C4? Sokkal inkább atombomba az, amit a CS2-ben kapunk

C4? Sokkal inkább atombomba az, amit a CS2-ben kapunk

Kezdhetünk barátkozni a halállal, mert gyakori társunk lesz a CS2-es afterplantokban.

Érdekes változásra lett figyelmes a Counter-Strike 2-t tesztelő közösség a napokban. Mint kiderült, a Valve megváltoztatta a bomba robbanásának hatósugarát és sebzését szinte minden pályán, ezért a CS:GO-s Infernóhoz hasonlóan nem leszünk biztonságban a C4-től, amit ezen a ponton már atombombának is hívhatnának, mert arra jobban hasonlít hatásában. De nézzük, hogyan is változtak a számok!

Dust2, Ancient és Anubis esetében nem nyúltak hozzá a bombához, de Mirage, Nuke, Vertigo és Overpass esetében igen. Ezeken nagyságrendileg 20-25%-kal nőtt a sebzés és a hatósugár is, kivéve Nuke-ot, ahol az utóbbi adat 38,5%-kal nőtt. Itt különösen érezni fogjuk majd ezt a változást, hiszen a pálya elrendezése miatt ezentúl nemhogy a másik lerakón nem leszünk biztonságban, de még kint sem. Szóval általánosan elmondható, hogy a hatósugár és a sebzés együttes növelése miatt a bomba robbanása előtti utolsó tíz másodpercben csak akkor látunk majd rá az eszközre, ha cserében képesek vagyunk megbarátkozni a halállal.

Forrás: X/@Jackyesports

Nézzünk néhány példát! Overpass A-lerakóján eddig egy kamionra rakott bombát a WC bejáratától is ügyelhettünk a robbanás pillanatában, amennyiben az életünk fele megvolt még. A jövőben azonnali halállal jár az itt ácsorgás, mert több mint 100 sebzést kapunk a robbanástól. B-lerakón pedig nemhogy felügyelni nem fogjuk a bombát, menteni is csak nehezen fogunk, mert rövid felé még a vízben is csak a halál vár ránk.

Mirage-on egy CT felé tett bomba A-n eddig 5 sebzést okozott, ha aztán a CT kezdőn elbújtunk a sarokba – mostantól 36-ot fog. Ha pedig a B-lerakót választjuk, akkor készüljünk fel arra, hogy még röviden is 70 HP-t veszíthetünk a robbanástól. Vagyis összeségében Overpasson és Mirage-on is relatíve nagy távolságokat kell megtennünk ahhoz, hogy biztos fedezékre leljünk. Ez pedig nem csak akkor igaz, ha kevés a HP-nk.

A felújítása óta igen sokszor hozzányúlt a Valve a bomba működéséhez Nuke-on, hogy kiszámíthatóbb legyen és ne okozzon annyi problémát a tény, hogy emeletes az elrendezés. Ha a CS:GO-ban A-ra plantoltunk, akkor a B-n lévő játékosok szinte nem is sérültek. Továbbá elég volt kimenni a lerakóhelyiségekből és minimális horzsolásokkal túléltük mindig.

Ezeket olvastad már?

Ezzel szemben a CS2-ben egy A-ra tett bombától még az sem véd meg teljesen, ha kimegyünk az épületből és keresünk egy szimpatikus konténert – még így is bukhatunk 30 HP-t majd. Ha ennél is közelebb maradunk, akár az életünkkel is fizethetünk érte. Szóval nem lesz többé biztonságos a csati melletti sarokból vagy a mainből való letartás. B esetében is hasonló a helyzet, ott arra kell számítani, hogy még a rámpán lévő doboz mögött is 14 sebzést kapunk majd az eddigi 0-val szemben. Ha pedig lent maradunk valamelyik ajtónál, akkor azonnal jön értünk a kaszás.

A hasonló alapelven működő Vertigón egy fokkal barátságosabb maradt a helyzet, bár a változás érezhető. Nézzünk meg két gyakori helyet, ahová a T-k húzódnak! Egy A-n alapra tett bomba majdnem az életünk felét elviszi majd, ha lemegyünk a rámpán a híd melletti sarokba – ez eddig csak 16 HP-ba került. Egy B-n robbanó C4 pedig 3 helyett 20-at sebez most már a CT spawnon is.

Mindez azt jelenti, hogy a CS2-ben megváltozhat az, ahogyan az említett pályákon a bombarakás után játszanak a csapatok. A T-knek, amennyiben nem találnak olyan biztonságos plant helyet, mint például Infernón a lerakók hátsó részei, akkor gyorsan menekülniük kell és messzire. Mivel ezek a pályák relatíve kevesebb jó opciót adnak a plantolásnál, illetve az elrendezésük is jelentősen eltér Infernóétól, valószínűleg két forgatókönyv is gyakoribbá válhat.

Az egyik, hogy valaki mindig szándékosan hátramarad majd, ha csak egy picit is úgy gondolják, hogy nindzsa lehet készülőben, mert erre több idő és tér áll majd rendelkezésre a bomba sugara miatt. A másik, ami az előbbinél egy fokkal valószínűbb, hogy a T-knek proaktívabbnak kell lennie a hátralévő CT-k felkutatásában, hogy mindenki időben elhagyhassa a lerakót. Ami pedig a CT-ket illeti, számukra sokkal könnyebbé válhat az exit fragelés. Ugyanis a T-knek annyira messzire kell mennie a biztonságért a lerakóktól, hogy nem lesz elég egy-két sarkot lecsekkolni kifelé menet. Ha nincsenek elegen ahhoz a T-k, hogy valakit időben elküldjenek felfedezőútra, akkor igen kockázatos lesz elhagyni a tett helyszínét.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések