni bármit.
Melyik próbát válasszam?
A különböző képességpróbák a játékban meghatározzák, hogy egy-egy küldetést hogyan is tudunk befejezni. Ha szintén olyanok vagytok mint én, akkor arra lehet emlékeztek, hogy melyik karakternek magas mondjuk az intelligencia értéke, de az tuti nem jut eszetekbe, hogy mi kell Perception vagy Deception dobáshoz. Viszont, ha a párbeszédben a szóra viszitek az egeret, akkor megmutatja, hogy milyen módosítotok van rá, így egyből tudjátok mivel is érdemes próbálkozni.
Herbalizmus
A játékban van egy alchemy rendszer, amiben ha megvannak az alapanyagok, akkor bármilyen löttyöt le lehet craftolni. Viszont ehhez kell alapanyag is. Ha kalandok közepén lenyomjátok az altot, akkor a képernyőn megmutatja mivel lehet interakcióba lépni. Különösen figyeljetek a különböző füvekre és növényekre. Majdnem mindegy mi az, valamire tuti jó lesz, mindig vegyétek fel. Sőt, ha benéztek egy traderhez, akkor a nála lévő zöldségeket is vásároljátok meg. Ha normal vagy hard fokozaton mentek, akkor higgyétek szükség lesz a HP potikra és egy idő ugyanúgy fogjátok inni, mintha Oreo-shake lenne.
Inspiration
Ez már lehet egy olyan pont, ami a legtöbb embernek egyből lejött, de nekem órákba telt mire ráeszméltem. A karaktereink, ha olyan cselekedetet hajtottak végre, ami egybeesik a hátterükkel (pl.: Folk Hero), akkor felpezseg bennük az inspiráció. Ez minden egyes trigger után egy Inspiration pontot ad. Ezt a próbák újra dobására lehet használni, gyakorlatilag bármikor. Viszont 4 után nem stackel tovább, szóval nem lehet a játék végéig megtartani. Használjátok bátran, mert úgyis folyamatosan jönni fog.