A várakozáson kívül mi marad nekünk?
Ha valaha, valaki is játszott az Archage-el, akkor a leginkább kevert tapasztalatai vannak. A koreai MMORPG tele van nagyszerű mechanikákkal, érdekes ütközetekkel és egyedi tartalmakkal. Viszont a pozitívumok mellett bizony a negatív is legalább olyan súlyos. A szerver menedzsment rendszer borzalmas, bőven túltolták a mikro-tranzakciókat és még a csalókkal is meggyűlt a baja a fejlesztőknek. Viszont mindezek ellenére a játéknak van egy közössége, akik régebben nagyon sok időt töltöttek a játékkal. Ebben a közösségben pedig volt egy programozó/mmo fan is, Steven Sharif. Az amerikai fejlesztő, miután egy kicsit ráfügött az Archage-re, a fejébe vette, hogy meg tudja ő csinálni ezt a játékot, a negatívumok nélkül. Elindított egy Kickstarter kampányt, amin vázolta az ötletét és az MMO rajongók gyakorlatilag egy nap alatt betolták ezt a több millió dollárt, amit kért. Hetekkel később Sharif megalapította az Interpid Studios vállalatot és innen lehetne happy end a sztori, ugye?
Nos, ez idestova 8 éve volt. Tudom, hogy MMO-t fejleszteni nem egyszerű, általában sok ideig tart. Voltak hátráltató tényezők is, köztük talán a legfontosabb, hogy az egész átállt az Unreal Engine 5-re. Ami azt jelenti, hogy ez a játék szép lesz, nagyon szép. Viszont, akkor is már ott kéne lennünk, hogy belátható időn belül jön a teljes verzió. De nem, még azt sem tudjuk pontosan, hogy mikor kezdődik az Alpha 2, arról meg főleg szó sem esik, hogy esetleg béta valamikor. Viszont a csapat minden hónapban csinál arról egy élő streamet, hogy éppen min is dolgoznak és az utóbbi pár adás adott egy kis reményt. Tudom, hogy most csak a hopeium beszél belőlem, de lássuk, meddig jutott az utóbb időben az Interpid.
Mage és Cleric showcase
A játék egyik különlegessége, hogy összesen nyolc játszható kasztot kapunk. Ezek olyan klasszikus RPG szerepek mint a Fighter, a Ranger, a Cleric stb. Viszont ezeket nem egyszer, hanem kétszer választhatjuk ki és végül ennek a kombója adja majd a végső 'foglalkozásunkat'. Így lesz a Bard és Fighter keveréke a Tellsword vagy a Rogue és Mage kombinácója a Nightspell. Persze a multikasztokat még nem láttuk, de az alapokba már beleshettünk. Legutóbb a Mage és a Cleric került a középpontba.
Mage
A májusi stream a varázslóról szólt, azon belül is leginkább a DPS stílust került elő. Orb of Lightning, Cone of Cold, Blink csak pár spell azok közül, amit mutattak nekünk. A videóból kiderült, hogy a mágusunk sok képessége channel alapú, viszont az már jobb hír, hogy legtöbb esetében ezek nem kötnek röghöz. Amíg megy a channel, lehet fel-alá lépkedni. Arra nem elég, hogy elfussunk valami vagy valaki elől, de arra jó, hogy kikerüljünk valami csúnyaságot. Az egész mechanikailag rendben van és az effektek is szépek. Kell ennél több egy olyan játékosnak, aki csak a sebzést akarja pumpálni?
Cleric
A Cleric a július adásban kapott szerepet és azt mutatták meg nekünk, hogy milyen képességeket kap egy igazi healer. Csakúgy, mint a Mage esetében, itt is jönnek a klasszikus elemek. Sima single cast gyógyítás, hotok, aoe heal és persze support cc képességek. Minden, amit ennél a kasztnál már más játékokban megszoktunk és megszerettünk. Első pillantásra nincsenek bonyolult és felesleges mechanikák. A pap teszi a dolgát és életben tartja a csapatot.
World Boss: The Cyclops
A World Boss mechnika sok MMO sajátja. Egy olyan ellenfél, akinek borzalmas mennyiségű élete van, a képességei nem olyan túl bonyolultak és általában percre pontosan tudjuk, hogy mikor jelenik meg egy-egy szerveren. Nagyon durva lootot általában nem dob, de lehet szükség van a skalpjára egy heti küldetéshez és az is benne van, hogy dob valami olyan tárgyat, ami csak kis eséllyel esik, ami miatt hétről-hétre megéri leszedni. Ez az Ashes esetében is meglesz és nemrég az első ilyen ellenfelet is bemutatták. De a küklopsz nem csak megjelenik a semmiből. Először is előjön a búvóhelyéről majd elindul arra a helyre, ahol bajuszt akaszt majd a kalandorokkal. Közben fákat csavar ki és nyomot hagy a hóban. Ahogy sétál megváltoztatja maga körül a világot. Amikor pedig eljön a harc ideje, akkor az érdekesség faktor marad magasan. Egy World Boss átalában nem nagy kihívás, legtöbbször sima tank and spank. De az Ashesben nem ez a helyzet. Valódi mechanikák vannak, amit ha nem csinál a csapat, akkor annak wipe lesz a vége.
Freehold rendszer
Végül pedig augusztusban bemutatták a Freehold rendszert. Ahogy sok más játékban az Ashesben is lehet majd házat venni. Más játékokban itt le lehet pakolni a cuccainkat, a craft munkapadokat és még bármit, amit a játék megenged. Az ingatlanokat pedig megosztják a tulajok, ugyanabban a házban akár több ezren is lakhatnak, hiszen amikor belépnek az ajtón, akkor a saját belső terük fogadja őket. Viszont a Freehold intézmény nem ilyen. A szerveren lesz pár száz telek, amit nagyon drágán lehet csak megvenni. Viszont, amit ott épít az ember, legyen az egy veteményes, egy ól az állatoknak vagy egy kovácsműhely, ott lesz a szerveren, mindenki láthatja majd mit is raktunk össze.
Persze a legfontosabb kérdés, hogy mikor jön az Alpha 2, még mindig válaszra vár. Ezzel kapcsolatban Sharif és a csapat nem hajlandó semmilyen infót megosztani Az biztos, hogy szeptembertől nem lehet Alpha 2 hozzáférést venni. Ez a fejlesztők szerint azért van, mert már van elég tesztelőjük, de azt is mutathatja, hogy egyre közelebb van az áhított dátum. Be kell vallanom én reménytelenül elmerültem már ebben a játékban. Évek óta követem, hogy hol is tart, de egyre nehezebb pozitívnak maradni. A szívemben lakó hopeium azt mondja, hogy decemberben jön az Alpha 2, jövő nyáron a béta és talán jövő karácsonykor már a teljes játékot is élvezhetjük. De, ha reálisan nézem, akkor erre inkább rá kell még pakolni legalább két évet.