Az egyszer biztos, hogy lesz mit megnézni.
Már csak pár nap és a Starfield megjelenik a virtuális polcokon. Az elvárások nagyok és a hype egyre csak dagad, ha a Bethesda egy félig kész játékot tesz a játékosok elé, akkor vélhetően durva boszorkányüldözés indul majd. Pont ezért a közösség folyamatosan gondolkodik azon, hogy is működik majd a felfedezés a különböző csillagrendszerekben és persze bolygókon.
A legfontosabb információ talán az, hogy egy új planétán bárhol le lehet szállni, kivéve az óceánokra vagy a különböző anomáliákra. Amikor landolt az űrhajó, akkor a játék automatikusan legenerálja a környezetet, a hozzá tartozó küldetésekkel, erőforrásokkal és helyszínekkel. Viszont a hajó körüli részek nem előre definiáltak. Azaz, ha két játékos, két különböző mentésben pontosan ugyanarra a koordinátára téved, akkor lehet két teljesen más környezet fogadja majd őket. Nyilván, ha a térképen közel van a leszállóhelyhez egy nagyobb víztömeg, nagyváros vagy éppen hegyvidék, akkor az figyelembe veszi majd a generáló AI, de ezen kívül minden random. Az is fontos, hogy mikor kiszállunk a hajóból, akkor a bejárható terület nem végtelen. Ez annyit jelent, hogy egy cipővel mondjuk nem lehet megkerülni a bolygót, még akkor sem, ha valaki hetekig nyomja majd a W-t. Lesz egy több négyeztkilométeres buborék a hajó körül, aminek ha elérünk a széléhez, akkor a játék figyelmeztet, hogy arrébb kell hozni a szállítóeszközt. Viszont, ha megcsináljuk ezeket a békaugrásokat, akkor már semmi akadálya annak, hogy végigszaladjunk mondjuk az egyenlítő körül.
Ezeket olvastad már?
Ahogy már fentebb volt róla szó, a random generátor azért nem teljesen véletlenszerű. A fő sztoriszál különböző helyszínekhez kötődik, amit a fejlesztők álmodtak meg és nem a mesterséges intelligencia rak nekünk össze, amikor például bedokkolunk egy fontosabb űrkikötőbe, akkor mindenki ugyanazt látja. Sőt, ha egyszer bizonyos koordinátán már leszálltunk és egy később visszamegyünk ugyanoda, akkor a játék megjegyzi, hogy mivel is találkoztunk és ismét ugyanaz fogad. Ez első blikkre jól hangzik, talán egy kicsit túl jól is, hogy igaz legyen. De, ha minden működni fog, akkor lehet valami letaszíthatja a Baldur's Gate harmadik epizódját 2023 trónjáról.